Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Klassikern, utländsk arbetskraft på gården spanar in familjens söta dotter, polacker, balter, inte helt otänkbart och söker tillfälle att slå till.
Kan vara någon råbarkad öststatare som skaffat sig kännedom om dottern för att slå till.

Nej nej nej, den utländska arbetskraften är världens omtänksammaste och finaste, i jämförelse med de svenska svin som polisen låter härja fritt. Ingen lär av historien. Polisen har uppenbart för lite resurser. Det är en svensk. Mycket tyder på att det är den man som polisen nu riktar in sig på, och som också är den man som avhandlas i den här tråden. Kolla in människans twitter. Fattar inte att han inte fått någon slags påföljd, eller hjälp, om han ofredat förut.

Det är så likt Englas mördares beteende innan hans brott att det är skrämmande. När ska sådant här kunna förhindras? Män (svenska) är ju för fan djur!
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Om detta gäller JV så är han dömd för ofredande:
Citat:
En person som tidigare är dömd för bland annat ofredande är föremål för extra granskning av polisen i samband med Lisa Holms försvinnande.
– Vi håller på och kollar mannens alibi, bekräftar Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde.
Mannens namn har figurerat i olika sammanhang på nätet den senaste tiden och Lars Johansson bekräftar att polisen har lagt resurser på att kolla upp om mannen har alibi för tidpunkten då Lisa Holm försvann, det vill säga vid 18.30-tiden på söndagen.

– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning
Medlem
Troians avatar
Fick PM-uppgifter om att JV ska ha betett sig svinigt och hotfullt (har lovat att inte gå in på detaljer) på caféer i Lidköping och Götene. Bedömer det som trovärdiga uppgifter.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Hur troligt är det att handsken blåst hela den biten? Den skulle väll blåst in i väggen i värsta fall, om man kollar på bilderna på byggnaden som cafet ligger i.
Det känns inte sannolikt alls. Det ska enligt tidigare uppgift i tråden dessutom ha blåst åt motsatt håll.
2015-06-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Kunde inte sagt det bättre själv. Alldeles för många som ska käfta till vilket pris som helst. Detta samband går ej att förneka, kan sätta min högerfot på att JV är skyldig till detta.

Ja, han ligger högst upp på min lista också.
Medlem
Lär bli massiv uppslutning av Missing people imorgon. Verkar komma folk från hela södra Sverige för att delta. Kl. 9 börjar sökandet igen.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Ja då verkar det tämligen meningslöst att söka i närområdet. Allt pekar på bortforsling i bil och hur stor sannolikhet är det att bilen har kört 8-9 mil sedan bränslemätaren började lysa? Fiket ligger ju precis vid en landsväg... 4 kilometer därifrån ligger E20!
GM har ju 100% tillgång till fordon!

Hur vet du att GM har 100% tillgång till fordon? Vi vet ju inte om det skett ett brott och i så fall vem GM är...Är du medium?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Ber om ursäkt. Trodde det låg i närheten.

I vilket fall som helst har iallafall JV stökat på caféer.

Vet vi när bilden var tagen?

Jovisst, det verkar han har gjort - men vi vet ju inte om det ligger i hans natur eller inte att "stöka runt på caféer". Jag skulle tippa på att det är ungefär 2 mil mellan platserna.
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
bara att teorin fallerar ganska fort där vid de uppeldade mobildelarna, eftersom polisen funnit delar ifrån hennes iPhone Men något i ditt stuk är möjigt! Jag tror att hon lever, men det är frågan om tid!

Jag ska medge att jag inte följt ärendet slaviskt. Har jobbat förfullt i veckan och kan ha missat en del. Är det så att iPhone-delarna är spridda över ett stort område? Det kan det givetvis finnas en naturlig förklaring till (någon kan ha tagit upp dem och sedan kastat bort dem). Om de åtefinns vid ungefär samma ställe fallerar min teori absolut inte.

Min teori: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, han ligger högst upp på min lista också.

Har du fler på din lista?
2015-06-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Angående hansken i ladan, var ladan helt öppen så vem som helst kunde komma in?

Polisen släppte avspärrningarna av ladan tidigare och någon som var med på söket tog en bild och la upp den i tråden. Jag kan inte hitta den nu.

Men den visar att ladan är i princip helt öppen på flera sidor så vem som helst kan gå rakt in.
2015-06-10, 22:39
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamMe
Jomen i detta blåsväder finns det väl ändå möjlighet att handsken har blåst in där?
Enligt AB så medger ju även polisen att det finns en möjlighet att handsken har
blåst in. Detta behöver ju alltså inte betyda att varken flickan eller mopeden
befunnit sig där inne. Tänkte mer att hon har gått tillbaka för att leta efter handsken,
nödvändigtvis inte inne i ladan utan på det sätt som är mest logiskt när du tappat något,
gå tillbaka den väg du kom ifrån.

Är du en av de som är ute nånstans där och letar just nu? Har du några tips om vad du tror om vad som hänt? Såg att du skrivit om handsken tidigare också så det vore intressant att höra vad du tror om händelseförloppet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in