Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:24
Medlem
Hur vet vi att hjälmen inte är funnen?
2015-06-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Kan hon ha blivit drogad på plats? Att GM smög upp bakom henne och gav henne en spruta så hon slocknade?

Jag kan ytterst lite om sådant så ingen aning. Jag har svårt att se det framför mig att hon får en överrasknings kanyl i armen eller whatever och det slår in så snabbt att hon inte hinner reagera och det märks i gruset etc? Rätta mig vid fel givetvis.

Det tåls att nämna att om hon nu har hjälmen på sig... både hör man sämre och ser dåligt runt omkring sig förutom framåt. Så att någon smygt sig på henne är ju inte omöjligt. Det konstiga är bara att det inte är några spår tydligen. Varken som hundarna snappat upp eller polisen, samt inget i grus&gräs etc.

jag tror heller inte hon medvetet taggat för det ser ju ut som hon förberett sig för att dra. Messar hem, ställer ner sakerna, sätter nyckeln i tädningen och hjälmen är ännu inte funnen och passar in i min teori med att hon precis satt på sig den och ska dra?

Jag är väldigt nyfiken på just denna tidpunkten/händelseförloppet och önskade flera spånade vidare på teorier här ist för att 90% diskuterar delarna som hittats och 9% diskuterar JV. Sprid ut de lite folk!! =)
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är "kunnig/kan tänka till" och det är planerat och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

Beror ju helt på hur det sker. Gör det på "rätt" sätt är det i praktiken omöjligt att kroppen någonsin hittas, oavsett om det sker i Vänern eller om den grävs ned.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Känns inte så om det är ett sexualbrott, vem fan knullar någon med en hjälm ?

Bra poäng, ligger mycket i det. Hjälmen borde vara en av de första sakerna man gör sig av med. Väldigt väldigt märkligt allt detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Att kasta BOs personliga ägodelar är naturligt då man vill försvåra ev. identifiering av kroppen.
Att sakerna är så utspridda kan tyda på att det har varit två gärningsmän, en som har kört och den andre har hållit på och tömt BO på sådana personliga ägodelar och slängt ut dem allt eftersom.

Fast inte särskilt smart egentligen eller hur? visst det kanske försvårar identifieringen ,men varför inte bara gräva ner henne någonstans långt bort i fan så det tar kanske flera veckor hitta kroppen, personen skulle ju hinna fly landet på den tiden om han ville.
Nej ,bara förbannat korkat kasta ut saker, det gör det ju lättare veta vat personen/personerna färdats med kroppen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
19, och alltså inget han kan dömas för.

Vore intressant om man fick reda på var JV bodde de året..
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
i 3 dygn med tillhörigheter kvar vid moppen likväl som tillhöigheter?
Nä det är långsökt, har läst igenom lite mer nu. Vad jag menar är att jag helt enkelt hoppas att flickan lever.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är "kunnig/kan tänka till" och det är planerat och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

En sjö hindrar hundar från att sniffa upp kroppen. Och med ett ordentligt sänke så kommer kroppen aldrig att flyta upp till utan.
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Mest eftersom han verkar poof borta, ingen har sagt dom sett honom efter L försvann, bara en i tråden som tror han kanske sett honom, annars inga livstecken alls

Om du menar JV, så har han setts i götene senast igår.
2015-06-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ett rimligt motiv är att det rör sig om en ung söt tjej. Det allra rimligaste om man har ett uns av sunt förnuft. Du saknar uppenbarligen sunt förnuft och en fungerande hjärna då du ställer frågan.
En ung söt tjej är en måltavla för alla sexualförbrytare på vift eller för den som går och bär på sådana tankar.
Sunt förnuft, som sagt.

Helt rätt. Men hur många sådana sjuka/perversa individer kan det finnas/boende i närheten av kafét alternativt nära LH's bostad?
Tror inte på en dito på "genomresa" som bara råkade ha vägarna förbi just när LH ska till att åka hem med sin moped??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Hur fan är det möjligt. Hur kan ingen ha märkt något, är ju öppna fällt vad jag kan se på vissa av fyndplatserna. Såg precis på Aktuellt och då stod reportern på ett fält å beskrev att de gjort fynd alldeles i närheten.
Ja och om ingen sett henne kanske ingen heller hörde hennes rop på hjälp.
Det kan ha varit en springjakt från mopeden där hon slagits/slitit sig från den jämnstarke upphinnande GM flera ggr.
Därav ligger kanske grejer utspridda på konstiga ställen.
Medlem
Är det verkligen bekräftat att JV befann sig i Luxemburg i söndags? Det finns uppgifter i tråden om ögonvittnen som säger att han tvärtom var hemma.

Till er som oroar er över att JV hängs ut och kan vara oskyldig:

Jag förstår och instämmer i att bland det jävligaste som finns är falska ogrundade anklagelser mot oskyldiga personer. Man bör alltid vara försiktig med att dra förhastade slutsatser och komma med grova anklagelser utan konkreta bevis, och framförallt inte själv ge sig på den misstänkte utan först låta polisen sköt sitt jobb. Men det finns mycket som pekar mot JV i detta fallet och för lite info från polisens sida huruvida de förhört honom eller inte. Jag kan därför inte släppa misstankarna mot JV så länge jag inte fått bekräftat från säker källa att polisen förhört honom, och eventuellt avfört honom från utredningen.

För övrigt pågår det ryktesspridning, grovt förtal och uthängningar på Internet varje sekund, inte minst på flashback. Det är en del av den nya tiden, och knappast nåt som går att stoppa, tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in