Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hur många tror GM följer tråden?

Inte en chans.
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag vill gärna tro det, för inte tror jag det var av oro en yrkesmilitär inte kunde vänta längre än 1 1/2 timma på att dottern skulle köra 4 1/2 mil på moppe? Det påstås väl t.om. att hon skulle åka "strax" vilket skulle kunna vara en halvtimma till för en tonåring.

Hennes mobil var ju avstängd, så han blev ju så klart orolig när hon inte svarade efter en timma.
Medlem
Midnightcamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror inte dom kommer hitta henne på den platsen där dom söker. Engla hittades ju ca 7-8 mil från sin hemstad. dom letade ju på hela fel ställen då det var ju Eklund själv som visade vägen till kroppen senare. Jag tror det skulle vara en ren slump att någon hittar henne nu. Troligtvis var allt redan förberett och planerat med tanke på att allt är så utspritt. Det enda med den saken är ju att hur kan GM hunnit allt detta på den korta tiden han hade i det området innan pappan, caféägaren och poliser var där. Möjligtvis att han haft henne i bilen under tiden han sprungit runt som ett jihuu å slängt saker för att sedan åka.

Det tror inte jag heller däremot så tror jag faktiskt att hon kommer hittas, MP brukar ju vara ihärdiga, det var ju dom som till slut hittade hon tjejen vars kropp hittades i ett ödehus b la.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Fynd: En ring (DN.SE)
Fynd i ladan: Vid handsken har det funnits ett kassa-kvitto från en butik i Skövde.

- Expressens live tv

Hmm ok. Vart brukar man ha kvitto? Plånbok eller löst i fickan. Kanske ramlade ut när hon skulle tända en cigg om hon nu gjorde de. Men men behöver ju inte tillhöra henne, kan ha blåst dit också. Men att de e från Skövde gör de ju intressant
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror inte dom kommer hitta henne på den platsen där dom söker. Engla hittades ju ca 7-8 mil från sin hemstad. dom letade ju på hela fel ställen då det var ju Eklund själv som visade vägen till kroppen senare. Jag tror det skulle vara en ren slump att någon hittar henne nu. Troligtvis var allt redan förberett och planerat med tanke på att allt är så utspritt. Det enda med den saken är ju att hur kan GM hunnit allt detta på den korta tiden han hade i det området innan pappan, caféägaren och poliser var där. Möjligtvis att han haft henne i bilen under tiden han sprungit runt som ett jihuu å slängt saker för att sedan åka.

Nej men alla dessa fynd gör att något måste ju ha hänt i direkt anslutning till caféet, dvs inte enbart att hon rövades bort därifrån. Tyder inte på någon direkt planering så GM kan bara ha dumpat kroppen vid första bästa plats/tillfälle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsium
MP är sjukt dåliga på att organisera sig, och dom är så jävla sega... om dom hade jobbat fortare hade dom fan sökt en 5 mils radie runt cafét vid det här laget........... Känns bara som det är idioter som vill leka hjältar som är med i MP

Det är inte dom som bestämmer vart man ska leta pajas.
2015-06-11, 12:31
Medlem
Tråkigt att läsa om misstankar att det skulle vara en gm med en viss bakgrund. Rätt ointressant.
Hoppas verkligen att det inte finns en gm alls, att LH bara gömt sig. Hade varit skönt att höra. Även såklart för den andra tjejen som är borta.
Gällande mobil kan det ju vara så att LH själv stängt av den innan ev resa. Svårt att prata när man kör. Kanske lika bra att spara på batteriet. Dom delar som är hittade är väl inte helt bekräftade att dom kommer från hennes mob? Tidsmässigt låter det konstigt också, kollegor lämnar samtidigt. På dom få sekunder som kollegorna lämnar tills hon själv ska åka, då skulle en ev gm ha väldigt bråttom.
Om det skulle vara nån gm så är det statistiskt sett någon nära. Väldigt sällan det är en Eklund el Olsson. Dom som varit där är ju kollegor och sen pappan. Mycket mer än så finns ju inte. Alla fynd är ju osäkra.
Medlem
Babbeloves avatar
Hela brottet är för bra och för välplanerat för att ha begåtts av invandrare. Lutar sig mest åt en psykisk störd svensk man.
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=MvXOGaEF2iw

https://www.youtube.com/watch?v=45u76asR-kI

https://www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

https://www.youtube.com/watch?v=BJBmEmuNTKk

Vad är bakom dessa videoklipp? Tre utav dem (26, 16 och 3) är alla uppladdade på samma dag (11/5)medans 8 blev uppladdad dagen innan (10/5). När jag söker på respektive namn, så finner jag bara ett Google + konto till varje person. Kan GM/BO tagit inspiration utav dessa klipp? Det enda samband mellan dessa är att de räknar neråt, antingen från 9:00 eller 1:0. Eftersom titlarna är numrerande tror ni att det kan finnas flera utav dessa som inte är upptäckta ännu? Om detta är aktuellt kan det utesluta slumpen om att titeln på "Lisas" video är samma som dagarna efter hon försvann.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hur många tror GM följer tråden?

Vore inte första gången isåfall..
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Polisen söker igenom gruvgång i Billingen nu. Var väl just i Billingen V*dm*n befann sig på ett av twitterbilderna?!
2015-06-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Det är inte dom som bestämmer vart man ska leta pajas.

Det vet jag väl men det finns inga avspärrningar så dom är fria att leta vart fan dom vill... Men gör dom det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in