Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Varför mot ladan och inte längs med vägen? Större chans att finna hjälp om man springer längs med vägen än in i en lada.

Detta har jag också snöat in på. Varför inte springa längs vägen? Handskens position avslöjar att hon blivit tvingad/släpad till ladan och potentiellt närliggande fordon som stått gömt.
2015-06-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
frågar igen e det här rebeca som jobbar på samma ställe?

http://nouw.com/Beckalolboll/kinnekulle-9917788

Nej, här är rebecka på cafet.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-
2015-06-11, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enda är väl sms:et till föräldrarna om att hon var på väg med moppen. Hon borde väl i så fall skrivit att hon blir lite sen eller nåt. Men teorin med sprit är intressant. Kan ju varit nån som erbjöd sprit bakom cafét och bad henne följa med till sin bil på andra sidan vägen vid ladan där han påstod sig ha spriten.

Är du seriös? Låter som… ''kom här lilla flicka jag har godis i fickan''
2015-06-11, 01:52
Medlem
MIn teori är att hon satte sig på mopeden, tog av sig handsken för att pilla med sin mobil en sista gång när en bil plöstligt stannar intill och frågar om något oskyldigt, exempelvis vägbeskrivning. Eller han kanske till och med kliver ut ur bilen och ber om hjälp med tja, vad som helst. Lisa kliver av mopeden, nyckeln och tillbehören kvar givetvis, kliver fram till mannen för att förklara/hjälpa. Då slår han till ovh plockar in henne i bilen och kör iväg.
Handsken tappade hon när hon tog av sig den, som sedan blåste iväg.

Dock förklarar det inte mobilskalet....
2015-06-11, 01:53
Medlem
Kulpis avatar
JV är naturligtvis högintressant och som någon nämnde kommer han utan någon som helst tvekan förhöras av polis ganska omgående (ifall detta redan inte gjorts). Däremot ställer jag mig högst tvekande till ifall han är kapabel till att utföra en kidnappning och ev. mord utan att bli påkommen. En användare som träffat honom IRL beskrev honom som disträ och det är väl det minsta man kan säga efter att ha sett hans Twitter och Instagram. Dessutom lär hans körkort ha blivit indraget efter rattfylledomen, även ifall det inte stoppar någon från att köra bil. Han har ju mer än ett par skruvar lös. Jag tror dock många har snöat in på honom lite för mycket. Det gäller att hålla alla dörrar öppna så här tidigt in i utredningen/sökandet och inte fastna.

En hel del har efterfrågat intervjun med kollegan. Ni hittar den här - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Seriöst tycker jag dock det läggs ner onödig tid på att snacka om intervjun. Hon är ung, blir intervjuad av riksmedia och är troligtvis smått chockad av all spotlight de senaste dagarna.
2015-06-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostochkex
Det är något skumt med den blonda mulliga kollegan helt klart, hon uppträder väldigt egendomligt på intervjun.

Jag tycker hon uppträder lite som att hon kanske inte bryr sig så mycket. Hon kan ju säkert vara ganska känslokall utan att vara GM. Den andra tjejen som intervjuades fann jag dock inget konstigt med, hon verkade mest försöka komma ihåg allt medan hon berättade.
2015-06-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Är du seriös? Låter som… ''kom här lilla flicka jag har godis i fickan''
Det låter osannolikt men på landsbygden är folk ganska godtrogna och naiva. Alternativet är väl att han har släpat henne över vägen mot ladan, men det vore ju ganska riskfyllt eftersom bilar passerar. Ser inte bra ut att släpa i en 17-åring...
Medlem
Ingen som vet eller sett varför det gjordes en husis i ladan?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enda är väl sms:et till föräldrarna om att hon var på väg med moppen. Hon borde väl i så fall skrivit att hon blir lite sen eller nåt. Men teorin med sprit är intressant. Kan ju varit nån som erbjöd sprit bakom cafét och bad henne följa med till sin bil på andra sidan vägen vid ladan där han påstod sig ha spriten.

Om det bara väntas ta en minut så gör det ju ingen skillnad i tid för henne. Däremot förklarar det flera steg i att hon sett till att vara ensam JUST DENNA DAG. Moped som tar 1 timme, kanske "såg till" att bli ensam kvar med flit. Hade kollegorna inte åkt som man gjorde kanske hon stannat ett tag på annat sätt.

Spridande av hennes saker är såklart oförklarliga, men det är dom i alla fall i princip.
2015-06-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Ska man ha sprit och är 17 frågar man en kompis, man stämmer inte träff utanför sin arbetsplats. Långsökt och dumt, next.

Tycker inte vi ska avfärda det bara på grund av det.

Teori

LH har handlat sprit av denna personen tidigare, ganska vanligt att det är grabbar i typ 25-30 års åldern som säljer till småtjejer. De har snackat på kik/instagram/fb och vet att de ska ses efter att hon slutat jobba. Langaren och kanske nån polare (grupptryck?) dyker upp vid hennes jobb, vill ha någon tjänst istället för pengar som betalning. LH vägrar och sen går det utför därifrån..
2015-06-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
* Det som förklarar handsken i detta skede är att hon aldrig satte sig i bilen utan var beredd med pengarna direkt. Därav en hand utan handske. Om hon blev indragen hastigt i bilen så förklarar ju det varför den låg där den låg.

Men handsken låg INNE i ladan. Visst, de kan ha gjort upp affären där... Som någon sa, BO kan ha lämnat nycklar i mopeden och gått över vägen för att möta GM som hade bilen parkerad intill ladan. Men varför inte parkera bilen vid mopeden isf?

Absolut en intressant teori!
2015-06-11, 01:57
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkaren
MIn teori är att hon satte sig på mopeden, tog av sig handsken för att pilla med sin mobil en sista gång när en bil plöstligt stannar intill och frågar om något oskyldigt, exempelvis vägbeskrivning. Eller han kanske till och med kliver ut ur bilen och ber om hjälp med tja, vad som helst. Lisa kliver av mopeden, nyckeln och tillbehören kvar givetvis, kliver fram till mannen för att förklara/hjälpa. Då slår han till ovh plockar in henne i bilen och kör iväg.
Handsken tappade hon när hon tog av sig den, som sedan blåste iväg.

Dock förklarar det inte mobilskalet....

Ja det låter mest troligt, skrev liknande i förrgår.

Att ägodelarna är utspridda är väl generellt svårt att förklara kan jag tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in