Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Expressen live.

Polisen är nu i ladan och bär ut ett flertal papperspåsar med säkrade bevis.

Hur i helskotta kunde dessa bevis missas tidigare????
Är det detta område de menar att "någon bearbetat marken" i??
2015-06-10, 23:04
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Olika bud nu.

Enligt detta letar polisen efter JV. Enligt flashback så har han redan förhörts.

Vad stämmer?
enligt expressen tog dem in honom för att titta på hans alibi. vet inte riktigt.
2015-06-10, 23:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Olika bud nu.

Enligt detta letar polisen efter JV. Enligt flashback så har han redan förhörts.

Vad stämmer?

Det där är nog ett missförstånd. En postare tolkade det som att han var gripen men i själva verket är det nog än så länge bara så att de vill tala med honom.
Medlem
Allvarligt, undra om dem ens tänker på att gräva lite där inne i ladan för att se om det finns något under högarna?

När jag såg röret som sticker ut så var det första jag tänkte på;
Tänk om han grävt över henne och satt dit ett rör för att hon ska kunna andas igenom det?
Medlem
Gissar på att fynden i ladan är cigarettfimp som någon hittat. Det är nog inget överdramatiskt med tanke på den låga polisiära aktiviteten.
Medlem
Jag tror inte att hon hade bestämt träff eller dylikt. Jag tror att hon tog på sig hjälmen och båda handskarna. Stående vid mopeden tog hon av sig ena handsken och la den i (vänster hand) för att lätt kunna ta fram nyckeln ur fickan och sätta den i tändningslåset. Där efter tog hon fram mobilen och satte sig på moppen. Hjälmen på, mobilen i ena handen och handsken i den andra. GM lämnar bilen utom synhåll och bevakar intill fiket. Gm hade sett mopeden och Lisa då han fikat. Han hade tur. Han ser hur de andra arbetarna åker och hon blir ensam kvar på platsen. Han tar sin chans.
Han dyker nu upp bakom fiket och Bo får syn på honom då han är ett par meter ifrån, hon blir livrädd, får panik och börjar springa med ett litet försprång. Hon springer i motsatt håll mot närmsta bostad (Lada) Tappar handsken som sedan bara blåser ett par meter in. Hon fortsätter att springa ut på ängen, hon ramlar och tappar mobilen i backen, skalet lossnar. Hon greppar mobilen igen och nu är han nästan ikapp. De springer ett par meter och han puttar omkull henne. Slår henne vårdslöst över hela kroppen. Sedan tar han ett stadigt grepp om henne och bär BO till sin bil. Lägger henne i bagaget och lämnar platsen.

Skulle GM bara vilja våldta henne så skulle han troligtvis göra de på plats och lämna henne. död eller levande. Alternativ dumpat henne i närheten. Väldigt sälla GM transporterat lik längre sträckor. Med detta stora sökpådrag bör man ha hittat henne.
Jag tror att Lisa lever, misshandlas och blir sexuellt utnyttjad...
Medlem
6000 inlägg på tre dagar i denna tråd = 2000 inlägg per dag....kan det vara nytt FB-rekord?

Hoppas verkligen att man lyckas lösa detta försvinnande så snabbt som möjligt! Man blir så frustrerad att allt ska gå så långsamt....polisens expertgrupp kallades väl inte in förrän i tisdags? Fan, de borde varit där senast i måndags och egentligen borde man förstått allvaret i detta redan i söndags kväll, att det inte rörde sig om nåt frivilligt försvinnande.
Medlem
Det verkar ju som hon har varit i ladan i varje fall. Hittas hon i ladan är det fan skam på torra land.
Har man kollat frysen på caféet? (usch). Jag önskar att hon bara är bortförd och hålls fången men är det ingen overkligt planerande typ eller en liga av utnyttjande empatilösa män så är det nog slut i rutan. Jag vill inte tro det. Hon är i min systers ålder...
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit in uppgifter via PM:
Bekräftar iofs vissa saker vi pratat om i tråden, men det är ju omöjligt att veta hur tillförlitlig PM:aren är. Tack till er båda för info iaf.
Medlem
Kanske hoppades hon på att någon skulle köra henne hem, någon har skrivit i tråden att det var första gången hon var tvungen att ta moppen till jobbet, vet inte källan till det? Men kanske kom någon som hon hoppades på att hämta upp henne, det var ju trots allt "storm" och hon hoppade frivilligt in i någons bil som hon förmodligen var bekant med, vem det är återstår att se
2015-06-10, 23:06
Medlem
Korrigerar lite...

Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier
Hur ser de sammantagna indicierna ut mot vår ende konkrete MGM (JV)?

1) Han har stökat på kaféer i trakten dagarna innan försvinnandet
2) En stökig person har även noterats på Lisas arbetsplats dagen innan försvinnandet (lördagen). Oklart vilken interaktion som förekommit mellan denne person och Lisa.
3) Han är tidigare dömd för ofredande Är det bekräftat att denna uppgift gäller JV? Polisen undersöker ju tydligen minst 10 personer...
4) Lokalbefolkning och social medier vittnar om att han är störd
5) Hans sjuka twitter-beteende visar att han är bevandrad med sociala medier i tillräcklig grad för att kunna ligga bakom "Lisa Holm"-filmen
6) Polisen har antytt att de undersöker honom
7) Han har inte synts till efter försvinnandet (Detta kan ju eventuellt vara hoppfyllt. Kanske håller han sig undan med Lisa i sitt våld, men vid liv)

Har jag missat något ytterligare?
2015-06-10, 23:06
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De kan ha spanat in dottern då de arbetat i närheten, kanske tom på familjens hus eller lada. Är du dum i huvudet?

Familjen bor ca 4 mil från aktuellt kafé och har ingen lada.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in