Citat:
Ursprungligen postat av
Hull
Är du en av de som är ute nånstans där och letar just nu? Har du några tips om vad du tror om vad som hänt? Såg att du skrivit om handsken tidigare också så det vore intressant att höra vad du tror om händelseförloppet.
Tyvärr så sitter jag några hundra mil ifrån, men hade jag haft möjlighet så hade jag
definitivt varit där. Har inte heller någon som helst lokalkännedom, men detta har
plågat mig sen jag läste om det första gången. Det enda som för mig verkar logiskt
är att flickan av fri vilja lämnat mopeden, och att det därefter har hänt något.
Min teori är att hon blivit skrämd av någon/något och därefter börjat springa (läs sprungit för sitt liv),
Troligtvis med mobil i handen gjort ett tappert försök på att ringa nödsamtal/familj.
GM har förmodligen hunnit ikapp innan detta hann fullföras, därav mobilen i hundra delar.
Med tanke på de fynd som har gjorts på åkern, känns det mer som att detta har skett till fots.
Bil tror jag kom in på en senare tid i händelseförloppet. Vem GM är vill jag inte spekulera i,
tyvärr tror jag inte att flickan fortfarande är vid liv, även om hoppet fortfarande finns där.
Det finns dock sjuka människor överallt, tankarna går ju till våldtäktsmannen i Halland som
höll en kvinna inspärrad i ett ödetorp i halmstad under en tid för att utföra diverse sjuka handlingar.