2015-06-10, 19:31
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Lätt att glömma att Pogge var trea i målvaktsligan. Haugen kan säkert bli bra men att förvänta sig ett uppsving från det är att lägga ribban för högt.

I och för sig spelade de PW mycket som hade en usel säsong.

Pogge är ju kvar så Haugen blir ju en uppgradering på PW. Så ja målvaktssidan är uppgraderad helt klart.
Citera
2015-06-10, 19:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På backsidan har FBK bytt ut dessa mot dessa:

Jensen > Wikstrand
Kylington > Skogs
Lalonde > Erixon
Grundel > Nygren

Alla nyförvärv på backsidan är ju helt klart förbättringar för FBK. På forwardssidan har man också förbättrat enligt mig, bara Rajala som är det stora tappet.

Rajala > Earl
Forsberg > Ryno
Hillding > Micke J
Åslund > Persson
Rohdin > Persson
Hedman > -

Målvaktssidan har ju också helt klart förbättrats med Haugen istället för PW. Jag tror nog FBK kan vara med och utmana om guldet om man lyckas hänga med från början.

Visst om man skiter i att ta med Salmela så ser ju backsidan klart mycket bättre ut. Koskiranta och Byström var väl hyfsade också. Ingen av dessa är med på din lista heller.
Senast redigerad av siryessir 2015-06-10 kl. 20:04.
Citera
2015-06-10, 20:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Visst om man skiter i att ta med Salmela så ser ju backsidan klart mycket bättre ut. Koskiranta och Byström var väl hyfsade också. Ingen av dessa är med på din lista heller.
En valid poäng. Missade det. Tycker dock det ser bra mycket bättre ut i vilket fall.
Citera
2015-06-10, 20:19
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Salmela är givetvis ett tapp. Koskiranta var okej men samtidigt spelade han ju inte speciellt många matcher. Byström däremot var klappkass och är absolut ingen förlust.

Dessutom tog Daniel Gunnarsson steg framåt i slutet av säsongen så jag hoppas på fortsatt utveckling där.
Citera
2015-06-10, 20:39
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Salmela är givetvis ett tapp. Koskiranta var okej men samtidigt spelade han ju inte speciellt många matcher. Byström däremot var klappkass och är absolut ingen förlust.

Dessutom tog Daniel Gunnarsson steg framåt i slutet av säsongen så jag hoppas på fortsatt utveckling där.

LHF(13/14) 50..3..11..14..12..-3
FBK(14/15) 53..1...8....9..26..-4

Nu pratar du givetvis om slutet på säsongen, men sett ur ett helhetsperspektiv kan ju Gunnarsson knappast vara nöjd över klubb-bytet. Jag tror han ångrar att han inte hakade på Hedman hem till Norrbotten, då statistiken snarare speglar ett hämmande av en väldigt fin talang.
Citera
2015-06-10, 22:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
En av SHL:s vassaste, tyvärr för Malmö är resten av god HA-klass snarare än SHL-klass.

Nja säg inte det Hetta,Storm,Häggis,Himelfarb och Tenute? och Alsenfelt håller nog god SHL klass.

Storm och Hetta har ju ett flertal andra SHL lag varit på under säsongen och velat värva. Även Häggström var på glid ett tag hem till modo men skrev nytt. Backsidan håller bra klass Jens Olsson, Bröderna Andersson, Meech lär inte göra bort sig. Warg och Björk kan få de tyngre speciellt Björk, Warg finns det nog en del mer at plocka ur. Sticker ut hakan och säger att vi klarar en 10-11 plats med marginal

Botten lär ser ut ungefär så här 14:Rögle 13:Karlskrona 12:Modo 11:Brynäs 10: Malmö

Nu jävlar fick man hybris.
Citera
2015-06-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nja säg inte det Hetta,Storm,Häggis,Himelfarb och Tenute? och Alsenfelt håller nog god SHL klass.

Storm och Hetta har ju ett flertal andra SHL lag varit på under säsongen och velat värva. Även Häggström var på glid ett tag hem till modo men skrev nytt. Backsidan håller bra klass Jens Olsson, Bröderna Andersson, Meech lär inte göra bort sig. Warg och Björk kan få de tyngre speciellt Björk, Warg finns det nog en del mer at plocka ur. Sticker ut hakan och säger att vi klarar en 10-11 plats med marginal

Botten lär ser ut ungefär så här 14:Rögle 13:Karlskrona 12:Modo 11:Brynäs 10: Malmö

Nu jävlar fick man hybris.
Hetta,storm,tenute,häggis och himelfarb håller en godkänd klass i shl.Både brynäs och Modo har bättre trupp än Malmö,sen så har ingen av dom tre klubbarna värvat klart, fast Brynäs och Modo kommer ha två producerande kedjor och inte malmö det är skillnaden men sen så kan ju nån av dom du räknade upp ta steget och bli en bra shl spelare.Men tror att Hetta,tenute och storm kommer nog göra 20 poäng max var.
Citera
2015-06-10, 22:55
Medlem
Draedons avatar
Leksand känns så jävla heta. Jag tror man kan utmana om plats 8-9 i HA, är så jävla peppad inför säsongen!

http://2.bp.blogspot.com/-yyyliBt-sDg/VKkGrFSTiGI/AAAAAAAAAuM/WEwqoeDjX9g/s1600/giphy.gif
Citera
2015-06-10, 23:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Hetta,storm,tenute,häggis och himelfarb håller en godkänd klass i shl.Både brynäs och Modo har bättre trupp än Malmö,sen så har ingen av dom tre klubbarna värvat klart, fast Brynäs och Modo kommer ha två producerande kedjor och inte malmö det är skillnaden men sen så kan ju nån av dom du räknade upp ta steget och bli en bra shl spelare.Men tror att Hetta,tenute och storm kommer nog göra 20 poäng max var.

Brynäs möjligtvis ser bättre ut kan jag hålla med om, Men Modo tycker jag ser ihåliga ut, En åldrande Byron och Skröder som toppar Bara Wilson man skulle kunna tänkt sig i redhawks dräkten.
Citera
2015-06-10, 23:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Leksand känns så jävla heta. Jag tror man kan utmana om plats 8-9 i HA, är så jävla peppad inför säsongen!

http://2.bp.blogspot.com/-yyyliBt-sDg/VKkGrFSTiGI/AAAAAAAAAuM/WEwqoeDjX9g/s1600/giphy.gif

Nog lär det gå bättre än så , Backsidan ser ruggigt bra ut med HA mått , intressant FW uppställning saknas kanske lite spets, Vem ska peta in puckarna förutom Hari? MV sidan vet man inte alls hur det ska sluta en finne och en oprövad norsk kan bli fågel eller fisk.
Citera
2015-06-10, 23:09
Medlem
Det är alltså sex NHL-klubbar som visat intresse för Ryan. Kanske bäst att se honom som förlorad då...

Citat:
Ryan har fortsatt kontrakt med Örebro Hockey, men ett avtal mellan NHL och SHL säger att före den 15 juli kan NHL-klubbarna norpa spelare efter eget gottfinnande, och kompensera med fastställda 800 000 kronor.

- Jag har pratat med Derek Ryans båda agenter, och jag vet att det är sex NHL-klubbar som visat intresse. Men det finns inget konkret anbud. Så ser det ut just nu, säger Pontus Gustafsson.

Dallas, Toronto, Colorado, Carolina och Washington är fem av de sex klubbar som varit i kontakt med Ryans agenter. Senast måndag kväll, amerikansk tid, vet vi om Ryan spelar i Örebro nästa säsong.

Pontus Gustafsson bekräftar också att man varit i kontakt med Rasmussen. Jag tvekar på att det finns en enda rimlig värvning som skulle vara en fullgod ersättare till Ryan, så oavsett vad som värvas blir man nog lite besviken, men Rasmussen skulle vara helt ok antar jag.
Citera
2015-06-10, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Brynäs möjligtvis ser bättre ut kan jag hålla med om, Men Modo tycker jag ser ihåliga ut, En åldrande Byron och Skröder som toppar Bara Wilson man skulle kunna tänkt sig i redhawks dräkten.
Så inte Juha-pekka haataja? Inte Bobby butler? Inte Shaun heshka? både haataja och Butler har representerat deras lands landslag.Bobby butler ska vara klar fast har inte presenterats än,han vart poäng kung i sitt AHL lag med 59 poäng på 68 matcher och när han spelade vm så gjorde han 3 poäng på 6 matcher för USA är inte det bättre än Himelfarb? Till exempel,Jodå Modo har många som skulle ta en plats i Malmös lag sen så är ju inte gammgubbarna Skröder/Ritchie slut än sen så ska ju än viss Noah Welch in också....
Senast redigerad av mille678 2015-06-10 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in