Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:37
Medlem
Låter långsökt att youtubeklippet inte skulle vara inblandat i historien. Tycker för övrigt som någon tidigare skribent skrev att det spekuleras alldeles för lite kring Lisa och hennes liv och bekantskapskrets mm. Verkar ju i dagsläget bara finnas två spår här på flashback, dvs den där Vadman samt slumpfrämlingsspåret. Men ingen verkar nysta i närmaste bekantskapskretsen som t ex fd pojkvän, släkt och vänner etc. Och hur kan alla vara så säkra på att det inte är en planerad rymning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Då lutar de åt gästarbetare kanske från öststaterna som jobbat i ladan som överfallit den svenska flickan trots allt.
Skulle inte förvåna det minsta om det visar sig vara fallet till slut, utländska halvalkoholiserade, sexuellt frustrerade då ingen kvinna frivilligt vill ta i dem osv. osv.
Nu tycker jag att du ska lägga av med ditt jävla tjafs om att det är någon utlänning som har gjort det. Du anklagade tidigare en i tråden för att hens agenda påverkade dennes antaganden; men nu är det fan du själv som håller på så. Så fort du får utrymme ska det direkt antas att det är en eller flera utlänningar som ligger bakom - vi har fattat, du litar inte på utlänningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dettrorjag
Jag tror inte att hon hade bestämt träff eller dylikt. Jag tror att hon tog på sig hjälmen och båda handskarna. Stående vid mopeden tog hon av sig ena handsken och la den i (vänster hand) för att lätt kunna ta fram nyckeln ur fickan och sätta den i tändningslåset. Där efter tog hon fram mobilen och satte sig på moppen. Hjälmen på, mobilen i ena handen och handsken i den andra. GM lämnar bilen utom synhåll och bevakar intill fiket. Gm hade sett mopeden och Lisa då han fikat. Han hade tur. Han ser hur de andra arbetarna åker och hon blir ensam kvar på platsen. Han tar sin chans.
Han dyker nu upp bakom fiket och Bo får syn på honom då han är ett par meter ifrån, hon blir livrädd, får panik och börjar springa med ett litet försprång. Hon springer i motsatt håll mot närmsta bostad (Lada) Tappar handsken som sedan bara blåser ett par meter in. Hon fortsätter att springa ut på ängen, hon ramlar och tappar mobilen i backen, skalet lossnar. Hon greppar mobilen igen och nu är han nästan ikapp. De springer ett par meter och han puttar omkull henne. Slår henne vårdslöst över hela kroppen. Sedan tar han ett stadigt grepp om henne och bär BO till sin bil. Lägger henne i bagaget och lämnar platsen.

Skulle GM bara vilja våldta henne så skulle han troligtvis göra de på plats och lämna henne. död eller levande. Alternativ dumpat henne i närheten. Väldigt sälla GM transporterat lik längre sträckor. Med detta stora sökpådrag bör man ha hittat henne.
Jag tror att Lisa lever, misshandlas och blir sexuellt utnyttjad...

Då hade man sätt spår på ängen att något slags våld kan ha utförts? Eller har jag fel? Om hon nu har ramlat osv..
Medlem
Hegamons avatar
Detta kan hänt:

GM har kommit och tagit Lisa från parkeringen till ladan. Sedan har han hållit hon kvar där. Orsaken till att tillhörigheter hittats på ängen kan var GM fysiskt släpat/tvingat Lisa över ängen. Han har haft eventuell bil en bit därifrån. Orsaken till att tillhörigheterna hittats utspridda kan vara blåst/vind.

Tyvärr känns det som alla famlar i blindo. Det finns heller inget konkret som säger det skulle vara JV.
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Eller så är du dum nog att låta dig luras av konspirationsteorier.

Vet någon hur detta klippet upptäcktes egentligen? Ett helt intetsägande videoklipp från en okänd person är inget som gemene man bara snubblar över.

Men VAD är sannolikheten!? Asså säger det dig ingenting?! Asså varför in i hela helvete ska det bara dyka upp 14 dagar innan hon försvinner!? i hennes namn? Med en tickande klocka?! 7/6 = 13 och hon blir tagen 14 dagar senare? Är du helt dum i huvudet klart det har ett samband. Hennes ägodelar är utspridda i ett mönster på en åker. Klart det är en planerad kidnappning annars skulle GM varit tagen för längesen! Allt följer en röd tråd är du för efterbliven för att se deet?
2015-06-10, 23:38
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filur99
Tänkte på en sak.. Eftersom nycklarna satt i tändningslåset antar man ju att hon aldrig kom iväg. Men om hon åkte iväg då och något hände på vägen, någon/några som har stoppat henne t.ex. Mopeden kan ju ha ställts tillbaka igen senare. Detta innebär ju givetvis att GM visste var hon startade ifrån, plus att allt måste ha skett under väldigt kort tid eftersom den stod där när pappan kom dit. Känner själv nu när jag skrev ner att det kanske var en lite väl orealistisk tanke, men hur som helst så är det ju inte omöjligt att LH hann köra/flytta mopeden en bit innan hon stötte på GM (därav inga tecken på tumult i gruset vid mopeden) och att GM har flyttat den x antal meter (om så bara från framsidan av huset till baksidan igen). Men tar för givet att polisen kollar fingeravtryck ordentligt..

Hon kanske hade glömt nycklarna i låset? Det är i alla fall mer troligt än att någon skulle bemödat sig att ställa tillbaka hojjen och lägga påsen vid sidan, etc...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80kg
Det var första gången hon skulle åka moped hem, tidigare gånger har hon blivit upphämtad eller skjutsad.
Tror inte att GM skulle riskera att möta en förälder.

Exakt, GM vill inte riskera något. Iakttagelser, stalking, GM såg henne ta mopeden, GM såg sin chans & väntade därför utanför hennes arbetsplats. Men denna teori grundar sig givetvis på att GM haft en tillflyktsort och dylikt redo på förhand, redan innan aktuella dagen för brottet.
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksparrow
Inte för att jag brukar kolla. Men JV har plockat bort bilden där han posar med slak balle på Twitter. Ja, varför det?

Nej, den är kvar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Har man koll på var alla 1000 frivilliga är hela tiden?

Det skulle jag nog kunna påstå Ja. Grupper om 15 delas in. Varje gruppledare har en lista på gruppens deltagare. 1 meter mellan varje deltagare.
Medlem
Utomhus123s avatar
Teori

Gästarbetare har jobbat på ladan och vart inne och fikat. Öst-statare som inte fått sig något och såg sin chans.

Man forslar bort henne i en jobbarbil, våldtar henne, gräver ner henne ordentligt, slår ut tänder / bränner liket först. Tar id handlingar och mobil som direkt knyter kroppen till henne.
Medlem
Låter konstig att hon skulle tappa hennes id-handlingar som troligen låg i en plånbok eller liknande, och dessutom "tappa" annat bevismaterial. Kan det inte vara så att GM placerat ut dessa för att vilseleda polisen?
2015-06-10, 23:39
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Fast han har enligt sin Twitter sovit på diverse offentliga ställen och det finns rapporter om att han gått fram till människor på stan och frågat om han kunnat kinesa hos dem.

Asså vart får ni eran information ifrån? Han bor i Götene, han är ej hemlös?
Kille verkar psykiskt instabil, gillar flickor och inte rädd för att visa kuken på twitter, finns inget som säger att han skulle ha gjort någonting förutom att varit otrevlig på ett liknande cafe/fik i lidköping vad jag förstår det som.

Det är inte ens bekräftat att han någonsin besök fiket i fråga om jag inte är helt ute och cyklar?
Folk har hängt ut honom ganska så friskt, inte okej! Men jag säger inte att han är oskyldig, det kan lika gärna vara personen under mig eller över mig som är GM..

Snälla folk, försök få grepp om saker och ting. ANVÄND sökfunktion! Folk frågar fortfarande efter 500 sidor vem "JV" är, och "POLACKER SOM STYCKAR MÄNNISKOR OCH SNOR BYGGSTÄLLNINGAR" ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in