2015-06-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
... inte är lätt att hålla reda på alla svängar i den här tråden!

Så sant som det var sagt.
Citera
2015-06-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
att västtrafik sagt upp avtalet innan polisutredningen mot bitchauffören och kontrollanterna är klar är pga mobilfilmen och dålig publicitet inget annat. Sluta vara naiva.

När polisutredningen är klar och det visar sig att bitchauffören var våldsam och slogs kommer självklart västtrafik halvpudla och skriva att de skall göra tydligare riktlinjer. Fakta är att bitchauffören har bitits och bråkat och enda riktiga vittnet är kontrollanterna och bitchauffören.

Jag har semester och har därför inte följt tråden... Har dock snabbläst de senaste dagarnas inlägg och vill komma med ett litet påpekande:

Givetvis har både polis och Västtrafik sett övervakningsvideorna från bussen... Inte fan väljer Västtrafik att säga upp kontraktet med G4S om det inte är tydligt att kontrollanterna bettet sig fullständigt oacceptabelt, att väktaren som gormar och beter sig som en idiot utanför bussen fångas av privatpersoners mobilfilmer gör det knappast enklare för G4S att förklara sina anställdas beteende.

Hade chauffören betett sig så som kontrollanterna påstår vore deras våldsutövning förståelig, nu har Västtraffik uppenbart inte förståelse och då har de som sagt självklart sett övervakningsvideorna från bussen.
Citera
2015-06-13, 17:35
Medlem
Slutresultat: Busschaufförer kommer att få betala skatt i framtiden. (för sitt ifrågasatta "fria vivre")

Alla chaufförer kommer i framtiden att bli ca 500:- fattigare/månad i framtiden.

haha Tur man inte är arab eller neger.
Citera
2015-06-13, 18:06
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Slutresultat: Busschaufförer kommer att få betala skatt i framtiden. (för sitt ifrågasatta "fria vivre")

Alla chaufförer kommer i framtiden att bli ca 500:- fattigare/månad i framtiden.

haha Tur man inte är arab eller neger.
Man måste inte vara varken arab eller neger för att vara korkad, vilket du faktiskt just har bevisat!

Busschaufförer har inget "fritt vivre".
Om du hade orkat använda sökfunktionen i tråden, så hade du kunnat konstatera att chauffören åkte s.k. passresa under sin betalda arbetstid. Resan går till hans s.k. depå där hans arbete sedan avslutas.
Citera
2015-06-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag har semester och har därför inte följt tråden... Har dock snabbläst de senaste dagarnas inlägg och vill komma med ett litet påpekande:

Givetvis har både polis och Västtrafik sett övervakningsvideorna från bussen... Inte fan väljer Västtrafik att säga upp kontraktet med G4S om det inte är tydligt att kontrollanterna bettet sig fullständigt oacceptabelt, att väktaren som gormar och beter sig som en idiot utanför bussen fångas av privatpersoners mobilfilmer gör det knappast enklare för G4S att förklara sina anställdas beteende.

Hade chauffören betett sig så som kontrollanterna påstår vore deras våldsutövning förståelig, nu har Västtraffik uppenbart inte förståelse och då har de som sagt självklart sett övervakningsvideorna från bussen.

Västtrafik sa upp kontraktet för att dom vara rädda för rasism pöbeln inget annat.
Det hela kommer visa sig under rättegången.
Citera
2015-06-14, 04:40
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Givetvis har både polis och Västtrafik sett övervakningsvideorna från bussen... Inte fan väljer Västtraf8ik att säga upp kontraktet med G4S om det inte är tydligt att kontrollanterna bettet sig fullständigt oacceptabelt, att väktaren som gormar och beter sig som en idiot utanför bussen fångas av privatpersoners mobilfilmer gör det knappast enklare för G4S att förklara sina anställdas beteende.

Precis som du säger, så är kontraktet uppsagt p.g.a. att uppdraget inte genomförts på det professionella vis som överenskommits med uppdragsgivaren. Ytterligare tidigare incidenter talar inte heller till G4S fördel.

Märkligt att vissa trådpostare inte begriper att ett oskäligt uppsägande av avtalet skulle utmynna i enorma skadeståndskostnader för berörd part.

Polisen har sett filmmaterialet ifrån de olika kamerorna i bussen, och de har med all sannolikhet informerat Transdev, G4S samt Västtrafik om hela händelseförloppet.

Vissa "lallare" i tråden har ingen aning om vad ord som avtal, åtgärdsplan, bemötande, agerande, viten och affärsmässighet m.m. står för.
Citera
2015-06-14, 11:12
Medlem
UT64s avatar
Polisen i Västra Götaland har mycket att stå i, minst sagt.

Men, detta fall kommer snart upp i rätten då utredningsläget är mycket gott.
Rörliga bilder, ljud och en massa vittnen som var på plats gör att saken
blir enkel att bedöma.

Jag gissar att G4S skulle betala nästan vad som helst för att slippa att denna
sak dras offentligt mer än som redan skett. Kunde de ge pengar till chauffören
eller Västtrafik skulle de göra det. Nu har de dock bara två utvägar i rätten:

Antingen gå till motattack och på olika sätt misstänkliggöra chauffören.
Vilket slutar med att de förlorar.

Eller pudla och be så heemmsskt mycket om uursääkt.
Vilket också slutar med att de förlorar.

Den tid då uniformerade huliganer kan göra som de känner för är förbi.
Citera
2015-06-14, 14:08
Medlem
FritzDaCats avatar
En aspekt som jag tycker saknas i tråden, är att kontrollanterna faktiskt är individer, så alla av dem behöver ju inte ha uppträtt fel. Enligt vittnets version gjorde endast en av dem (en man) kontrollen av chauffören, medan de andra var längre bak. Om dessa på håll ser att bråk uppstår måste de ju backa upp sin kollega.

Och även om en av kontrollanterna skulle ha uppträtt buffligt och att chauffören haft rätt att åka utan färdbevis finns det ju frågor beträffande dennes uppträdande.
Visade han verkligen leg eller styrkte sin identitet på annat vis?
Kan det inte ha varit hans egen attityd som startade konflikten?
Kan allt ha sin grund i att han inte förstått vad kontrollanten menat och att han själv inte kunnat förklara sig? I såna fall visar ju händelsen att det är negativt för vårt samhälle att inte alla klarar av att hantera det svenska språket.
Och till sist - var det verkligen nödvändigt att fysiskt motsätta sig ett omhändertagande? Normala människor fattar att detta aldrig kan sluta väl. Jag har själv en gång blivit "omhändertagen" av en orättvis kontrollant, fast jag i mina ögon haft giltigt färdbevis, och inte sjutton började jag bitas för det.

Som det brukar heta - det är (ofta) inte en persons fel att två bråkar.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-14 kl. 14:11.
Citera
2015-06-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Man måste inte vara varken arab eller neger för att vara korkad, vilket du faktiskt just har bevisat!

Busschaufförer har inget "fritt vivre".
Om du hade orkat använda sökfunktionen i tråden, så hade du kunnat konstatera att chauffören åkte s.k. passresa under sin betalda arbetstid. Resan går till hans s.k. depå där hans arbete sedan avslutas.

Jag kan hela tråden och samtliga inlägg.

Det råder osäkerhet och otydliga regler? Eller hur . Right?

Jag kan de exakta motiveringarna om resor inom tjänst etc bla bla.... Jag har läst tråden flera gånger om.

ÄNDÅ påstår jag att chaufförer kommer att beskattas för sitt "fria vivre" Notera citationstecknen!! Det är inget egentligt fritt vivre - Det är ett osäkert fritt vivre.

Som sagt - och eftersom det bara är neger och araber som kör åt Västtrafik - är det inte roligt att vara neger eller arab.

Spoiler:

Senast redigerad av Grobil 2015-06-14 kl. 15:58.
Citera
2015-06-14, 16:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
En aspekt som jag tycker saknas i tråden, är att kontrollanterna faktiskt är individer, så alla av dem behöver ju inte ha uppträtt fel. Enligt vittnets version gjorde endast en av dem (en man) kontrollen av chauffören, medan de andra var längre bak. Om dessa på håll ser att bråk uppstår måste de ju backa upp sin kollega.

Och även om en av kontrollanterna skulle ha uppträtt buffligt och att chauffören haft rätt att åka utan färdbevis finns det ju frågor beträffande dennes uppträdande.
Visade han verkligen leg eller styrkte sin identitet på annat vis?
Kan det inte ha varit hans egen attityd som startade konflikten?
Kan allt ha sin grund i att han inte förstått vad kontrollanten menat och att han själv inte kunnat förklara sig? I såna fall visar ju händelsen att det är negativt för vårt samhälle att inte alla klarar av att hantera det svenska språket.
Och till sist - var det verkligen nödvändigt att fysiskt motsätta sig ett omhändertagande? Normala människor fattar att detta aldrig kan sluta väl. Jag har själv en gång blivit "omhändertagen" av en orättvis kontrollant, fast jag i mina ögon haft giltigt färdbevis, och inte sjutton började jag bitas för det.

Som det brukar heta - det är (ofta) inte en persons fel att två bråkar.
Bottenkorkat inlägg.

Enligt dig så skall man "visa papper" när någon kräver det, och Gud förbjude
vara allt annat en underdånig när denne mäktige samhällsväktare nedlåter sig
till att tilltala dig.

Men visst, G4S kan ju testa med attitydkortet eller varför inte åberopa språkförbistring.
Förlora kommer de att göra i vilket fall.
Citera
2015-06-14, 16:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bottenkorkat inlägg.

till att tilltala dig.

Men visst, G4S kan ju testa med attitydkortet eller varför inte åberopa språkförbistring.
Du verkar naivt tro att allt är svart eller vitt. Även busschauffören kan ha agerat fel. Bits man, har man definitivt agerat fel.
Citera
2015-06-14, 17:05
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bottenkorkat inlägg.

till att tilltala dig.

Bottenkorkat inlägg av ingen annan än dig själv! Om det är valfritt att "visa papper" blir ju biljettkontroller ganska meningslösa, och då kan ju Västtrafik glömma att ha några intäkter i framtiden. Då tycker jag att vi drar slutsatsen av ditt resonemang och lägger ner kollektivtrafiken. Språkförbistring är inte alls långt borta. Det är inte ofta man förstår vad en busschaufför säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in