Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 22:29
Medlem
Expressen live visar upp bilder på ett brunt paket/påse som ett fynd tydligen ska ligga i. Kan inte vara något stort föremål.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Då hänger jag med. Han som förföljer någon fotomodell på twitter och skickar kukbilder osv?

Ja som sagt verkar han inte alltför orolig över att hänga ut sig själv på i-net. Att vara föremål för MT om GM är väl ingenting som kan skada hans framtoning ytterligare, eller?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ofredande var väl med?
Rattfylla vet vi eftersom han själv twittrat en bild på domen. Lexbase har noll på snubben.
2015-06-10, 22:30
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrValeriana
Jo. Men detta utspelade ju sig iofs i Lidköping centrum. Det är ändå hyfsat stora avstånd vi pratar om. På dig låter det som att de ligger ett par hundra meter mellan caféerna.

Ber om ursäkt. Trodde det låg i närheten.

I vilket fall som helst har iallafall JV stökat på caféer.

Vet vi när bilden var tagen?
Medlem
Jag är uppvuxen i området och körde förbi det aktuella caféet i söndags. Det finns många skumma detaljer men rätt många teorier här är helt bananas pga av dålig kännedom om området.

Jag tror inte på dumpa i sjön-teorin för att det blåste kuling i söndags och man behöver komma ut en bit på sjön innan det blir djupt. Det är 6-8 meter när man kommer ut en bit men längre in är det relativt grunt. Närmaste hamn, där har ingen båt stulits. Det borde kommit upp på hamnens styrelsemöte i måndags om något var permanent borta, vilket jag enligt säkra källor vet att det inte gjorde. Det finns dock ett sommarstugeområde ca 1km nedanför där båtar kan försvunnit men det handlar då om ekor eller dyl som ska ut i rejält grov sjö och där du behöver korsa ett bostadsområde som främst har sommarstugor men även permanentboende. Känns inte heller helt rimligt. Ska man däremot släpa någon ner mot sjön finns det någon form av öde bod där kinnekulleleden börjar längs vattnet men dit kör man inte bil iaf.
Medlem
FrZs avatar
Antar att man hittar kort som kan ha suttit i mobilfodralet då de är vanligt att man har ett fodral man även kan ha bankkort, körkort och liknande. Därav säger polisen att de är en rödtråd.
Medlem
Jag tänker på att en tonårsdotter till en militär nog har en hel del skinn på näsan. Hon tycks ha god relation till sin familj utifrån att hon meddelar när hon väntas hem. Omtänksam och rar, med sunt förnuft och vett läser jag in i det lilla som framkommit, som att hon fått ansvar för att stänga fiket. Som jag hoppas att det är hon själv som lyckats slänga ifrån sig ledtrådar på åkern. Och lyckats undkomma gömma sig någonstans. Förmodligen kom ju då GM efter.. Måtte hon finnas vid liv i närbelägna hus källare lador eller liknande.
Medlem
På TV4 nyheterna lät det ganska grisigt ändå, som att hon inte blivit bortförd med bil utan snarare bort tvingad på fots (eftersom man hittat fler av hennes saker), då är det märkligt att hundarna inte sniffat något. Hur var vinden igår?
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Håller med till 100%. Det är väldans vad det ska slängas med foliehattar när det faktiskt finns något att gå på. Folk slänger med uttryck på ren rutin och gör bort sig.

JV är inte alls korkad. Han verkar kunnig inom mattematik och datorvärlden. Han är även intresserad av djävulen och symbolism. Han följde 13 personer, använder 666 i sitt nick. En film på tuben dyker upp som typ lades ut 13 dagar innan Lisa försvann med en timer som att visa att snart händer det något. Filmen ör döpt 13. Utlagd av Någon som kallar sig Lisa Holm. Hans springer runt på diverse fik och hotar med våldtäkt och är helt besatt i en modell som är lik Lisa. Dessutom kan det vara så att han varit på samma fik som Lisa jobbade. Hur mycket mer ska det krävas för att inte bli kallad foliehatt om man tycker att han är intressant i ärendet?

Kunde inte sagt det bättre själv. Alldeles för många som ska käfta till vilket pris som helst. Detta samband går ej att förneka, kan sätta min högerfot på att JV är skyldig till detta.
2015-06-10, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför skrivs det så lite som själva Lisa Holm, och vilken typ av person hon är/var?

När det gäller en brottsutredning så är all fakta och bakgrund om BO och GM mycket relevant.
Hon kan antingen ha råkat ut för en slumpmässig galning, och då är det enda som är relevant
att hon var väldigt söt vilket tyvärr ökar risken.

Eller så har hon någon sorts koppling till GM, och då är all form av bakgrund intressant:
- Vem var hon?
- Hennes familj, vilka var de (förutom att pappan är militär)
- Hennes vänner
- Politisk åsikt
- Intressen mm
Medlem
Flera olika har sagt att Kontokort har hittats samt att det ska ha nämnt i ABs ELLER expressens(minns inte vilken) livesändning för drygt 1-2h sedan enligt andra.

Nu sägs det att Lisas körkort (EU-moppe kort d.v.s) hittats.
Polisen sa tidigare idag att nya fynd va "utan tvivel" hennes så det låter möjligt. Det var ett direkt citat från en namngedd övre polis.

Nu citeras även "Måste reda ut hur de har hamnat där" på Aftonbladet. "De", plural? Kontokort OCH Körkort hittats idag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drogz
Hade hon velat att mopeden skulle bli varm hade väll lämnat den på? Det var väll inte så långt till påsen från mopeden?
Äsh. strunta i varmköradelen Vi ändrar till satte bara i nyckeln. (Mopedburen ungdom varmkör nog inte)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in