Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 21:03
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
Ska försöka delta i sökandet på plats imorgon, rekommenderar att DU gör det samma om DU har möjlighet!
Hur jävla mycket finns det att leta efter där egentligen? Området borde ju vara avsökt nu kan man tycka..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Ja då hade hon nog inte kommit mer än några meter ifrån Cafeét innan hon var död.

Det tror jag inte att hon gjorde heller. Troligast scenario är att hon tvingats in i en bil och mördats i bilen. Prylarna är dumpade av GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det vore intressant ifall den personen var i Stockholm samtidigt med Kate Bock i så fall. Annars tror jag det är lite långsökt dock inte omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Som värsta Hollywoodfilmen alltså. Hon har varit helt iskall och kommit på att hon ska droppa random småsaker mitt ute i ingenstans.

Med en pappa som varit i militären ser jag det inte som en omöjlighet att hon har fått lära sig ett och annat om något skulle ske
Medlem
Hur pass befolkad är Kinnekulle Ring (trafikövningsplatsen) om dagarna?
Är det hyfsat folktomt så är det ju skyddat med alla bullarvallar etc etc.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Har man uttryckligen sagt var mopeden återfanns, framsidan eller baksidan av cafet?
Vad jag förstått så gick hon till baksidan för att hämta mopeden när hon skulle hem, men var det där den stod när pappan hittade den?
Ja, den stod kvar på baksidan!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185525
2015-06-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Jag håller med att om det är grus borde man se spår om någon gjort motstånd.
Kan hon ha hört något från ladan och gått dit för att kolla vad det var?

Jaa det känns ju så. Att hon gått till mopeden, börjat göra sig redo för avfärd. Sätter nyckeln i tädningen, sätter ner påsen med tillbehör, tar på sig hjälmen och innan hon hinner lägga påsen med tillbehör i sadelfacket,putta ner scootern från centralstödet och starta & åka blir hon lockad/vapenhotad lungt, därifrån? Skulle även förklara varför hjälmen inte är funnen. Hon hade precis tagit på sig den i denna teori.

Tänk dig då.. att du hör någon ropa på hjälp eller något ifrån ladan, självklart kollar man vad det är även ifall man inte känner igen rösten, om ropet känns genuint.

Jag misstänker iaf att händelseförloppet är såpass att hon stog vid mopeden, satte ner sina saker och i med nycklarna, sedan på med hjälmen och HÄR, händer något. Vad vet jag inte men väldigt lite tyder på kamp på platts.

Samt att hon blivit slagen medvetslös och det inte blivit något blod p.g.a hjälmen tror jag inte heller på. En moped/MC hjälm flyger det smådelar & plast ifrån vid smäll. Så mycket småflis och delar att GM aldrig skulle ha tid att rensa upp detta osv.

Jag vet inte. Jag kan inte fastslå något alls men det är just denna tidspunkt som fångar mitt intresse mer än det upphittade delarna. Vad hände här? Hur lämnade hon mopeden när det uppenbarligen verkar som hon va sekunder ifrån att ge sig av etc. Kanske såg hon GM/GMs eller något och blev rädd just vid denna tidpunkt och började springa ifrån mopeden? Man har inte tid att starta moped och putta ner samt köra iväg vid en sådan hotbild. En Original scooter är riktigt slö i början. Speciellt vid kallstart
Senast redigerad av znorlax 2015-06-10 kl. 21:07.
Medlem
En hemlig källare i caféet? Sen har det spridits ut lite villospår?

Avd. för mycket film..
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det tror jag inte att hon gjorde heller. Troligast scenario är att hon tvingats in i en bil och mördats i bilen. Prylarna är dumpade av GM.

Mycket möjligt. Inga bevis för någotdera ännu dock.
2015-06-10, 21:05
Medlem
Dom första objekten som hittades vid hennes arbetsplats är troligtvis tappade vid flykt/kamp.
Objektet längre bort på kartan, är med största sannolikhet "villospår".
Stressade människor tänker sällan rationellt, därav torde personen lagt hjälmen i motsatt riktning mot faktisk plats.

Mao, sök i motsatt riktning. Antingen vid sjön (udden?) eller söderut.
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det är ofta folk spekulerar men ofta stannar det vid initialer eller maskerat namn. Detta som händer med JV är bortom alla gränser för vad som är okej. Folk som inte själva är drabbade tar så lätt på uthängningar, men de inser inte att de kan förstöra någons liv.

Jag håller med delvis, man ska vara väldigt delikat här. Å andra sidan så har han gjort ett väldigt gott jobb med att hänga ut sig själv helt öppet på twitter och instagram. Han kan dessutom enkelt gå ut själv i media och förneka anklagelserna. Om han har rent mjöl i påsen vill säga...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Behöver inte vara så. Tittar man på hennes bild är hon väl runt 14-15-16 års åldern? Visst, Lisa är (hoppas hon lever!!) 17. De kan absolut ha varit vänner. Men, när något sånt här händer finns det ju allitd folk som vill vara med och försöka....tror knappast denna tös är inne på Flashback och läser. D.v.s., hon TROR väl att d

Fast nu blev jag äcklad. Är det verkligen han? Sitter den där tjejen på flashback? Eller har hon fått reda på att han är misstänkt?

Det finns en bild nått pucko delat på facebook där han bestämt HÄVDAR att det är han Johan som är GM och att han också visste att det var Johan som lagt upp youtube videon. Han kan dock inte veta något av detta såvida han pratat med honom. Han hittar alltså på och sprider påhittad fakta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Killen verkar dock knappast vara någon ängel, hade inte massa folk vittnat om att han hotat folk i affärer/cafe samt skrivit han vill köpa pistol på twitter, samt visar upp sitt håriga rövhål och kuk för alla att se, så hade folk bett om ursäkt direkt om polisen avfärdat honom.

Men verkar mer som polisen håller ännu mer koll på han bara, så något är på g.

Varför tror du att polisen vill prata mer just honom. Det enda som framkommit är att de vill prata med en person, den personen kan vara vem som helst till och med LHs pappa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in