Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om det bara väntas ta en minut så gör det ju ingen skillnad i tid för henne. Däremot förklarar det flera steg i att hon sett till att vara ensam JUST DENNA DAG. Moped som tar 1 timme, kanske "såg till" att bli ensam kvar med flit. Hade kollegorna inte åkt som man gjorde kanske hon stannat ett tag på annat sätt.

Spridande av hennes saker är såklart oförklarliga, men det är dom i alla fall i princip.

Ja, och hon kanske skickade SMS:et just för att "vinna tid", för att föräldrarna inte skulle bli oroliga om hon var några minuter sen.

Hur förklarar man då att hjälmen saknas? Det kan ju vara att GM tagit den eftersom han är rädd för att ha lämnat bevis på den. Till exempel fingeravtryck.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
JVs twitterinlägg den 25:e maj är rätt intressant ändå.
"gonna be drunk tonight. love you kate bock. ty for visiting and work in sweden. you are always welcome."

Han är ju uppenbarligen besatt i fotomodellen Kate Bock. Han skriver "ty for visiting and work in sweden". Kan det vara som så att han varit på caféet någon dag där innan och träffat henne, fått reda på vad hon heter. I sin vanföreställningsvärld så tror han att det är den riktiga Kate Bock (de är väldigt lika, finns bilder längre bak i tråden som visar det). Den 24:e maj lägger han upp klippet på Youtube och postar sen den 25:e maj ovanstående twitterinlägg.

Om någon inte redan kommenterat det så var ju denna kate bock faktiskt och jobbade i Sverige runt den 18e maj och åkte hem till USA den 22a maj
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
En sak jag tänkte på, dom 2 tjejerna som jobbar kvar på cafeet.

Har dom jobbat som vanligt efter försvinnandet? Hade jag visst där kanske går en mördare lös och att nästa gång så är det kanske deras tur.

Hade jag varit chef hade jag stängt cafet tills fallet är löst. Kan inte vara mycket folk som vill in där nu precis då det är obehaglig atmosfär.

Borde kolla deras bil för att vara säkra även om dom verkar oskyldiga.

Cafét håller öppet på önskemål från föräldrarna. Har för mig att det nämdes i samband med intervjuerna med kollegorna.
2015-06-11, 02:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Ja, och hon kanske skickade SMS:et just för att "vinna tid", för att föräldrarna inte skulle bli oroliga om hon var några minuter sen.

Hur förklarar man då att hjälmen saknas? Det kan ju vara att GM tagit den eftersom han är rädd för att ha lämnat bevis på den. Till exempel fingeravtryck.

Hjälmen kan hon ju ha lagt på sätet i bilen eller liknande. Inget märkvärdigt med det.
2015-06-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det låter osannolikt men på landsbygden är folk ganska godtrogna och naiva. Alternativet är väl att han har släpat henne över vägen mot ladan, men det vore ju ganska riskfyllt eftersom bilar passerar. Ser inte bra ut att släpa i en 17-åring...

Som någon nämnde,tror inte man gör något med alkohol framför sin arbetsplats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Sen en till sak som vi måste komma ihåg, det är att arbetskamraterna i intervjuerna tydligt säger att de sa hej då och ser henne gå runt hörnet.

Från att hon går runt hörnet och fram till att kamraterna satt sig i bilen, startat den, satt på sig bälten, kört ut mot vägen och ut på vägen måste vi anta att det går minst ett par minuter. Hade GM stått där redo direkt och BO börjar springa så hade kamraterna sett detta. Hade GM gett sig på BO direkt känns det föga sannolikt att hon inte skulle hinna minst skrika till. Samt att man borde ska ha sett någon form av tecken på kamp, dragspår i gruset etc. samt det som sätter spiken i kistan, nyckeln sitter i tändningen på moppen, hjälmen är förmodligen på och allt.

Om jag nu sätter mig in i BO:s situation här, om vi utgår från att hon INTE känner GM (vilket jag inte tror). Hon sitter på mopeden, hjälmen är på och nyckeln är redo i tändningen, förmodligen har hon satt i den innan hon knäppt på sig hjälmen.

*Knäpp* låset till hjälmen stängs, hon drar fram mobilen ur jackfickan, sms:ar pappa, lägger mobilen i fickan igen och drar på sig handskarna.

Flickan ser nu någon och blir rädd, i panik springer hon mot parkeringen i hopp om att kamraterna är kvar. De har åkt. Hon ser det som hopplöst att springa ut på vägen, hjärtat bultar i bröstet och i panik gör hon då det även förmodligen jag skulle gjort. Springer över vägen mot ladan i ett desperat försök att gömma sig. Samtidigt som hon når ladan sliter hon av sig eller kastar ena handsken för att dra fram mobilen.

Här är GM ikapp, sliter mobilen från henne och krossar den mot backen.

I ett senare skede kastar GM ut mobilen genom ett bilfönster, displayen knackas lös och mobilfodralet kastas separat eller samtidigt för att sedan blåsa iväg.
Lite så har jag också tänkt. Men om mobilen krossades i ladan (där det fanns massa stenar) borde det väl funnits spår efter det? Fast det kanske är svårt att se. Behöver ju inte bli lösa delar osv. Sen är det frågan varför GM i så fall tar med mobilen från ladan men låter handsken ligga kvar. Kan ju vara så att han inte ser handsken i stressen.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Den som nämnts är också han som sysslat med sprittillverkning som hävdats i den här tråden. I grannladan.

Ett relativt känt företag som hade sin tillverkning där men flyttade där ifrån tidigt 2014.
2015-06-11, 02:05
Medlem
Så jävla typiskt att varje gång någon försvinner spårlöst så har de alltid sms:at några minuter innan och har alltid snart slut på batteri.
2015-06-11, 02:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflaked

Det låter som han?

Det finns en tråd han har skapat om att han blev ertappad för tafs den 15 mars, sexuellt ofredande?
Är han dömd/när?

Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
http://en.wikipedia.org/wiki/Generalized_linear_mixed_model
GLMM

Vem mer är intresserad av matematik?

Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Det där är ett jävligt sjukt sammanträffande, faktiskt.

Det börjar närma sig mer sannolikt nu och inte bara en konspirationsteori. Men tänk på:

Citat:
1.06. Användarnas anonymitet

Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Senast redigerad av Netherworld 2015-06-11 kl. 02:08.
2015-06-11, 02:06
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Cafét håller öppet på önskemål från föräldrarna. Har för mig att det nämdes i samband med intervjuerna med kollegorna.

Bara det är märkligt. Hade jag varit förälder hade jag aldrig bett dom dra dit dagarna efter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Så jävla typiskt att varje gång någon försvinner spårlöst så har de alltid sms:at några minuter innan och har alltid snart slut på batteri.

Vem har sagt att hon haft slut på batteri?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Jag tycker hon uppträder lite som att hon kanske inte bryr sig så mycket. Hon kan ju säkert vara ganska känslokall utan att vara GM. Den andra tjejen som intervjuades fann jag dock inget konstigt med, hon verkade mest försöka komma ihåg allt medan hon berättade.

Tror inte man ska överanalysera intervjun. Det är en ung tjej som står framför en TV-kamera och får frågor som hon säkert förberett svar på. Det behöver inte finnas några andra orsaker till varför hon uppfattas som känslokall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in