Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Tycker inte vi ska avfärda det bara på grund av det.

Teori

LH har handlat sprit av denna personen tidigare, ganska vanligt att det är grabbar i typ 25-30 års åldern som säljer till småtjejer. De har snackat på kik/instagram/fb och vet att de ska ses efter att hon slutat jobba. Langaren och kanske nån polare (grupptryck?) dyker upp vid hennes jobb, vill ha någon tjänst istället för pengar som betalning. LH vägrar och sen går det utför därifrån..

Kan ju även vara en kompis som tipsat om det här numret eller att en person finns i närheten av hennes jobb.
2015-06-11, 01:59
Medlem
Citat:
Tycker inte vi ska avfärda det bara på grund av det.

Teori

LH har handlat sprit av denna personen tidigare, ganska vanligt att det är grabbar i typ 25-30 års åldern som säljer till småtjejer. De har snackat på kik/instagram/fb och vet att de ska ses efter att hon slutat jobba. Langaren och kanske nån polare (grupptryck?) dyker upp vid hennes jobb, vill ha någon tjänst istället för pengar som betalning. LH vägrar och sen går det utför därifrån..

Tycker tyvärr att det flyter. Ponera att någon eller alla av langarna var drogpåverkade så ligger dessvärre snabbt eskalerat våld nära till hands som förklaring...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkaren
MIn teori är att hon satte sig på mopeden, tog av sig handsken för att pilla med sin mobil en sista gång när en bil plöstligt stannar intill och frågar om något oskyldigt, exempelvis vägbeskrivning. Eller han kanske till och med kliver ut ur bilen och ber om hjälp med tja, vad som helst. Lisa kliver av mopeden, nyckeln och tillbehören kvar givetvis, kliver fram till mannen för att förklara/hjälpa. Då slår han till ovh plockar in henne i bilen och kör iväg.
Handsken tappade hon när hon tog av sig den, som sedan blåste iväg.

Dock förklarar det inte mobilskalet....

Oddsen att vanten för det första BLÅSER in i ladan och, dessutom, IN I LADAN är väldigt osannolik.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Varför asgarvade jag åt detta?

För att det är spot on ? En vuxen människa förklarar orimligheten i en inte lika vuxens synsätt och teori.
Medlem
Citat:
Det ligger nånting i det du säger, men..

Är det inte onödigt att göra sig besväret att lägga tid på att sprida bevis, när det måste vara "effektivare" att inte lämna några bevis alls? Jag menar, om vi ponerar att polisen endast funnit en handske i ladan och INGENTING annat, hade de inte haft mycket mindre att gå på då? Sedan hade GM kunnat göra sig av med hennes tillhörigheter i lugn och ro där de aldrig kunnat hittats.

Sen finns det alltid någon risk att det var planerat men det gick lite fel, och hon började springa iväg... Fast nja, magkänslan säger mig att det inte var särskilt planerat.

Alltså det är här det blir klurigt, man kanske kan kalla det, Adrenalin kickar in. Dom tror att dom har lämnat bevis kvar eller att någon har sett dom, GM1 Ber GM2 Att gå och sprida ut bevis för att vilseleda dom. Dessutom som jag har läst inom psykologi när någon ljuger så undviker man oftast ögonkontakt och skrynklar pannan ofta. Dessutom blir torr i gummen i munnen. Vilket man verkligen kan se på hennes kollegors Intervju av AB. Dessutom kanske detta var ett brott på avundsjuka då dessa kollegor kanske är avundsjuka på att hon får mycket uppmärksamhet och dricks på jobbet utav besökare men dom får inte så mycket själva. Kanske LH är en tjej som har spridit rykten osv om dessa kollegor snackat skit i skolan osv.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Varför mot ladan och inte längs med vägen? Större chans att finna hjälp om man springer längs med vägen än in i en lada.

Sen en till sak som vi måste komma ihåg, det är att arbetskamraterna i intervjuerna tydligt säger att de sa hej då och ser henne gå runt hörnet.

Från att hon går runt hörnet och fram till att kamraterna satt sig i bilen, startat den, satt på sig bälten, kört ut mot vägen och ut på vägen måste vi anta att det går minst ett par minuter. Hade GM stått där redo direkt och BO börjar springa så hade kamraterna sett detta. Hade GM gett sig på BO direkt känns det föga sannolikt att hon inte skulle hinna minst skrika till. Samt att man borde ska ha sett någon form av tecken på kamp, dragspår i gruset etc. samt det som sätter spiken i kistan, nyckeln sitter i tändningen på moppen, hjälmen är förmodligen på och allt.

Om jag nu sätter mig in i BO:s situation här, om vi utgår från att hon INTE känner GM (vilket jag inte tror). Hon sitter på mopeden, hjälmen är på och nyckeln är redo i tändningen, förmodligen har hon satt i den innan hon knäppt på sig hjälmen.

*Knäpp* låset till hjälmen stängs, hon drar fram mobilen ur jackfickan, sms:ar pappa, lägger mobilen i fickan igen och drar på sig handskarna.

Flickan ser nu någon och blir rädd, i panik springer hon mot parkeringen i hopp om att kamraterna är kvar. De har åkt. Hon ser det som hopplöst att springa ut på vägen, hjärtat bultar i bröstet och i panik gör hon då det även förmodligen jag skulle gjort. Springer över vägen mot ladan i ett desperat försök att gömma sig. Samtidigt som hon når ladan sliter hon av sig eller kastar ena handsken för att dra fram mobilen.

Här är GM ikapp, sliter mobilen från henne och krossar den mot backen.

I ett senare skede kastar GM ut mobilen genom ett bilfönster, displayen knackas lös och mobilfodralet kastas separat eller samtidigt för att sedan blåsa iväg.
2015-06-11, 02:00
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Oddsen att vanten för det första BLÅSER in i ladan och, dessutom, IN I LADAN är väldigt osannolik.

När det blåser kuling kan nog en vante röra lite på sig jo.
2015-06-11, 02:01
Medlem
Var det någon som hade kollat om de bodde någon pedo i närheten? Alt brottsling på lexbase
Medlem
TokyoBarns avatar
En sak jag tänkte på, dom 2 tjejerna som jobbar kvar på cafeet.

Har dom jobbat som vanligt efter försvinnandet? Hade jag visst där kanske går en mördare lös och att nästa gång så är det kanske deras tur.

Hade jag varit chef hade jag stängt cafet tills fallet är löst. Kan inte vara mycket folk som vill in där nu precis då det är obehaglig atmosfär.

Borde kolla deras bil för att vara säkra även om dom verkar oskyldiga.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Långdraget och vi har de senaste tre sidorna kommit fram till varför högerspalten med videor på YouTube visar Minecraft. Minecraft är som, kanske inte alla vet, det mest streamade spelet på YouTube (Källa)
Inte konstigt att YouTube-boten visar Minecraft som förslag när den blir "förvirrad" av det låga visningsantalet - den vet helt enkelt inte vad den ska föreslå och visar därför det som är mest sannolikt.
Eller om det beror på att en avsändare heter Lisa Holm laddat upp massa minecraft?
http://m.youtube.com/watch%3Fv%3DZzPt53XquMI&ved=0CDgQuAIwB2oVChMI0eSnw 6iGxgIVi_5yCh1aMACH&usg=AFQjCNHNrmvdXWSZVpwqU4gzMc 4a9IdAAA&sig2=yBTkZ6tlWi2Wc7CaOFqXcA
2015-06-11, 02:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Var det någon som hade kollat om de bodde någon pedo i närheten? Alt brottsling på lexbase

Den som nämnts är också han som sysslat med sprittillverkning som hävdats i den här tråden. I grannladan.
2015-06-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1

Ja vem fan har sett en handske blåsa någonstans överhuvudtaget. Ok, om det är världens orkan. Men in i en lada? Jösses.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in