Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Detta? Satt och kollade kartorna ett par timmar sedan och "fann" stenbrottet och tänke att det kan vara en "lämplig" plats att dumpa kroppar på?

http://i.imgur.com/UI8VVOG.jpg

Ett av de mest besökta ställena i området men turistsäsongen är inte igång ännu, jag hade nog snarare valt ett av de mindre brotten som finns i området. Jag tänker bara att man inte gärna dumpa en kropp i en turistattraktion.
Medlem
bittermandels avatar
Polisens speciella insatschef är på plats vid ladan.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamMe
Tyvärr så sitter jag några hundra mil ifrån, men hade jag haft möjlighet så hade jag
definitivt varit där. Har inte heller någon som helst lokalkännedom, men detta har
plågat mig sen jag läste om det första gången. Det enda som för mig verkar logiskt
är att flickan av fri vilja lämnat mopeden, och att det därefter har hänt något.
Min teori är att hon blivit skrämd av någon/något och därefter börjat springa (läs sprungit för sitt liv),
Troligtvis med mobil i handen gjort ett tappert försök på att ringa nödsamtal/familj.
GM har förmodligen hunnit ikapp innan detta hann fullföras, därav mobilen i hundra delar.
Med tanke på de fynd som har gjorts på åkern, känns det mer som att detta har skett till fots.
Bil tror jag kom in på en senare tid i händelseförloppet. Vem GM är vill jag inte spekulera i,
tyvärr tror jag inte att flickan fortfarande är vid liv, även om hoppet fortfarande finns där.

Det finns dock sjuka människor överallt, tankarna går ju till våldtäktsmannen i Halland som
höll en kvinna inspärrad i ett ödetorp i halmstad under en tid för att utföra diverse sjuka handlingar.

Låter rimligt. Jag misstänker att hon sprang mot vägen för att möjligtvis få bilisters uppmärksamhet men det kom inga och gärningsmannen hann nästan ifatt henne där. Hon drog då vidare som ett skott över gatan och in i ladan där hon tappade handsken. Det är åtminstone en rimlig förklaring.
Det borde finnas fotspår genom ladan i så fall, fast nu är det väl söndertrampat redan av hundar och andra. Huruvida detta kan stämma in på övriga fynd låter jag vara osagt.
Medlem
Jag besökte nerlagda "Medeltidens stad" i förra veckan. Gick runt och kolla området för att det var intressant. Gick in i ett av trähusen och då såg jag att det bodde en hemlös i ett av husen så stack därifrån fort som tusan. Var mat, kaffe, stolar med mera på övervåningen. Polisen borde kolla av området. Håller man någon som gisslan så är det ett tänkbart ställe.
2015-06-10, 23:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
En psyksjuk, alkoholiserad knarkare ser det sällan som ett hinder att inte äga en bil, utan fixar en ändå.

Han verkar ju ganska rörlig så att han flyttat in i en billig körduglig bil sedan han blev vräkt låter ju inte helt otänkbart.
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droizz
Finns det någon som ligger på en mirror till denna videon?
Länk till youtube
Klippets ursprung förklaras här: Screenshot från Facebook

Hur i helvete kan han veta att det är JV som tillverkat det klippet. Det vill jag fråga denna Karl Andersson.. Någon som har länk till hans facebook?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Den viktigaste frågan är dock, finns det bekräftat att polisen fått tillgång till masterna/uppkopplade mobiler?

Det är helt sjukt om dom polisen idag 2015 inte får tillgång till dessa förens imorgon. Alltså 4 arbetsdagar från när detta hände.

Det som tar mest tid är förmodligen att få ett domstolsbeslut på att få beställa datat av operatörerna. (man vet ju inte heller vilket nät en ev. GM använder sig av)
Medlem
bittermandels avatar
Den speciella polsen tycker att det har varit för mycket spring på platsen så det är därför man spärrar av ladan.
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Angående filmklippet på youtube många pratar om:
https://m.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Det här yutubeklippet från vjworld. www.vjworld.com är ett företag i USA som handhåller bland annat VJ:s dvs Video Jockey en person som presenterar musikvideor på TV eller en person som gör videoprojektioner, "visuals", på klubbar, festivaler och events.

Jag tror inte klippet har att göra med Lisa Holms försvinnande. Det kan finnas en annan Lisa Holm i USA (what ever) som lagt ut klippet. Jag ser ingen koppling iaf.

Jag tror inte alls på att JV skulle lagt ut youtubeklippet. I övrigt undrar jag hur det går med JV:s alibi. Hade han alibi?

Klippet är 13 sekunder långt, det är upplagt den 24 maj exakt 14 dagar innan hon försvann den 7/6. Datumet 7/6 blir alltså 7 + 6 = 13. Vem vet gärningsmannen kanske tänkte ta henne redan dagen innan men det blev en dag senare alltså (14 dagar efter youtube klippet)? Klart youtube klippet har med kidnappningen att göra. Annars är man ju fan efterbliven, det där är ingen jävla tillfällighet det ska du veta.

Kom på att han Johan Vadman har lagt upp bilder på både datorer och bilder på olika konserter.

Han har alltså kapacitet för att göra ett sådant klipp eftersom han är datorkunnig och klockans samband med någon form av musik DJ blahä..
Senast redigerad av GetStitches 2015-06-10 kl. 23:38.
Medlem
rezonens avatar
Polisbuss med polisens speciella insatschef säger att det är för mycket spring i ladan och därför är den nu avspärrad återigen.

Just nu är det ett antal poliser påväg in på det avspärrade området i ladan.

En polis sa något av byte utav fordon alternativt bit av fordon.
2015-06-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Utländska gästarbetare kanske från öststaterna med en gammal pickup eller skåpbil som jobbat i närheten är mycket tänkbart.
De brukar supa friskt och kan hitta på i princip vad som helst, det har vi sett många exempel på i Sverige.
2 st av den sorten tillsammans............

Inte helt otänkbart. Dock är jag mer inne på att det endast är gästarbetare inblandade.

Det som förbryllar mig är att ett par fulla balter hade inte lämnat ett enda spår efter sig och (om det nu stämmer) placerat ut hennes tillhörigheter.
2015-06-10, 23:29
Medlem
Enligt reportern har befälet över polisen sagt att man spärrat av ladan på grund av för mycket spring i ladan efter att avspärrningen hävts? Kan det vara så att någon försökt undanröja bevis? Konstig avspärrning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in