Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Någon som vet vad det är för saker de hittat utspridda och som de påstår "följer en röd tråd"?

Måste väl nästan vara kläder? Hennes påse med tillbehörigheter hade hon ju lämnat vid mopeden. Varför vill inte media berätta?

Inte varit här sedan igår natt och 200 nya sidor så orkar verkligen inte läsa.

Röd tråd kan väl vara att allt kommer från hennes "plånbok" med kort .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Under min tid inom handeln så fick man inte hantera pengar och stå i kassan om man var under 18. Frågan är om det fortfarande gäller och om hon i så fall ens fick stänga ensam och hantera kontanter.
De var 3 som stängde. 2 Åkte därifrån i bil, Lisa skulle köra sin moped.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyskara
Om det är Johan Vadman "73" från Götene som är den JV vi pratar om så ser jag ett ganska tydlig mönster, sakerna är dumpade längs med den lilla vägen ner mot 44 och där i från hem, han bor ju endå bara 17 min med bil där i från....

http://i58.#inypic.com/dr5pnb.jpg

#=t

Det är i princip den väg man skulle ta om man skulle åt något som helst håll i Sydsverige. Först ska man ut på 44:an för att komma någonstans överhuvudtaget.

Så detta pekar inte alls på JV på något sätt.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Är exet avfärdat,
En SÖKNING på "expojkvän" leder till en sammanfattning där det står att han har alibi.

Är det INGEN som läser det förinlagda modmeddelandet som säger att man ska söka först?

/Mod
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Tänkte precis fråga detsamma. Jag har följt tråden sedan början men aldrig hajat hur JV kom fram. Vem hittade JV och hur hittade denna person JV?

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

EDIT: Det ska emellertid nämnas att någon annan redan innan denna kommentar skrevs hade ringt Polisen med tips om vederbörande.
Senast redigerad av ztickan 2015-06-10 kl. 23:11.
2015-06-10, 23:10
Medlem
Om nu JV är en hemlös pundare vad gör han då ute i Blomberg? Det är ändå en ganska bra bit från Götene där han senast har setts.

Tycker det känns osannolikt att det skulle vara JV.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående JV så måste ju polisen kolla upp honom med tanke på alla tips:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20944780.ab

Lokaltidningen Nya Lidköpings Nyheter skriver dock att polisen även kollar den personens alibi för tiden för 17-åriga Lisa Holms försvinnande. Något som Lars Johansson bekräftar.
– Vi håller på och kollar mannens alibi, säger han till NLT.
Han säger att de ”håller ett extra öga på mannen” enligt NLT.

Vad innebär det att hålla ett extra öga? Håller de honom under bevakning, eller vet de åtminstone var han är? För att kolla upp ett alibi så måste de ju rimligtvis tala med JV själv.
Troligtvis har man lokaliserat honom och har span på honom eller vet i vilket område han befinner sig i. Annars hade man inte sagt så.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
http://oi58.tinypic.com/dr5pnb.jpg

Och vad betyder de olika siffrorna/markeringarna på kartan?
Medlem
TeamMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Är du en av de som är ute nånstans där och letar just nu? Har du några tips om vad du tror om vad som hänt? Såg att du skrivit om handsken tidigare också så det vore intressant att höra vad du tror om händelseförloppet.

Tyvärr så sitter jag några hundra mil ifrån, men hade jag haft möjlighet så hade jag
definitivt varit där. Har inte heller någon som helst lokalkännedom, men detta har
plågat mig sen jag läste om det första gången. Det enda som för mig verkar logiskt
är att flickan av fri vilja lämnat mopeden, och att det därefter har hänt något.
Min teori är att hon blivit skrämd av någon/något och därefter börjat springa (läs sprungit för sitt liv),
Troligtvis med mobil i handen gjort ett tappert försök på att ringa nödsamtal/familj.
GM har förmodligen hunnit ikapp innan detta hann fullföras, därav mobilen i hundra delar.
Med tanke på de fynd som har gjorts på åkern, känns det mer som att detta har skett till fots.
Bil tror jag kom in på en senare tid i händelseförloppet. Vem GM är vill jag inte spekulera i,
tyvärr tror jag inte att flickan fortfarande är vid liv, även om hoppet fortfarande finns där.

Det finns dock sjuka människor överallt, tankarna går ju till våldtäktsmannen i Halland som
höll en kvinna inspärrad i ett ödetorp i halmstad under en tid för att utföra diverse sjuka handlingar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llamas
Om hon hittas i ladan så tror jag att polisen seriöst behöver se över hur deras hundar är funtade.

Frysen på caféet känns som att du får dra ner på filmkonsumtionen. Dessutom har caféet haft öppet.
Jag tror inte jag har sett någon film där någon har hittats i frysen på caféet. Dock måste man vända på alla stenar. Man vet inte om hon har rövats bort i bil. Därmed är det fortfarande närområdet som är mest intressant.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Under min tid inom handeln så fick man inte hantera pengar och stå i kassan om man var under 18. Frågan är om det fortfarande gäller och om hon i så fall ens fick stänga ensam och hantera kontanter.

Men hon stängde ju inte ensam. Man får visst hantera pengar under 18 jag sommarjobbade när jag var 16 och hade flera vänner som gjorde det och alla fick hantera pengar.

Har även jobbat på krog och där var det en tjej som fick sälja mat men inte alkohol som däremot är 18-årsgräns.
Medlem
snurresnigels avatar
Är det någon som har källa på att den person som är/var misstänkt inte har hittats?? Han som man sökte alibi för? JV förmodligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in