Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Angående vinden så var den "typ" västlig, dvs det blåste från sjön och det blåste ordentligt. Så pass att man reagerar på att det blåser för djävligt, alltså inte en normalt blåsig dag.

En handske som tappas vid fiket bör alltså inte blåsa in i ladan då vinden gick åt andra hållet. Det kan visserligen virvla bakom ladan men knappast så en handske blåser någon längre sträcka mot den generella vindriktningen.

Om någon ger sig ut på sjön med en liten båt i denna vinden så är han bra mycket modigare än gemene man.

Absolut jag hade fanimej aldrig satt mig i en båt i Blomberg i söndags. Det gick knappt att andas i motvinden för att man fick hela halsen full med grus vid 16-tiden när jag lämnade hällekis iaf.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Haha alltså folk kommenterar på hans IG nu att han ska ta fram Lisa osv, så sjukt om det inte ens är han nu.

Om det dock är han så ställer jag mig VÄLDIGT ifrågasättande till att inte polisen kollade upp honom direkt, för då när han började att hängas ut kunde de fått fram info och oddsen på att hon hade levt då hade varit mycket större.

En annan fråga, vem har sagt att han är utomlands? Är detta bekräftat?

Kan det inte ha blivit förvirring kring den pedofilen som rymde från fängelset? Att polisen säger att han är redan utomlands (har nämnts i tråden) och att folk blandar ihop det med JV?
Precis som allt annat verkar ha mixats ihop och folk helt plötsligt påstår att det finns bild på JV från Lisas café, när den bilden i själva verket inte har nåt med försvinnandet att göra.
Det är som viskleken här. Gud vet vem det är som är utomlands...
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llamas
Jag är uppvuxen i området och körde förbi det aktuella caféet i söndags. Det finns många skumma detaljer men rätt många teorier här är helt bananas pga av dålig kännedom om området.

Jag tror inte på dumpa i sjön-teorin för att det blåste kuling i söndags och man behöver komma ut en bit på sjön innan det blir djupt. Det är 6-8 meter när man kommer ut en bit men längre in är det relativt grunt. Närmaste hamn, där har ingen båt stulits. Det borde kommit upp på hamnens styrelsemöte i måndags om något var permanent borta, vilket jag enligt säkra källor vet att det inte gjorde. Det finns dock ett sommarstugeområde ca 1km nedanför där båtar kan försvunnit men det handlar då om ekor eller dyl som ska ut i rejält grov sjö och där du behöver korsa ett bostadsområde som främst har sommarstugor men även permanentboende. Känns inte heller helt rimligt. Ska man däremot släpa någon ner mot sjön finns det någon form av öde bod där kinnekulleleden börjar längs vattnet men dit kör man inte bil iaf.

Nu kryllar det ju av små privata för folk omedvetna båthamnar runt hela den kustremsan som utgörs av Kinnekulle med omnejd. I söndags var det blåsigt men nästkommande dag, måndag var det lugnare. Vad hindrar den/de som fört bort henne att vänta till nästa dag för att ta sig ut på riktigt djupt vatten och gömma hennes kropp? Är mycket i trakterna och bara inom det lilla området jag befinner mig i mest finns det många båtar som står redo för att lånas.
Medlem
Någon som ska dit med drönare i morgon?

Och flyga över fälten?

Finns bild på rätt Jacka och HJälm?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Har du fler på din lista?

Jag har fler på min lista, ja, men tänker inte outa ytterligare personer i tråden. Som sagt skulle det sedermera visa sig att denne "knasboll" inte är inblandad så finns det fler individer som måste uteslutas. Kommer dock att ta tid som vi inte har...
2015-06-10, 22:46
Medlem
Detta var lite intressant:

"Sökandet har gett ett visst resultat, bland annat hittades ett ställe där någon grävt eller på annat sätt bearbetat marken och där har polisen haft hundar på plats.
- Vi har även hittat föremål som vi lämnat till polisen och som de varit intresserade av, säger Jan-Olof Säll."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4059185-massiv-insats-i-sokandet-efter-lisa-holm
Medlem
Det är en väldig massa frågor gällande varför det ligger massa med föremål utspridda så nära caféet.

Jag tycker inte det är troligt att dem ska haft någon rundown på öppna åkrar, då borde någon med 100% sannolikhet ha sett något. Högst troligt är väl ändå att förövaren haft ett fordon och kört i väg och helt enkelt dumpade alla grejer så tidigt som möjligt för att inte lämna efter sig spår längre fram. Min teori är att alla föremål dumpades på samma plats, men att vinden sedan tog fart på de olika föremålen.

Det blåste 12-14 m/s vilket är mer än tillräckligt för att ta fart på de saker som hittats.

http://www.klart.se/v%C3%A4der-kinnekullebacken.html?v=historik

Som just nu ser jag tre alternativ:

1. GM ligger lågt i väntan på att antal poliser/militärer ska avta.
2. GM åkte i väg redan första natten, och kan i så all vara var som helst i världen just nu.
3. GM bor i trakterna och låtsas som ingenting.

Om Lisa är vid liv eller inte är omöjligt att spekulera i. Det finns över 1000 sätt det här har kunnat utspela sig.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Som någon påpekade är platsen inte ett ställe man tar en promenad till. Man åker bil dit.
Sannolikheten att GM tar bilen dit, för att sedan dra flickan över åkrarna, är den stor enligt dig?
Det är bebyggelse och öppna åkrar runt om. Flickan väger 50-60 kg. Det blir tungt även om hon inte är medvetslös och gör motstånd.
Inte en chans att hon väger 60. Snarare mellan 45 och 50.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är väl uppgifter som funnits i tråden sedan hans namn dök upp? Eller har du fått exakta detaljer som skiljer sig mot det vi redan visste?

Ok, inte läst allt.

Ja, en del detaljer. Men lovade att inte droppa det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Finns massor med alkoholiserade och missanpassade gästarbetare från öststaterna i Sverige som är kapabla till grova brott .
Minns lantbrukarparet häromåret som blev mördade av öststatare, finns massor av exempel på öststatare som begått sexualbrott och en massa annan skit i Sverige.
Tänk dig ett par av den sorten som arbetar på gården, halvalkisar, fula som stryk, sexuellt frustrerade, söt tonårsdotter= katastrof.
Inte alls otänkbart då öststatare är så mycket mer benägna att begå grova våldsbrott jämfört svenskar.

Ja, men fattar du inte att det var lite svart humor jag använde. DET HANDLAR INTE OM NATIONALITET, störda människor finns över hela klotet. Visst, lite mer sur kvinnosyn finns på vissa platser. Men de stackarna som har lyckats ta sig hit för att arbeta för skitlöner har knappast, i första hand, något intresse av att förgripa sig på unga flickor, om de nu inte råkar vara så störda, som den svenska man, som nu mest troligt är den skyldige i detta fall!
2015-06-10, 22:47
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Öststatare som åker till Sverige för att arbeta på somrarna har sällan för vana att slösa dyra pengar på att äta, ur deras synvinkel, svindyra kakor och bullar på caféer och får därmed inte tillfälle att kolla in brudar som jobbar där. Jämför med svenskar som jobbar i Norge. För övrigt måste man inte i xenofobisk anda gå över ån för att hämta vatten vad gäller knäppgökar, vilket ditt inlägg på ett så förtjänstfullt sätt illustrerar.
De kan ha spanat in dottern då de arbetat i närheten, kanske tom på familjens hus eller lada.
Är du dum i huvudet?
2015-06-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Nu när jag tittat på kartan och spridningen utav föremålen slår det mig att hon kanske själv har kastat ut föremål för att visa vilken riktning hon försvunnit i? Men hur är då frågan. Är hon kidnappad i en bil känns detta inte troligt. Kan hon ha färdats på en MC eller liknande? Känns också orimligt då föraren knappast skulle kunna ha henne med sig mot hennes vilja.

Om hon nu hade hjälmen på sig när hon försvann, vilket är mest troligt eftersom den annars borde funnits vid mopeden, hur har gärningsmannen övermannat henne? Känns svårt att slå någon medvetslös med hjälm på, går väl säkert men ändå.
Så scenariot borde väl i så fall varit så att GM slängde henne i bilen (troligtvis i bagageutrymmet eller om bilen var av mindre lastbilsmodell eller liknande) sedan måste denne ha suttit i bilen och gått igenom hennes tillhörigheter medans denne körde bilen och slängt ut det längs med vägen, alternativt att det var mer än en gärningsman och att den ene körde och den andra hade hand om offret.

Kan ha skett i efterhand av GM för att vilseleda t. ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in