Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:08
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Då borde arbetskamraterna sett denna bil eller människa när den strör hennes saker i ladan och åkrarna? Jag blir inte klok på dethär.
Gm hade säkerligen sin privata ostulna bil längre bort pga inte ha vittnen som känner igen den!
Kan någon minnas en bil som stått en bit bort i området? Kan ha sett ut som svampplockare i skogen på småvägar/Bondevägar. Försök minnas ni som varit där den aktuella eller aktuella dagarna. Såg ni någon parkerad bil i närheten i skogen?
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Klockspännet hittades på ett fält vid medelplanas kyrka. Kan någon tala om för mig hur långt det är dit från kafét?

Cirka 1,5 km norrut. Men MP söker nu söder och sydväst om caféet.

EDIT: Fel av mig. Snarare drygt 4 km.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2015-06-11 kl. 10:15. Anledning: Fel uppgift av mig
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fan alltså, jag undrar inte om jag börjar tro mer att Lisa har självmant försvunnit och iscensatt allt detta.

Tycker det är allt för mycket som inte stämmer i allt detta.
Jag tycker absolut att det finns fog för en sådan tanke. Postade ett sådant inlägg inatt och blev totalsågad. Men det får man ta.
Jag tycker iaf att man ska hålla den dörren öppen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Spelar det någon roll vart han/de som gjort det kommer ifrån?

Brunn tror jag verkligen inte då dessa redan sökts igenom (får jag hoppas?!), om hon bara ligger i ett skogsparti utan att ens vara nedgrävd så undrar jag dessutom vafan polisen har för likhundar.

En annan fråga, likhundar kan dom bara känna dofter från döda människor eller är det människor överlag också?

Under gårdagen passerade vi ~10 brunnar, rör etc. Allt kollas igenom, för det kan lätt missas.
Medlem
eshkoshkas avatar
Hur kommer det sig att man adressen är youtube.com/channel/UCAzTMmM-ufBsS07c_76IynA till kanalen? När jag går in på min egna video så kommer jag direkt till Youtube.com/user/användarnamnet.

edit: Kanal-id? Går det se kanalens användarnamn?
2015-06-11, 10:09
Medlem
Hon är ju helt klart bortförd i bil eftersom dom har dammsugit området med 20 hundar.
Frågan är hur långt hon är förd. Kan röra sig om 20 mil och då är det inte lätt att gå skallgång.
Medlem
Det är inte omöjligt att ev. GM har spritt ut fler av hennes tillhörigheter under exempelvis natten för att Polisen började komma alltför nära hens tillhålle. Som jag uppfattade det utifrån en artikel jag läste så lät det som att Polisen misstänker att saker har placerats ut i efterhand av antingen Lisa eller GM.
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggturban
Varför utesluter alla helt självmord eller att hon har försvunnit av egen maskin?

nu är det väl en hel del som pekar på det, förutom då att polisen misstänker brott. nycklarna i tändningslåset, hjälmen saknas, mobildelar utspridda, handsken hittad i ladan etc. utöver förstås alla vittnesmål om hennes person, som inte verkar vara suicidalt benägen eller ha någon anledning att försvinna på eget bevåg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Om man tittar på sakernas placering som man har funnit så ser de utplacerade ut, jag tror man ska börja titta på ett svartsjukedrama där möjligen tre olika personer är inblandade som eventuella GM. Jag kan inte se att de hade en stormstyrka där vid försvinnandet som kan ha blåst i väg så pass tunga saker. Nej, man bör nog leta i bekantskapskretsen till att börja med.

Sorry. Efterbliven teori. En sådan komplott skulle inte ens hålla en dag. Det kan vi se i andra fall där något sådant hänt. Någon tog upp ett fall med en 16-åring som mördades. Det löste polisen på 2 dagar. Sådana scenarion är så osannolika att de inte ens är intressanta att diskutera.
Medlem
Efter ha läst en del av tråden undrar jag fortfarande vad som hände från att cafét stängdes av BO kl18.00 och tills BO smsade att hon började åka hem?
Medlem
Har mopedhjälmen hittats?
Medlem
snyggturbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Att mopeden lämnats med nyckeln i tändningen samt att hon skickat ett sms där hon skrivit att hon var på väg hem pekar dessvärre på att detta varit mot hennes vilja.

Fast varför det? Att berätta att hon är påväg hem är väl ett smart drag om hon inte tänkt att dyka upp igen. Köpa sig lite tid.
Nyckeln i tändningen säger väl inte så mycket om det hela över huvudtaget?

Jag har inga egna teorier. Jag bara spekulerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in