Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 09:56
Medlem
I de flesta fall brukar GM vara en nära anhörig. Man får helt enkelt använda resonera lite al'a Occam
Medlem
MrInks avatar
Jag tror att hon är död för länge sedan, hon dog nog samma kväll/natt som hon försvann. Tyvärr.
Min gissning är också att sökningen är för nära platsen hon försvann. Alltså finns kroppen längre ifrån kidnappningsplatsen s a s. Jag tror hon blev kidnappad, bortrövad, våldtagen, mördad och sedan dumpad kanske 5-20 mil från kidnappningsplatsen. Det troliga är att hon ligger i ett vattendrag eller nedgrävd (vattendrag mer troligt), det är därför man inte hittar henne.

Att hon blev kidnappad precis utanför jobbet tror jag tyder på att det var någon som har koll på henne. Han visste att det var där han kunde ta henne. Hade hon fått hoppa upp på sin moped och köra hemåt hade det varit svårare. Han hade nog span på henne eller på annat sätt visste hur hennes schema såg ut. Kidnapparen är ingen total främling för henne.

Kopplingen till Helena Andersson i Mariestad är inte troligt. Det har gått för lång tid mellan.

Vad tror ni om mina gissningar? Har jag helt fel?
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
De kollar honom givetvis, men de har inte "fokus" på honom. Jag tycker att de har varit tydliga med att de intresserar sig för alla relevanta tips. Sen finns det folk som tolkar detta som att han både är inplockad och skyldig.

Tack för förtydligandet! Det var isf jag som missförstod det hela.
2015-06-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast om hennes mormors syster var den sista som såg henne i livet, samtidigt påstår att hon såg ingenting konstig trots att hon var i närheten i ansultning till brottet, och hade bil och möjlighet så skulle man absolut behöva titta närmare på den möjligheten.

Så du tror inte polisen uteslutit detta scenario efter 4 dagar? Hennes kaféekollegor är alltså inblandade i en komplott och håller masken som förhärdade brottslingar inte ens skulle klara? Så jävla löjligt. Kan vi gå vidare någon gång? Finns för många konspirationsteoretiker i denna tråd, seriöst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tyder ju på att flickan förljde med en bil eller blev bortförd i bil. Sedan har gm fått panik o dumpat denns saker utmed vägen.

Då borde arbetskamraterna sett denna bil eller människa när den strör hennes saker i ladan och åkrarna? Jag blir inte klok på dethär.
Medlem
70Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Aha, så det är logiskt att det är LH som släpper delar av sin mobil? Har hon då förstört den själv eller har GM förstört den och gett henne delarna att bära på? Verkar det logiskt? Är det logiskt att ett kidnappningsoffer kan slänga ut saker ur en bil utan att föraren har koll på henne?

Han stampar sönder hennes mobil och ser till att den inte går att slå på. Jag tror inte hon har kastat ut föremålen från bilen eftersom den enligt min teori skulle vara placerad en bit därifrån.
Medlem
Verkligen ett mystiskt fall... Det som motsäger att hon har blivit indragen i en bil (som jag först tänkte var det mest troliga) är att man har hittat hennes tillhörigheter utspridda... Då låter det snarare som att hon kan ha blivit jagad. Väldigt utstuderat om någon först har dragit iväg med henne för att sedan sprida ut hennes saker, dessutom är tidsspannet ganska tight för det. Usch :S
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag i och för sig inte att de har kollat upp. Antagligen har de i nuläget andra prioriteringar.

Där ser man. Tycker att det borde vara prioritet att alibit på de sista som såg henne vid liv skulle kollas upp. Men å andra sidan har poliser en stor människokännedom och kan "känna" om det är något i en historia som inte stämmer. Jag jobbar med en mytoman sedan inte fullt 20 år tillbaka och det har gett mig en större erfarenhet än tidigare på vad som kan stämma eller inte i det som sägs.
2015-06-11, 09:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Men varför avförda teorin helt att kollegorna skulle vara inblandade? Inget är väl i dagsläget mer troligt än det andra.

Avfärda och avfärda, så länge det inte finns anledning att rikta misstankarna mot kollegorna så tycker jag inte vi ska göra det.

Det finns saker som är mer troligt än andra. Det är mer troligt att GM är högerhänt, än att han är vänsterhänt. Det är mer troligt att GM är i åldern 20 till 40 år än 60 till 80 år. Det är väldigt mycket mer troligt att GM är en man, än att det rör sig om hennes två kollegor.

Jag har väldigt svårt att förstå det där om att alla teorier är lika sannolika, som man då och då läser i trådar i AB&K och Försvunna personer.
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tyder på planering och att fordon använts som grejer har slängts ut från
Eller tvärtom, infallsbrott o i panik gjort sig av med hennes ägodelar.

Kollegorna känns iskalla o ointressanta. Tror på en ensam gm med mer än detta mordet i bagaget. Kidnappning känns långsökt,
Medlem
Expressen sa att de har kollat alibit på en person. JV? Är detta redan framme här?
Medlem
Polisen höll på att kolla en mans alibi stod det tidigare, är det månne JV?
Hur kollar man en persons alibi utan att prata med personen i fråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in