Citat:
Ursprungligen postat av
intenu
Det som är mest förbryllande enligt mig är sammanträffandet "första gången LH åker själv till och från jobbet" och att hon då försvinner. Var det vanligt att hon lämnade lite senare än alla andra?
Kan hon ha bestämt träff med någon efter stängning då hon just den dagen inte skulle bli upplockad? Ett perfekt tillfälle att träffa någon utan att familj eller vänner ska ha vetskap om hon vill hålla det hemligt. Någon kille hon träffat via nätet/tinder? Därav att det hela började utan någon kamp och på så vis kan inte polisen se tecken på att Lisa blivit överfallen just vid mopeden/cafét? Kanske gick de iväg någonstans, LH lämnade mopeden men tog med sig hjälm och annat.
Att hon SMSat sin pappa kan rent teoretiskt vara en handling av GM men det låter föga sannolikt då SMSet levererades strax efter stängning. Det är väl knappast troligt att en person överfaller någon annan och direkt tar telefonen för att SMSa dennes föräldrar.
Ber om ursäkt om liknande teorier/tankar tagits upp tidigare i tråden.
Intressant, men teorin faller på att nycklarna sitter i mopeden. Skulle hon träffas hemligt med någon, helt planerat, så är det inget man lämnar.
Jag tror snarare hon är på väg därifrån, men sedan blir distraherad av någon. Jag tror inte heller hon blir överfallen vid mopeden eftersom det inte är några tecken på strid. Kan vara så att hon precis ska dra hemåt, därför har hon hjälmen på, en handske av för att starta fordonet och påsen står bredvid, troligtvis för att hon lägger i den sist av allt eller nåt. Någon kommer med en bil, lockar till sig henne och får sedan in henne i bilen. Antingen genom våld eller hot (pistolhot?). Tror inte det är en slump heller, men det går inte att utesluta i och för sig. GM vet troligtvis om vem Lisa är och vill komma åt henne. Stor chans att han vet om att hon åker hem ensam denna dagen och därför tar sin chans. Viktigt att polisen kollar upp om hon delade denna informationen med andra, om det nu är så att hon vanligtvis blev skjutsad fram och tillbaka.