Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 23:29
  #5989
Medlem
Hittar man henne inte under morgondagen känns det som att man aldrig kommer hitta henne. Det hade ju varit enormt frustrerande, att aldrig få svar. Fy fan att vara förälder alltså.
En av alla dessa teorier som tagits upp bör ju vara rätt, frågan är bara vilken.....

Hoppas att hon på något sätt självmant gjort detta. Fast inte ens den busigaste jäveln till unge hade väl kunnat klara av att vara på rymmen längre när i princip hela sverige letar och engagerar sig överallt. Hela Facebook och samtliga nyhetsajter är ju bombarderade.

Nej, detta har nog tyvärr gått åt helvete .....
2015-06-10, 23:29
  #5990
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Är du blåst på riktigt?
Oavsett att man "kollar upp en svensk mans alibi" så kan det likväl vara östsatare som ligger bakom detta.

Det skulle jag inte säga att det är. Det är mer troligt att det handlar om en person bosatt i området, än en person som inte är det. De flesta i området är inte från Östeuropa.

Så nej, inte "likväl" enligt mitt sätt att se på det.
2015-06-10, 23:29
  #5991
Medlem
Det mest trovärdiga just nu är väl att en eller flera GM har åkt förbi med bil, frågat flickan om vägbeskrivningar eller liknande.
När de sett hennes utseende och tycker att hon verkar attraktiv så försöker de få med sig henne hem, men hon vägrar och det slutar därmed att dem tar till med våld.
Sedan söker dem igenom hennes kläder i i bilen och slänger ut saker i takt med att de hittar dem.

Jag tror inte att detta var planerat.

Om detta stämmer så sitter GM väldigt säkert.
2015-06-10, 23:29
  #5992
Medlem
bittermandels avatar
Påsarna är väldigt skonsamma som dom förvara bevisen i säger dom på expressen.


http://www.expressen.se/gt/polisen-g...gare-domd-man/
2015-06-10, 23:30
  #5993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Är du blåst på riktigt?
Oavsett att man "kollar upp en svensk mans alibi" så kan det likväl vara östsatare som ligger bakom detta.

Det kan också vara en smällfet åldrad kärring från Kiruna som är förövaren. Men hur troligt är det i just detta fall?

Men journalisten är verkligen blåst på riktigt. Han stalkar polisen så han borde skämmas.
2015-06-10, 23:30
  #5994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Har man koll på var alla 1000 frivilliga är hela tiden?

Var själv uppe o letade och kom hem för en timme sen ungefär. Men som jag fattar de har de en stor yta som ska genomsökas, sen i den ytan gör man små områden som en grupp får. Grupperna består av 15 personer.

Kan förövrigt bekräfta att de var idhandlingar de hittade vid 17.15 tiden !
2015-06-10, 23:30
  #5995
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Påsarna är väldigt skonsamma som dom förvara bevisen i säger dom på expressen.


http://www.expressen.se/gt/polisen-g...gare-domd-man/

Ja för den tomten verkar veta vad han pratar om, han tog upp champinjoner som liknande exempel på bevismaterial..
2015-06-10, 23:31
  #5996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80kg
Det mest trovärdiga just nu är väl att en eller flera GM har åkt förbi med bil, frågat flickan om vägbeskrivningar eller liknande.
När de sett hennes utseende och tycker att hon verkar attraktiv så försöker de få med sig henne hem, men hon vägrar och det slutar därmed att dem tar till med våld.
Sedan söker dem igenom hennes kläder i i bilen och slänger ut saker i takt med att de hittar dem.

Jag tror inte att detta var planerat.

Om detta stämmer så sitter GM väldigt säkert.

Och sedan väljer att promenera på en åker 1 km för att släppa saker på olika platser?
2015-06-10, 23:31
  #5997
Medlem
snurresnigels avatar
Skulle vara väldigt intressant att veta om den misstänkte personen (och där alibi kollades om det var samma) inte har hittats som några skrev om.. Det skulle ju kunna innebära att han är med BO.
Den misstänkte personen som man tror är JV då han cirkulerat på sociala medier.
2015-06-10, 23:31
  #5998
Medlem
Jag tror inte på slumpen i det här fallet. Ett planerat brott ser jag som troligast, där GM stalkat BO under en tid & lärt sig BO:s rutiner. Dock behöver de nödvändigtvis inte ha känt varandra.
2015-06-10, 23:32
  #5999
Medlem
ksdfhkjs avatar
Bevakar polisen området på natten? Annars kan de ju gått dit under natten och lämnat något i ladan?
2015-06-10, 23:32
  #6000
Medlem
Hulkass avatar
Polisen bär ut papperspåsar ur ladan. Enligt Expressen

Kan det varas så att efter BO blivit strypt och kroppen släpper alla kroppsvätskor att man samlar ihop sånt eller är det
För att säkra bevis eller är det bara för att hitta spår?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback