Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYACINTH
Kanske gick hon, när hon skulle smsa sin pappa, ifrån mopeden, nyckeln och påsen, för att få bättre täckning på mobilen.

Smart! En sån liten detalj kan ju ställa allt på ända eftersom hon då kan bli synlig från vägen.
Medlem
rootbits avatar
Ska jag spekulera fritt tror jag att JV är den skyldige. Han verkar vara helt besatt av primtal och har uppenbarligen någon form av störning med tanke på de bilder han har lagt upp på sin twitter.

Jag tror (tyvärr) att han aspirerar på att bli en svensk zodiac-killer eller liknande
Bannlyst
Om hon skulle hittas mördad men inte sexuellt utnyttjad, kommer polisen arbeta efter andra teorier då, att typ det kan va nån i hennes vänkrets lr familj?
2015-06-10, 22:34
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen verkar inte dela din bedömning. Tror inte det krävs särskilt starka misstankar för att plocka in honom.
Det kräver ju att man hittar honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Vet du om det bor gästarbetare eller liknande på gården där ladan renoveras?

Inget jag känner till men det var nog inget pågående arbete där i helgen vad jag vet iaf. Ladan är inget ställe där man bor det är en gammal industrilokal som lämnats sedan verksamheten flyttats till Götene. (Som tidigare skrivits i tråden ). Det är hursomhelst inte uppställt några husvagnar eller dyl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Så det var körkortet och inte kontokortet som någon tidigare skrev om i tråden? Eller är det ett separat fynd?

Känner att det är viktigt att ännu en gång markera att det inte är bekräftat att det var ett kontokort utan det är vad man fått höra av folk på plats.
2015-06-10, 22:35
Medlem
Hur troligt är det att handsken blåst hela den biten? Den skulle väll blåst in i väggen i värsta fall, om man kollar på bilderna på byggnaden som cafet ligger i.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kan du vara så säker på det? Jag har sett 100tals "crime investigation" på tv. De har allt som oftast de mest osannolika uppklaranden. Det finns även ett ordspråk som heter "tillfället gör tjuven".

Nu pratar vi om en väldigt kort stund som LH kan ha blivit bortforslad. Högst minuter. Tror du att någon sadistisk sexmördare precis råkar köra förbi detta kafé på vischan och får syn på henne sittandes på sin moped? Han nitar med bilen åker in och tvingar in henne i bakluckan på bilen?

Hur ser ditt scenario ut?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Enligt kartan så är delarna på väg mot Götene där den där JV bor..

då borde kroppen finnas i närheten av fiket och han har gått och rotat genom väskan medens han traskar hemåt tja varför inte, det låter väl inte helt orimligt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
De flesta som försvinner hittas i just närområdet.

Om man tittar på en karta över caféet verkar det ligga avsides, en plats där inte många spontant går förbi utan kör till (parkeringsplats och vändplan finns). Egentligen undrar jag hur hon annars skulle blivit "bortforslad".
Ja då verkar det tämligen meningslöst att söka i närområdet. Allt pekar på bortforsling i bil och hur stor sannolikhet är det att bilen har kört 8-9 mil sedan bränslemätaren började lysa? Fiket ligger ju precis vid en landsväg... 4 kilometer därifrån ligger E20!
GM har ju 100% tillgång till fordon!
2015-06-10, 22:36
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Var på platsen tidigare ikväll. Mycket folk ute på ängar och i skogen och letar, polisbussar utställda lite här och var.

Ang. Vädret så har det idag varit sol men blåsigt, och det har varit ungefär likadant väder sedan i söndags, bortsett från igår då det inte blåste något märkvärdigt.

Värt att noter är att det är ungefär 5min med bil till Källby samt att det är ganska öppet kring Cafét, alltså så BORDE kollegorna ha sett någon bil eftersom jag har svårt att tänka mig att någon lurpassade i närheten. Kanske med en kikare en bit bort? Mycket åkermark och en villa precis på baksidan (sidan där mopeden stod) som antagligen borde sett något lurigt.
2015-06-10, 22:37
Medlem
AnalBanalRadikals avatar
Har ingen undersökt Lasses Grotta?
fjärde objektet enligt aftonbladet hittades i närheten och huvudvägen ligger parallelt med vägen till stenhuset, ett objekt där en hemlös även har tak över huvudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in