Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:42
Medlem
calle555s avatar
Går inte den naturligaste vägen mellan ladan och den andra fyndplatsen över Blombergs säteri?

Vore jag polisen så skulle jag ta mig en ordentlig titt på det stället, och på personerna som bor där.
Medlem
Muwltipliers avatar
Min teori är att hon har sett Into the Wild och bestämde sig för att... Ja. Rymma. Det är hon själv som har skapat videon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Nej, den är kvar.

Tack, såg nu. Var ihopfälld på nåt sätt.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaha, och vad har du för stöd för den teorin?

ID handlingar kastade, mobil krossad och kastad, man har inte hittat kroppen på många dagar, det är väl allmänt känt att polacker etc är benägna att göra sån här skit ? Vad har du själv för teori ? Du som är mod och allt borde ju kunna ta fram ett sannolikt scenario ?
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-10 kl. 23:44.
Medlem
Man länkade till bild på en tjej som var lik Lisa, vilken sida i tråden ligger dessa bilder på?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Tagit dem från kroppen för att göra henne oidentifierbar är den absolut vanligaste anledningen att man kastar dem.

Lite bristande logik då vi redan passerat 1980 talet och nu kan få fram id genom minsta benbit.
Dessutom finns det inte så många saknade 17 åriga tjejer i Sverige att jämföra med när en kropp väl hittas.
2015-06-10, 23:43
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Du kan byta namn hejvilt på youtube, du kan byta titel hur som helst. Enligt mig är det större sannolikhet ett troll än att det har med försvinnandet att göra.

Som sagt, vem hittade filmen och hur? Där har du nog svaret hur detta spreds.
Är det så? Aldrig tänkt på att man kan byta namn hur som helst eller titel på sina upplagda klipp. Rätt säkert en idiot som trollar alltså.

edit: Måste väl gå och kolla upp om en användaren bytt namn eller redigerat i ett klipp?
Senast redigerad av eshkoshka 2015-06-10 kl. 23:46.
Medlem
Cambijaos avatar
GM är förmodligen stammis till cafeet eller känner henne personligen. Detta för att personen vet om när BO slutar sitt pass, jag skulle gissa på stammis.
Medlem
Är det så att de flesta saker som hittats är bakom cafét på ängarna och handsken i ladan tvärsöver cafét? Jag vet inte vad det säger.. Någon form av jakt på ängarna först för att sen föras till ladan, eller lurad till ladan för att försöka ta sig tillbaka till moppen misslyckas med att ta sig därifrån med hjälp av den och då irrat runt på ängen? Hade han bil som han körde runt ängarn. På för att försöka få fatt på henne och hon i panik slänger ifrån sig små tillhörigheter som ledtrådar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Går inte den naturligaste vägen mellan ladan och den andra fyndplatsen över Blombergs säteri?

Vore jag polisen så skulle jag ta mig en ordentlig titt på det stället, och på personerna som bor där.

Det är där de gjorde de senaste fynden, runt säterit
2015-06-10, 23:44
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Men VAD är sannolikheten!? Asså säger det dig ingenting?! Asså varför in i hela helvete ska det bara dyka upp 14 dagar innan hon försvinner!? i hennes namn? Med en tickande klocka?! 7/6 = 13 och hon blir tagen 14 dagar senare? Är du helt dum i huvudet klart det har ett samband. Hennes ägodelar är utspridda i ett mönster på en åker. Klart det är en planerad kidnappning annars skulle GM varit tagen för längesen! Allt följer en röd tråd är du för efterbliven för att se deet?

hur skulle denna eventuella nedräknande kidnappare kunna veta att exakt 7/6 skulle han kunna kidnappa henne?

Konspirationsteori säger jag
2015-06-10, 23:44
Medlem
Det kan knappast ha krävts någon utbildning för att bli reporter för Expressens Live-sändning i alla fall, den saken är säker.

Intervju med den frivillige grabben som letade:
"Hur är stämningen i Skövde nu?" frågar han.
Det bor 35.000 i skövde, hur fan ska han kunna svara för allihopa? Och vad i helvete tror han att han ska få för svar? "jo jättebra stämning" ?

Nä, det känns mest som att dom fyller ut tiden med live-sändningen för att verka "vara med i matchen" och inte visa sig svag jämfört med konkurrenterna. Men det blir bara skit av alltihop. Denna sändning kunde varit nedklippt till 30 minuter efter den här dagen. Nu är det bara kvantitet före kvalitét och upprepningar var och varannan minut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in