Citat:
Ursprungligen postat av
Handeldvapen
Tack. Dessutom signalerar hennes vänner att hon ska sluta fjanta sig och komma fram.
Vissa är rätt sura på henne för tillfället.
Rätt tidigt i tråden, efter en av de första intervjuerna med en av hennes kollegor (vet inte om det gjorts fler) var det ju rätt mycket diskussioner kring kollegans ordval som ansågs vara märkligt i samband med ett ofrivilligt försvinnande. Kollegans påtagliga nervositet (kanske inte så konstigt med tanke på situationen) och flackande blick diskuterades också.
Ett frivilligt försvinnande med syfte att oroa och visa att "titta vad som kan hända" stämmer ju rätt bra överens med att det var första gången hon skulle åka moped själv hela vägen hem också.
Tycker även att det är lite konstigt att mobilen stängts av precis efter att sms:et till pappan skickats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazeeboy
Jo. Fast var håller hon hus? Så lång tid. Utan mat/dryck. Kallt om nätterna osv. Känns inte alls rimligt.
I så fall att hon gömt sig i skogen men kanske ramlat i en grop och tappat medvetandet eller dylikt känns mer troligt.
Jag har ingen aning om vart hon skulle uppehålla sig, kanske uppehöll hon sig i ladan första natten och det är därför de senare hittade spår efter henne där? Mycket möjligt att hon senare råkat ut för någon olycka och det är därför hon fortfarande saknas?
Citat:
Ursprungligen postat av
candy67
Ja jag hoppas detsamma,och det är en rimlig teori. Hon ville bara skrämmas lite,vara borta ett dygn och nu är det alldeles för stort och hon tror att hon kommer få något straff om hon kommer fram.
Hoppas i alla fall på detta
Jag hoppas också på detta även om det blir allt mer orimligt ju längre tiden går....