Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:06
Medlem
bittermandels avatar
MPS har alltså hittat något föremål som är relevant till BOs försvinnande.
2015-06-10, 23:07
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Olika bud nu.

Enligt detta letar polisen efter JV. Enligt flashback så har han redan förhörts.

Vad stämmer?
Enligt några användare som missuppfattat information i media, ja. Inte "enligt Flashback".
Medlem
Om det är Johan Vadman "73" från Götene som är den JV vi pratar om så ser jag ett ganska tydlig mönster, sakerna är dumpade längs med den lilla vägen ner mot 44 och där i från hem, han bor ju endå bara 17 min med bil där i från....

http://i58.#inypic.com/dr5pnb.jpg

#=t
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Gissar på att fynden i ladan är cigarettfimp som någon hittat. Det är nog inget överdramatiskt med tanke på den låga polisiära aktiviteten.
Eller kroppsvätskor efter en våldtäkt i ladan.
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
frågan är hur dom kan ha missat det första gången? har gm vart där under natten ?
Polisen hittade tidigare en handske i ladan. Den skickades ju till SKL för kriminalteknisk analys. SKL kanske hittade en hand i Handsken, blod eller något annat som föranleder en djupare undersökning av ladan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Reflekterar inte alls på det. Att det är på landet är väll snarare bättre för en 17 åring än att låsa ett ställe mitt i en storstad.

Jag har rört mig i dessa trakter några enstaka gånger. Var uppe vid någon utkiksplats uppe på kinnekulle. Har dom letat upp mot toppen av berget så att säga?

Sorry om detta redan tagits upp men tråden är ju sjukt rörig.

Under min tid inom handeln så fick man inte hantera pengar och stå i kassan om man var under 18. Frågan är om det fortfarande gäller och om hon i så fall ens fick stänga ensam och hantera kontanter.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
enligt expressen tog dem in honom för att titta på hans alibi. vet inte riktigt.
Nu är du igång med det där igen - Expressen har aldrig sagt det!
2015-06-10, 23:08
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyskara
Om det är Johan Vadman "73" från Götene som är den JV vi pratar om så ser jag ett ganska tydlig mönster, sakerna är dumpade längs med den lilla vägen ner mot 44 och där i från hem, han bor ju endå bara 17 min med bil där i från....

http://i58.#inypic.com/dr5pnb.jpg

#=t

hur kan han bo 17 min därifrån när han är bostadslös?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
Det kan ju ha tillkommit material sedan de var där.

Jag hade samma tanke. Det kan ju vara nån person som stack dit efter första avspärrningen och la dit grejer. Efteråt kommer det nån nyfiken själ dit och hittar dessa grejer och rapporterar, vilket leder till nytt intresse för polisen.

Inte speciellt troligt, men man vet aldrig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Eller kroppsvätskor efter en våldtäkt i ladan.

Nej, då hade man tillkallat kriminaltekniker. Större pådrag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det verkar ju som hon har varit i ladan i varje fall. Hittas hon i ladan är det fan skam på torra land.
Har man kollat frysen på caféet? (usch). Jag önskar att hon bara är bortförd och hålls fången men är det ingen overkligt planerande typ eller en liga av utnyttjande empatilösa män så är det nog slut i rutan. Jag vill inte tro det. Hon är i min systers ålder...

Om hon hittas i ladan så tror jag att polisen seriöst behöver se över hur deras hundar är funtade.

Frysen på caféet känns som att du får dra ner på filmkonsumtionen. Dessutom har caféet haft öppet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Kanske polisen ska söka lite här!
https://twitter.com/666Vadman/status/601478227996102657

Alltså många med dålig lokalkännedom borde söka lite på Google Maps innan ni postar sådant här. Billingen är ett helt annat berg, beläget närmare Skövde. Runt 45 minuter med bil skulle jag tippa på. Möjligt att JV är där men då har jag svårt att se hur han skulle vara GM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in