Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Det är en relevant fråga.
Folk har spekulerat i att det är han eftersom han är en känd skummis med brottsregister såsom hot om våldtäkt mot kvinnor, en skummis ska ha setts på caféet dagen innan, någon i personalen sägs ha bekräftat att det är denna skummis.
2015-06-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locanostra
Att saker ligger utspritt får mig att tro att det INTE handlar om kidnappning/bortföring.
Känns mer som ett frivilligt val då hon kan varit riktigt arg/ledsen och sulat grejer i backen och försvunnit iväg.

Svårt att tänka mig att kidnapparen inte skulle plocka upp alla spår som lämnas

Beror helt på vem det är som är kidnappare, är det någon som inte vill bli spårad är det korkat lämna mobil och kontantkort tex , (kontantkortet gör ingen nytta eftersom det går spåra om man tar ut) är det någon som inte har rent mjöl i påsen så vill denne inte bli funnen av flera orsaker.
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Fattar inte detta med hennes saker heller.
Mobildelar. Headset. Fodral. Handske. Plus det idag. Det är liksom fördelat över ett ganska stort område. Släpade han henne i 1000 meter cirkel eller hur fan kan grejerna vara över vägen. Parkeringen. På den ängen med mera?!

Jag skulle gissa att GM medvetet placerat ut sakerna lite var stans.. antingen för att det ska visa på ett "spår" som ska leda någonstans, eller för att GM kanske helt enkelt inte är så smart.
Senast redigerad av nygard 2015-06-10 kl. 23:17.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyskara
Om det är Johan Vadman "73" från Götene som är den JV vi pratar om så ser jag ett ganska tydlig mönster, sakerna är dumpade längs med den lilla vägen ner mot 44 och där i från hem, han bor ju endå bara 17 min med bil där i från....

http://i58.#inypic.com/dr5pnb.jpg

#=t

Han bor ingenstans enligt dom senaste uppgifterna!
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Om han är bostadslös och förmodligen utan vänner, är det då troligt att han gjort och lagt upp "13 dagar kvar"-videon som det spekuleras om? Nog för att han kan ha en laptop men den ska laddas och var gör en kille som han det? Eventuellt kan han surfa på ett internetcafé men där lär han ju inte ha möjlighet att göra en sådan video?

https://instagram.com/p/zwf2bJACp6/?taken-by=johanvadman <-- Där kanske?
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Alltså hur mår du? Inser du hur långsökt din lilla story är? Om det nu är som du säger varför skulle hon gå och trampa sönder sin mobil, strö ut den lite här och där på en fucking åker för att sedan lämna sin mopedjävel tillsammans med nycklarna och någon form av ica kasse för att sedan åka iväg på en motorcykel med en FRÄMLING? Om nu "Mc-kidnapparen" fick andra planer under färden tror du då han åker tillbaka för att krossa hennes mobil och strö ut den över åkern? Varför finns det ett youtube klipp med en tickande klocka som tickar i 13 sekunder upplagd 14 dagar innan hon försvann av en användare som kallar sig Lisa Holm? Jag tänker såhär, förmodligen var det kidnapparen som la upp den och tänkte kidnappa henne redan på lördagen 13 dagar senare men det gick inte som planerat? Någonting kom ivägen..

Det måste ju vara en som har hyfsad koll på datorer och gillar skräckfilmer, vem gör det i närheten?
Vet inte vad du har sett för youtubfilmer, men så fungerar nog inte allmänheten i stort, vad det var för mobil som de hittade sönderslagen vet vi ju inte om det var hennes. jag är inte så jävla sjuk att jag låser mina saker i utmarkerna där det inte Finns en gnutta av känsla för att de ska bli snodda, så varför skulle hon låsa sin moppe bakom en lada?
Varför inte åka mc med en främling? vem har varnat henne för det? vem tror att en främling kann ha något elakt i sinnet? har du upplevt något negativt med främmlingar? och i så fall Finns det sådana främmlingar i området?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Innanför spärrarna eller bakom?
Han går fram och stör polisen, som kanske arbetat från tidig morgon, trots avspärrning finns uppsatt. Han hade mage ställa frågor om fynden, och trodde han skulle få svar. Det är helt otroligt!
Senast redigerad av Klasina 2015-06-10 kl. 23:18.
Medlem
DIdes avatar
Om apple "hitta iPhone" kan ange mina enheter på 5-20 meter när så är sverige ett helvete att bli utsatt för brott i.

Privata företag har bättre tracking på vad vi gör varje dag än vad våra federala myndigheter har vid brott.

Ponera att de snabbt kunnat hämta in information via telebolag istället för att via stenåldersvis hämta in en hundpatrull som skall lukta....

Signatur fysisk eller digital är som skillnaden mellan arkeologi och nutid.

Sverige är efterblivet och tjejjerna betalar.

De har säkert fått telebolagens tracking och därför undersökt ladan bättre. Mitt bett är att de har ganska mycket information nu. De hade kunnat vara klart igår eller redan tre timmar efter anmälan.
2015-06-10, 23:16
Medlem
Finns det någon som ligger på en mirror till denna videon?
Länk till youtube
Klippets ursprung förklaras här: Screenshot från Facebook
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Fast vänta lite.
Hans alibi kan ju ifrågasättas. Inte matchen kanske men efteråt.
Var han på Mcdonalds? Åkte han tidigare? Har han förhörts?
Åtminstone om hon berättat något till honom.

Nej, matchen slutar 17.45 flera mil bort. Om du läst tråden så hade du sett att man redan kommit fram till att han för att hinna skulle i princip springa direkt ut från fotbollsplanen in i en bil och köra 200 km/tim för att ens ha en chans.
Glöm det!
Medlem
rabbithearts avatar
Jag funderar på varför man hittar hennes tillhörigheter utspridda precis som många andra, bör hon inte haft dessa i en handväska? Varför har inte denna hittats? Om hon blivit jagad över ängarna med väskan slarvigt slängd över en axel och inte låst så kan de ju ramlat ur den.

Någon måste ju sitta inne med info om detta eller iakttagelser? Är det så öde och folktomt att ingen varken sett, hört eller noterat något?
Medlem
Har MSP eller andra civila klampat runt i ladan innan det spärrades av på nytt? Tyckte jönsen på expressen sa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in