Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 11:20
Medlem
Chives avatar
Tror inte längre på mord. Hoppas hon lever. Säkert en självupptagen ung tjej som håller sig undan. Vem fan sprider sina grejor sådär??
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Tack. Dessutom signalerar hennes vänner att hon ska sluta fjanta sig och komma fram.
Vissa är rätt sura på henne för tillfället.

Var har du fått det ifrån?

Själv är jag upphakad på detta med "röd tråd" i fynden. Vad innebär det? Vad jag förstår så avviker kyrkan om man tänker färdriktning med bil. Sen undrar jag hur säker man är på att det verkligen är hennes saker som hittats i närheten av kyrkan.
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Ida i Trollhättan låg ju 5-6 veckor men då var det lukten som avslöja det. Sen vill jag minnas att det inte hade varit något djur där och käkat.
Men men, vad vet jag.

Men Ida rörde sig i sådana kretsar att om nån försvinner så är dom mördade. mkt droger, nazister och all möjlig skit. lite OT kanske men vill påpeka detta då Lisa verkar vara en relativt oskyldig person.
Medlem
Och jag kan bara upprepa och denna gång lite tydligare:

Hon kan absolut hålla sig undan frivilligt och det kan bero på någon bakomliggande historia, familjeförhållanden etc. Om det är ett brott begånget bör man leta i närmsta kretsen och inte krångla till allting med psykopater, vindriktningar, knäppgökar etc etc. Det är samma person som fick sista sms:et som åkte till platsen där hon försvann och som sedan anmälde henne försvunnen. Jag vet att det är lågt att driva den teorin men väldigt konstigt att ingen ens verkar tänkt tanken att den enklaste förklaringen är precis det som hänt.
2015-06-11, 11:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Eller ett gäng invandrare som planlöst åker omkring i bil som fått syn på flickan.
Vissa invandragrupper som väller in i Sverige är kapabla att göra saker i grupp som svenskar aldrig skulle kunna göra.
Se gruppvåldtäkten i Mariannelund som blott ett exempel, 8 AFGHANER.
Polisen bör beakta avståndet till närmaste flyktingförläggning, var de mycketav den här varan på hennes skola osv.
Är det en svensk är det en ensam person, troligen psyksjuk eller en avvisad yngling i kretsen runt henne möjligen.
Blattar i bil eller kanske gästarbetare är tänkbart, de kan göra saker tillsammans svenska män aldrig skulle göra i grupp.
Vad tyder på att några har begått brott i grupp?
2015-06-11, 11:22
Medlem
RainbowBrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Tack. Dessutom signalerar hennes vänner att hon ska sluta fjanta sig och komma fram.
Vissa är rätt sura på henne för tillfället.

Rätt tidigt i tråden, efter en av de första intervjuerna med en av hennes kollegor (vet inte om det gjorts fler) var det ju rätt mycket diskussioner kring kollegans ordval som ansågs vara märkligt i samband med ett ofrivilligt försvinnande. Kollegans påtagliga nervositet (kanske inte så konstigt med tanke på situationen) och flackande blick diskuterades också.

Ett frivilligt försvinnande med syfte att oroa och visa att "titta vad som kan hända" stämmer ju rätt bra överens med att det var första gången hon skulle åka moped själv hela vägen hem också.
Tycker även att det är lite konstigt att mobilen stängts av precis efter att sms:et till pappan skickats.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Jo. Fast var håller hon hus? Så lång tid. Utan mat/dryck. Kallt om nätterna osv. Känns inte alls rimligt.

I så fall att hon gömt sig i skogen men kanske ramlat i en grop och tappat medvetandet eller dylikt känns mer troligt.

Jag har ingen aning om vart hon skulle uppehålla sig, kanske uppehöll hon sig i ladan första natten och det är därför de senare hittade spår efter henne där? Mycket möjligt att hon senare råkat ut för någon olycka och det är därför hon fortfarande saknas?

Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Ja jag hoppas detsamma,och det är en rimlig teori. Hon ville bara skrämmas lite,vara borta ett dygn och nu är det alldeles för stort och hon tror att hon kommer få något straff om hon kommer fram.
Hoppas i alla fall på detta

Jag hoppas också på detta även om det blir allt mer orimligt ju längre tiden går....
2015-06-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggbiten
Nu börjar de även på nyheterna att göra kopplingar till Helena försvinnandet 1992, då hon aldrig hittats kan det varit någon galning som hållit henne fången under alla dessa år (som vi sett i utlandet) och nu kanske hon avlidit (eller blivit för gammal) och därmed behövde denna galning ett nytt offer?

Det är ju inte helt otroligt att något sådant här kan inträffa även i sverige, det kan finnas hus med dolda rum osv där någon lätt kan hållas fängslad år ut och år in medan kidnapparen lever ett till synes normalt liv.
I Helenas fall så har hon aldrig blivit hittad, och nu är en ung tjej till i samma trakter spårlöst försvunnen.

Man får hoppas att polis vänder på varenda teori som finns, och man kan alltid hoppas att hon återfinns omskakad men vid liv.
Har också sett att media har börjat koppla samman de båda fallen. Känslan är inte bra när man läser om det och skulle det vara som du skriver, att GM är ute efter ett nytt offer då det tidigare (Helena) har blivit för gammal eller avlidit.

Hemskt att behöva tänka så.
2015-06-11, 11:23
Medlem
Har någon tagit upp det senaste fynden vid kyrkan, klockspänne?

http://www.expressen.se/gt/klockspanne-nya-fyndet-i-sokandet/

Lägga till det i sammanfattningen kanske så vi slipper frågor.
2015-06-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Och jag kan bara upprepa och denna gång lite tydligare:

Hon kan absolut hålla sig undan frivilligt och det kan bero på någon bakomliggande historia, familjeförhållanden etc. Om det är ett brott begånget bör man leta i närmsta kretsen och inte krångla till allting med psykopater, vindriktningar, knäppgökar etc etc. Det är samma person som fick sista sms:et som åkte till platsen där hon försvann och som sedan anmälde henne försvunnen. Jag vet att det är lågt att driva den teorin men väldigt konstigt att ingen ens verkar tänkt tanken att den enklaste förklaringen är precis det som hänt.
Instämmer till fullo. Har gått lite på den teorin från starten och hoppas verkligen att det är så.
2015-06-11, 11:24
Medlem
Citat:
Någonstans på vägen har den här personen gjort ett misstag. Det är det misstaget vi letar efter, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg.

Citat:
Stefan Gustafsson, polisens presstalesman, säger:
– Jag talade med spaningsledningen nu på torsdagsmorgonen och de har bestämt att sökområdet ska utökas till att omfatta tio kvadratkilometer. Det är jätteområde. Samtidigt kommer vi att söka vidare i det tidigare, mindre sökområdet.

Ny sökinsats
Det intensiva sökandet, av både polis och Missing people, har gjort att man funnit ledtrådar men – Lisa har inte hittats. Parallellt med polisens arbete gör frivilligorganisationen Missing people ännu en sökinsats under torsdagen.

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/
2015-06-11, 11:24
Medlem
Jag vet att det åker runt bilar fulla med med zigenare och "plockar" upp folk i sina skitiga skrotbilar, de var nära att dra in min tjej en gång men sen kom jag med hunden och då körde dom iväg väldigt fort...

Tjejen vart så chockad så att hon inte hann ta reg.nr så polisen kunde inte göra ett skit..
2015-06-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Ja jag hoppas detsamma,och det är en rimlig teori. Hon ville bara skrämmas lite,vara borta ett dygn och nu är det alldeles för stort och hon tror att hon kommer få något straff om hon kommer fram.
Hoppas i alla fall på detta

Varför skulle hon ta med sin hjälm då?
Varför skulle hon slagit sönder mobilen?

Mat vatten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in