Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 11:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
VARFÖR skulle GM kasta ut hennes saker genom bilen? Fullkomligt ologiskt.

Sen att de kan ha flugit runt på fältet, men varför göra sig av med dem? Finns liksom ingen logisk anledning.

Och varför snackar alla om mord? Tänker alla GM att "om jag våldtar så måste jag mörda"?

Ser hellre att hon blivit tillfångatagen. Men då kan det lika gärna vara en gubbe eller gubbe + fru (utan möjlighet att få barn) som låst in henne i något hemligt utrymme. Precis som Helena säkerligen. Och då återfinns hon aldrig igen.

Annars är som sagt Vänern rätt stor. Ett sänke på en död kropp så lär det vara svårt att återfinna. Även med dykare.

Ang. det fetmarkerade.

För att han/de inte vill bli påkomna med hennes ägodelar??? Det är väl snarare logiskt att göra sig av med det som binder honom/dem till henne, så fort som möjligt.
Medlem
Soptunnor töms på förmiddag/eftermiddag måndagar i stora delar av Götene varje ojämn vecka. Detta är en jämn vecka. När töms dem i Blomberg/Källby? Snubben på fyrhjulingen är intressant, kan förklara varför hon hade hjälm. Vad hände ? Teorier hit o dit.. Usch
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Kan tyvärr inte det. Har inte tillgång till dem själv.
Alla sidor är låsta men jag ser vad som skrivs. Hennes vänner har vänt från oro till "lägg av nu för fan"...
Screenshot?
Medlem
Citat:
Alla sidor är låsta men jag ser vad som skrivs. Hennes vänner har vänt från oro till "lägg av nu för fan"...
Ta screenshots då eller sluta trolla. Hur vet du ens att det är vänner till henne?
2015-06-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast borde det inte finnas vittnesmål av folk som har sett denna karavanen cruisandes full med högljudda invandrare? Det låter inte direkt som ett diskret följe.
Grannar uppmärksammar en kille ca 21.30 som snackar i mobilen, men inte detta?

Bodde på landet för tillfället där det går 4 bussar om dagen, inga som bor nära busshållsplatsen heller och inte en jättetrafikerad väg..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsium
Du får tro precis vad du vill gubben, men jag tror att det skulle kunna vara en möjlighet i.o.m att någon hade sett en grupp oroliga invandrare vid kyrkan

Folk misstänker invandrare för allt så det behöver inte betyda ett skit. I den här typen av försvinnanden är svenskar överrepresenterade.
Medlem
RainbowBrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Varför skulle hon ta med sin hjälm då?
Varför skulle hon slagit sönder mobilen?

Mat vatten?

Hjälmen har jag ingen bra förklaring på, kanske för att hon ville att det skulle se ut som om hon försvann plötsligt?

Mobilen hittades ju inte förrän igår, kanske är det ett desperat, ogenomtänkt försök från hennes sida att få det att se ut som om något hänt nu när hon inte vet hur hon ska ta sig ur situationen?

Hon kanske tog med sig något från caféet? Sådant som inte blivit sålt, det är väl inte helt ovanligt att anställda tar med sig sådant hem då det ändå inte går att sälja till exempel dagsgamla mackor?

Jag vet inte, jag bara klamrar fast vid de här teorin för att det är den minst obehagliga eventuella upplösningen. ...
2015-06-11, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Du är så jävla pinsam. Vägrar lägga ner. Alla har fattat att invandrare litar du inte på. Trots att mod gång på gång rensar bort ditt OT maler du på som någon med väldigt grav autism. Lägg ner du är OT! Polisen har en man under uppsikt. Tyvärr är han Svensk. Lägg dig på golvet och gråt vettja! Ett kör upp ditt fejs i Jimmie Åkessons rövhål.

Ja polisens mest intressanta person för stunden är en svennebanan men det behöver inte betyda ett skit. Nya bevis kan framkomma och nya MGM kan komma att framträda. Att tro att det lika gärna kan vara invandrare som en svennebanan är inget konstigt alls då invandrare tyvärr är överrepresenterade inom flera brottskategorier varpå det alltid finns en möjlighet lika mycket som att BO kanske håller sig gömd frivilligt vilket heller inte är en omöjlighet.

Omöjligt och orimligt är två olika saker.
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Ge oss skärmdumpar, annars kan du lämna tråden direkt.
Medlem
Citat:
Men hur fan kan du se vad som skrivs om du inte har tillgång till det? Och om du nu kan se det kan du lika bra ta en skärmdump och lägga upp den här. Tills du gör det kan du lägga av med att skriva saker du inte har belägg för.

Motbevisa mig gärna men jag tror du snackar skit.
2015-06-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowBright
Hjälmen har jag ingen bra förklaring på, kanske för att hon ville att det skulle se ut som om hon försvann plötsligt?

Mobilen hittades ju inte förrän igår, kanske är det ett desperat, ogenomtänkt försök från hennes sida att få det att se ut som om något hänt nu när hon inte vet hur hon ska ta sig ur situationen?

Hon kanske tog med sig något från caféet? Sådant som inte blivit sålt, det är väl inte helt ovanligt att anställda tar med sig sådant hem då det ändå inte går att sälja till exempel dagsgamla mackor?

Jag vet inte, jag bara klamrar fast vid de här teorin för att det är den minst obehagliga eventuella upplösningen. ...
Alltså det här är ju så urbota korkat. Vet inte om du trollar eller bara inte har vett i skallen.
2015-06-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Folk misstänker invandrare för allt så det behöver inte betyda ett skit. I den här typen av försvinnanden är svenskar överrepresenterade.

Ja det stämmer, men jag ville bara berätta om detta då det skulle kunna vara en möjlighet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in