Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Börjar även låta som själmord. Tjejer i den åldern har mycket att bära på.. Hålla fasaden utåt är säkert lätt. Men när sorgen slår till, skiter man kanske i moppar, hjälmar, mobiler osv....

Nej, det gör det inte. Bara ännu en löjlig teori från någon som inte hängt med i tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Absolut, men om vi misstänker fel person och någon skadar dennes privata delar innan polisen hinner ta han och han sen visar sig vara helt oskyldig, då är det minst lika synd om honom som om flickan som försvunnit.

Jo men samtidigt så verkar han vara ett psykfall då han hotar tjejer med att vålda/döda dom om han inte får en kopp kaffe. Om det är sant så tycker jag inte synd om honom för 5 öre även om det inte är han som är GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Jag håller med delvis, man ska vara väldigt delikat här. Å andra sidan så har han gjort ett väldigt gott jobb med att hänga ut sig själv helt öppet på twitter och instagram. Han kan dessutom enkelt gå ut själv i media och förneka anklagelserna. Om han har rent mjöl i påsen vill säga...

Allt startade väl med att polisen gick ut med att de sökte en man som varit på caféet under dagen och varit störande och underlig på något sätt. Där började spekulationerna om vem denne person kunde vara och där kom någon in på JV. Vad jag förstår så är JV psykiskt sjuk och dessutom missbrukare, har märkligt förhållande till sex och kön och avbilder sig själv med naket kön helt öppet på internet.

Självklart är en sådan person intressant i detta sammanhang. Någon, mins inte vem, hävdade att personalen som arbetade vid tidpunkten hade identifierat JV som den som varit på caféet och stört. Detta har jag dock inte sett någon källa på. Du som skrev det, finns det en källa?

Vi ska ha klart för oss att det finns mycket som polisen faktiskt vet och gör och som vi här inte har en susning om. Självfallet säger de inte allt när de blir intervjuade. Vi får förlita oss på läckor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Dykare.

Om du inte redan visste det är Vänern en ganska stor sjö och att finkamma den med dykare skulle ta oändligt med tid.

Nu tror jag inte att hon finns i Vänern utan i något dike en bra bit från caféet.
2015-06-10, 21:31
Bannlyst
Det känns mer och mer som att dom som jobbar där är inblandade, framförallt med tanke på den här användaren Ekulap eller vad personen nu heter som skriver så hetsigt här inne...
2015-06-10, 21:31
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Om du menar JV, så har han setts i götene senast igår.

Går detta att bekräfta? bilder eller vad som vore intressant
2015-06-10, 21:32
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Börjar även låta som själmord. Tjejer i den åldern har mycket att bära på.. Hålla fasaden utåt är säkert lätt. Men när sorgen slår till, skiter man kanske i moppar, hjälmar, mobiler osv....
Konstigt med hennes förstörda och utspridda tillhörigheter..
2015-06-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det känns mer och mer som att dom som jobbar där är inblandade, framförallt med tanke på den här användaren Ekulap eller vad personen nu heter som skriver så hetsigt här inne...
Nej det gör det inte. Den här teorin är iskall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att det för hans del i så fall preskriberades år 2007 (om det inte är så att hon var vid liv typ två år efter hon försvann, och han sen hade ihjäl henne). Juridiskt halvkomplicerat, men så är det.

Preskibtion för mord togs bort 2010.
http://kriminologen.se/preskriptionstid-for-mord/
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Om du inte redan visste det är Vänern en ganska stor sjö och att finkamma den med dykare skulle ta oändligt med tid.

Nu tror jag inte att hon finns i Vänern utan i något dike en bra bit från caféet.

Ne det visste jag faktiskt inte. Tror inte heller att BO befinner sig i Vänern.
Sen så var väl min tanke att man kanske dyker på ställen som verkar troliga på något vis.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Första gången tjejen åker moppe hem lägger mobilen av och hon blir bortrövad samt får sina tillhörigheter utspridda längs en byväg. Är detta maximal otur eller vad?

Med tanke på färdväg och om spåren till dammen tillhör detta, kan man fundera över vad för fordon som används. Spårbredden (ca 110cm) stämmer inte med bil, kan det i så fall varit en 4-hjuling?
Han var ute och letade i området på sin 4-hjuling.
https://m.facebook.com/piers.clement?refsrc=https%3A%2F%2Fsv-se.facebook.com%2Fpiers.clement
2015-06-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Knappast om du ser i tidigare liknande fall där unga flickor försvunnit på det här sättet. Engla, Elin Krantz osv. Det är snarare det troligaste scenariot vi har att GM är någon dåre som fått syn på henne på Caféet och inte kunna släppa henne ur sina besatta tankar. Han har förmodligen blivit galen av kåthet, djuriska instinkter, drivs av att våldta henne och skada henne. Han väntar på att hon ska sluta och inser att hon är sist ut. Han ser sin chans. Nu eller aldrig. Lusterna tar över.

Glöm det där med en jävla konspiration och skit. Svartsjukedrama osv. Det är så otroligt löjligt för det hade varit för osannolikt och för uppenbart och polisen hade kommit bra mycket längre i sin utredning. Sånt kommer alltid fram jävligt snabbt.

Visst kan det vara en dåre som fört bort henne, men då en LOKAL dåre t. ex. den utpekade "knasbollen" eller någon annan likasinnad. Ingen random på genomresa...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in