Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Kan hon ha haft ett ärende i ladan där handsken hittades? Just när hon skulle åka hem, satt sig på mopeden och satt nyckeln i tändningslåset så kanske hon upptäckte att hon tappat en handske och gick för att leta efter den?
Ja frågan kvarstår ju oavsett hur handsken hamnat i ladan. Kan en våldtäkt ha skett där eller blåste den dit? Den kan ha blåst dit långt efter BO och GM försvunnit från platsen också.
Medlem
MP startar strax. De har kört igång stort tal innan de går ut. http://www.expressen.se/gt/lisas-sista-timmar-innan-forsvinnandet/
Medlem
Charlie6789s avatar
Som jag nämnde tidigare så gissar jag på att GM tagit sig till caféet till fots! Gm har haft koll på henne från skogen/åkrarna och haft sitt fordon en bra bit bort. Anledningen till detta är för att GM iakttagit stor försiktighet för att inte bli upptäkt.
Gm har planerat detta då detta va första dagen på 4 veckor som det inte regnade i hela Sverige. Han hade nog ingen lust att ligga o lura i buskarna när det ösregnar.
Jag tror fortfarande hon är bortförd till annat ställe/ort/län?
Det underliga för mig är att mobilskalet och telefonen låg på olika platser ( rätta mig om jag har fel)
För det känns lite uppenbart att mobil och skal borde ligga på samma plats om gm mosat mobilen.

Kan även varit gm som köpt sig tid med att söva BO och lägga henne i en lucka, sedan strö ut strategiskt hennes saker. ( jag menar 1handske i ladan) seriöst, känns för uppenbart för mig. Sedan, tog han hennes telefon för att han visste att den skulle pejlas så han krossa den och tog loss skalet, där i skalet så förvarade hon säkert också id- kort samt bankomatkort. Dessa låg utspridda (sant?)
Då har gm alltså haft tid att strö ut dessa lite varstans och gått igenom sakerna.
Kanske var gm full och inte brydde sig om han gått med henne under pistolhot.
Att hon följt med i rädsla. Kanske gm lurade och sa att allt skulle bli bra och ge henne hoppet.. Därför hon kanske gick med gm?
2015-06-11, 09:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Ja men de faktiska omständigheterna känner vi ju inte riktigt till. Stod moppen precis vid knuten kan handsken ha kommit "utanför" knuten om hon tappat den, en kraftig vindpust i just rätt tidpunkt, vem vet? Men ska vara en lågt trafikerad plats så känns ändå rätt osannolikt som sagt.

Men för sjuttsingen, det blåste åt nordost! Vindar fungerar inte som förklaringsmodell om vinden blåser åt fel håll. Skall det vara så svårt att förstå?
2015-06-11, 09:22
Medlem
Är det en olycka så finns det kraftiga bromsspår på vägen där, eller annan information.
2015-06-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Asså polisen kan ju helt enkelt kolla upp om den ena av kollegorna åkte med bussen som du skulle till eller hur?

Dom kan ju det. Frågan är om de är för insnöade på den påstådda "knasbollen" som ska ha besökt cafeet.
2015-06-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Men för sjuttsingen, det blåste åt nordost! Vindar fungerar inte som förklaringsmodell om vinden blåser åt fel håll. Skall det vara så svårt att förstå?
Men varför ligger handsken i ladan när alla andra saker verkar vara upphittade på samma sida om vägen som caféet?
Senast redigerad av Shelby 2015-06-11 kl. 09:25.
2015-06-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Så måste de uttrycka sig, inte minst i respekt för anhöriga. Än så länge finns det inte heller bevis på att brott är begått, även om det givetvis är det mest sannolika. Polisen måste i detta läge arbeta förutsättningslöst och trots allt eftersom spår av våld osv ännu inte är funna, så finns det en om än väldigt liten chans att hon skulle kunna vara vid liv.

I och med hennes saker ligger utspridda är det ju spår av våld?
2015-06-11, 09:24
Medlem
nygards avatar
Citat:
Åtminstone moppen ska ha stått parkerad bakom caféet, lär väl bilen också gjort då.

Fast arbetskamraten har ju sagt att det var "lite svårt att se (moppen)" från där hon står med sin bil, så då stod väl inte bilen på samma ställe.
2015-06-11, 09:24
Medlem
louderthanbombss avatar
Expressen skriver om försvunna Helena Andersson från Mariestad 1992 och polisen säger att de försvunnit på liknande sätt och att de nu kollar på detta. Vad tror ni? Jag tror inte att det finns något samband.

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/helena-22-forsvann-pa-ett-liknande-satt/
2015-06-11, 09:25
Medlem
ATLAS64s avatar
[quote=Macca2013|53642127]Jag tror också på kollegorna i dagsläget. Statistiskt sett så har de sett henne sist och borde vara skyldiga. Hade LH varit mindre snygg och enligt många här inte föremål för våldtäkt så hade de flesta tittat på kollegorna. Nu verkar hon vara för snygg för att folk här inne ska utesluta våldtäkt som motiv
Om hon satte sig i någons bil frivilligt under så kort tidsspann från stängning tills att hon försvinner så är det deras bil.[/QUOT
hur tänkte du nu ? den som vill utföra en våldtäkt brukar inte alltid gå efter offrets utseende !
våldtäktsoffer kan bli vem som helst om man nu råkar träffa på den typ av gärningsmän vid fel plats och tidpunkt ,,
2015-06-11, 09:25
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Men varför ligger handsken i ladan när alla andra saker verkar vara upphittade på samma sida som caféet?

Kanske för att hon upptäckte gärningsmannen, sprang till ladan för att gömma sig, slet av sig handsken för att ringa efter hjälp men inte hann utan sprang vidare innan gärningsmannen hann ikapp henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in