Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 22:31
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Mopedkörkort?

Isåfall det senaste fyndet som polisen inte ens gått ut med detaljer ang..

Det som funnits innan är ett kontokort, dvs "bankomatkort" inte något passfoto med hennes namn på baksidan som något trodde förut

Men ett nytt fynd är förklarat som "INTRESSANT", funnet utav missingpeople och omhändertaget utav polisen säger dom här precis på PRIMETIME Expressen! Dock oklart vad det är ännu..

Polisen granskar även en tidigare dömd man, alltså kollar alibi osv! ALLTSÅ INGET GRIPANDE
Senast redigerad av c0rtex 2015-06-10 kl. 22:33.
2015-06-10, 22:31
Medlem
Säg vad ni vill.. Men jag har sådan jäkla känsla av att hon finns i närheten. Det vill säga i eller under caféet. Iaf i närheten av caféet. Möjligtvis jordkällaren som någon pratade om kan oxå vara möjligt, men känslan säger i närheten av caféet.
2015-06-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llamas
Jag är uppvuxen i området och körde förbi det aktuella caféet i söndags. Det finns många skumma detaljer men rätt många teorier här är helt bananas pga av dålig kännedom om området.

Jag tror inte på dumpa i sjön-teorin för att det blåste kuling i söndags och man behöver komma ut en bit på sjön innan det blir djupt. Det är 6-8 meter när man kommer ut en bit men längre in är det relativt grunt. Närmaste hamn, där har ingen båt stulits. Det borde kommit upp på hamnens styrelsemöte i måndags om något var permanent borta, vilket jag enligt säkra källor vet att det inte gjorde. Det finns dock ett sommarstugeområde ca 1km nedanför där båtar kan försvunnit men det handlar då om ekor eller dyl som ska ut i rejält grov sjö och där du behöver korsa ett bostadsområde som främst har sommarstugor men även permanentboende. Känns inte heller helt rimligt. Ska man däremot släpa någon ner mot sjön finns det någon form av öde bod där kinnekulleleden börjar längs vattnet men dit kör man inte bil iaf.

Vet du om det bor gästarbetare eller liknande på gården där ladan renoveras?
Medlem
HYACINTHs avatar
Kanske gick hon, när hon skulle smsa sin pappa, ifrån mopeden, nyckeln och påsen, för att få bättre täckning på mobilen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
"Tillhörigheterna har hittats utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann." (aftonbladet)
Nu har jag inte geografin glasklar för mig. Men innebär detta att de inte kan vara utkastade från en bil? Eller ligger ängarna ovanför cafet så till att man passerar genom/förbi dem med bil.

Detta är enligt mig mycket väsentligt. Om avståndet där man har hittat tillhörigheterna på ängarna är "långt" ifrån de närmaste vägarna tyder detta förmodligen på att LH har försökt att fly från GM som jagat henne. Under hennes flykt kanske hon försökte ringa på hjälp, samtidigt som GM kommit i kapp henne och slagit henne medvetslös. Därefter har GM i panik försökt att förstöra mobilen för att denna inte ska kunna spåras. GM tar av fodralet/skalet, stampar eller kastar telefonen och plockar ut kontantkortet. Frågan är dock vad som hände efter detta.

Alternativt att LH förts in i en bil från början och att GM sedan på väg därifrån har parkerat sin bil längs någon av vägarna och sprungit ut en bit på ängen för att förstöra mobilen medan LH har hållits kvar i bilen av en annan GM, kanske fastbunden eller medvetslös.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Bilden är från ett närliggande cafe, !! det kan vara han fortfarande.

Närliggande café? Hur många caféer tror du att det finns mitt på vischan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Är det någon som bor i trakten som kan bekräfta att det pågick renovering i ladan?

Kanske inte just den dagen men någon byggjobbare kan ha spanat in Lisa tidigare och dessutom skulle han varit väldigt familjär med platsen (baksida cafe) vilken GM verkar vara.

Känner att jag vill kolla upp detta. Om det renoverades för tex 2 veckor sedan så kan polisen ha missat.

Angående hansken i ladan, var ladan helt öppen så vem som helst kunde komma in?
Medlem
TeamMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag fattat det rätt så hittade man handsken inne i ladan. Hon kanske hade moppen också där inne medens hon jobbade, eller bara lämnade in hjälmen och handskarna där för att inte dra med dessa in på jobbet.

Jomen i detta blåsväder finns det väl ändå möjlighet att handsken har blåst in där?
Enligt AB så medger ju även polisen att det finns en möjlighet att handsken har
blåst in. Detta behöver ju alltså inte betyda att varken flickan eller mopeden
befunnit sig där inne. Tänkte mer att hon har gått tillbaka för att leta efter handsken,
nödvändigtvis inte inne i ladan utan på det sätt som är mest logiskt när du tappat något,
gå tillbaka den väg du kom ifrån.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Kunde inte sagt det bättre själv. Alldeles för många som ska käfta till vilket pris som helst. Detta samband går ej att förneka, kan sätta min högerfot på att JV är skyldig till detta.

Polisen verkar inte dela din bedömning. Tror inte det krävs särskilt starka misstankar för att plocka in honom.
Bannlyst
På 4:ans nyheter precis, så gick en polis och satt upp avspärrningsband bakom reportern. Såg ut att vara på andra sidan vägen mot caféet...
Någon som vet vad det är för byggnad?

Mvh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var fick du tag i bilden (den vänstra)? Vet du när den är tagen?
Det är några dagar innan hennes försvinnande,polis vart tillkallad.
2015-06-10, 22:33
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Det var någon som hade lagt ut en bild inneifrån ladan i tråden. Där stod en kanske tom två grävmaskiner i ladan och det syntes ganska tydligt att man höll på att lägga någo form av rör.

Att det pågår renovering är ganska uppenbart.
Klassikern, utländsk arbetskraft på gården spanar in familjens söta dotter, polacker, balter, inte helt otänkbart och söker tillfälle att slå till.
Kan vara någon råbarkad öststatare som skaffat sig kännedom om dottern för att slå till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in