Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:05
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Klockspännet hittades på ett fält vid medelplanas kyrka. Kan någon tala om för mig hur långt det är dit från kafét?
4Km NORR om kaféet. Om det stämmer och är hennes, så är det två vitt skilda fyndplatser, som är mer än 5km från varandra.
2015-06-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Där ser man. Tycker att det borde vara prioritet att alibit på de sista som såg henne vid liv skulle kollas upp. Men å andra sidan har poliser en stor människokännedom och kan "känna" om det är något i en historia som inte stämmer. Jag jobbar med en mytoman sedan inte fullt 20 år tillbaka och det har gett mig en större erfarenhet än tidigare på vad som kan stämma eller inte i det som sägs.

Varför prioritera "2 små tjejer" när man har en knasboll där ute att förhålla sig till.
2015-06-11, 10:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Hoppas polisen söker av varenda lantbruksmaskin i området. Kan ha blivit bortförd i t ex. en skopa. Vem bryr sig om en traktor på landet?
Medlem
snyggturbans avatar
Varför utesluter alla helt självmord eller att hon har försvunnit av egen maskin?
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Det visste jag inte. Har du tipsat polisen om detta då?

Nä, för jag utgår ifrån att polisen inte är idioter. För övrigt läser de säkert här, så jag tror det räcker att vi skriver här så når det fram! :-)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Aha, så det är logiskt att det är LH som släpper delar av sin mobil? Har hon då förstört den själv eller har GM förstört den och gett henne delarna att bära på? Verkar det logiskt? Är det logiskt att ett kidnappningsoffer kan slänga ut saker ur en bil utan att föraren har koll på henne?

Om man släpper ett mobilskal går det troligast i bitar. Innebär inte att man hade bitar från början.

Känns mer ologiskt med en förövare som är så dum att han strösslar ett spår genom att slänga ut saker så de bildar en röd tråd och helt säkert kan bindas till offret.

Att sakerna hittas spridda, följer en röd tråd och alla kan knytas till L stör mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt klartväder.se låg vinden på ca. 11 m/s i Källby 7/6. Har dock inte letat upp vindriktningen som är helt avgörande.
Sådan stark vind är ombytlig i riktning. Det var någon som skrev det bara några sidor bak.
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den röda tråden som polisen enligt media säger sig finnas vad gäller fynden, vad kan det handla om tror ni?

Spår efter en fyrhjuling vid fyndplatserna?

Någon skrev precis att någon frivillig hade varit och letat med sin fyrhjuling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Som jag förstår det finns inga spår efter bråk. Som GW brukar säga skall man inte krångla till det alltför mycket och har hon inte rymt själv så tror jag hon kände GM och åkte med frivilligt i en bil.

Prylarna har ev placerats ut under natten i efterhand. Tycker det finns en hel del att reda ut som handlar om exakta tidpunkter, sista sms:et om att hon just skulle åka, att hon just denna dagen skulle åka moped själv osv. Krångla inte till det..

Nej och mopednyckel kan man fakriskt lämna i låset, vet man om den lämnades i när hon började jobba?
2015-06-11, 10:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Som jag förstår det finns inga spår efter bråk. Som GW brukar säga skall man inte krångla till det alltför mycket och har hon inte rymt själv så tror jag hon kände GM och åkte med frivilligt i en bil. ---

Och lämnade sin moped olåst med sina saker hängande på? Varför hade hon med sig hjälmen? Skulle de åka på Kinnekulle Ring?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggturban
Varför utesluter alla helt självmord eller att hon har försvunnit av egen maskin?
Att mopeden lämnats med nyckeln i tändningen samt att hon skickat ett sms där hon skrivit att hon var på väg hem pekar dessvärre på att detta varit mot hennes vilja.
Medlem
Voyaflexs avatar
Om man tittar på sakernas placering som man har funnit så ser de utplacerade ut, jag tror man ska börja titta på ett svartsjukedrama där möjligen tre olika personer är inblandade som eventuella GM. Jag kan inte se att de hade en stormstyrka där vid försvinnandet som kan ha blåst i väg så pass tunga saker. Nej, man bör nog leta i bekantskapskretsen till att börja med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in