Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:19
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hjälmen sitter nog fortfarande på hennes huvud tyvärr.

Känns inte så om det är ett sexualbrott, vem fan knullar någon med en hjälm ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag syftar inte på att hen skulle vara GM. Man börjar med att utesluta de personer som befinner sig inom den närmaste inre kretsen kring BO. Har inte sett någonting gällande den kollega som åkte hem först av alla, inget konstigt med det. Glöm random sexsadist som bara råkat ha vägarna förbi och tagit tillfället i akt.

GM är garanterat en person som tillhör LH yttre vänkrets, dvs, någon gäst, kompis kompis, en granne osv. som känner till henne. Sannolikheten att någon annan helt okänd individ är inblandad är väldigt liten. Jag menar inte att det inte händer (Anders Eklund t. ex.) men OM det skulle trots allt visa sig att GM är helt okänd för LH så har han garanterat ett belastningsregister med tidigare domar gällande våldtäkt, misshandel, ofredande mot kvinnor.
Jag pekar inte finger mot någon i onödan ska du veta.

Knappast om du ser i tidigare liknande fall där unga flickor försvunnit på det här sättet. Engla, Elin Krantz osv. Det är snarare det troligaste scenariot vi har att GM är någon dåre som fått syn på henne på Caféet och inte kunna släppa henne ur sina besatta tankar. Han har förmodligen blivit galen av kåthet, djuriska instinkter, drivs av att våldta henne och skada henne. Han väntar på att hon ska sluta och inser att hon är sist ut. Han ser sin chans. Nu eller aldrig. Lusterna tar över.

Glöm det där med en jävla konspiration och skit. Svartsjukedrama osv. Det är så otroligt löjligt för det hade varit för osannolikt och för uppenbart och polisen hade kommit bra mycket längre i sin utredning. Sånt kommer alltid fram jävligt snabbt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur många jobbade på det här kafét egentligen, den aktuella dagen? Kanske var det bara de tre?

Känner bara till R, L och LH (BO) samt en till som lämnade jobbet före alla andra. Ingen info om den personen i tråden vad jag känner till.
2015-06-10, 21:20
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jaa det känns ju så. Att hon gått till mopeden, börjat göra sig redo för avfärd. Sätter nyckeln i tädningen, sätter ner påsen med tillbehör, tar på sig hjälmen och innan hon hinner lägga påsen med tillbehör i sadelfacket,putta ner scootern från centralstödet och starta & åka blir hon lockad/vapenhotad lungt, därifrån? Skulle även förklara varför hjälmen inte är funnen. Hon hade precis tagit på sig den i denna teori.

Tänk dig då.. att du hör någon ropa på hjälp eller något ifrån ladan, självklart kollar man vad det är även ifall man inte känner igen rösten, om ropet känns genuint.

Jag misstänker iaf att händelseförloppet är såpass att hon stog vid mopeden, satte ner sina saker och i med nycklarna, sedan på med hjälmen och HÄR, händer något. Vad vet jag inte men väldigt lite tyder på kamp på platts.

Samt att hon blivit slagen medvetslös och det inte blivit något blod p.g.a hjälmen tror jag inte heller på. En moped/MC hjälm flyger det smådelar & plast ifrån vid smäll. Så mycket småflis och delar att GM aldrig skulle ha tid att rensa upp detta osv.

Jag vet inte. Jag kan inte fastslå något alls men det är just denna tidspunkt som fångar mitt intresse mer än det upphittade delarna. Vad hände här? Hur lämnade hon mopeden när det uppenbarligen verkar som hon va sekunder ifrån att ge sig av etc. Kanske såg hon GM/GMs eller något och blev rädd just vid denna tidpunkt och började springa ifrån mopeden? Man har inte tid att starta moped och putta ner samt köra iväg vid en sådan hotbild. En Original scooter är riktigt slö i början. Speciellt vid kallstart.

EDIT: http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533607_2048_1152.jpg?preset=article

Där är bild på där mopeden stog. Hade det blivit kamp där så blir det spår i grus & gräs som inte blåser bort på 90m innan pappan dyker upp.

Ingen som tänker som jag? Jag vill se mer tankar kring just denna tidpunkten vid mopeden och inte bara BS runt "JV" och de upphittade delarnas locations.

Det är så jävla odd. Så mycket som inte klickar.

Kan hon ha blivit drogad på plats? Att GM smög upp bakom henne och gav henne en spruta så hon slocknade?
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Det som är mest förbryllande enligt mig är sammanträffandet "första gången LH åker själv till och från jobbet" och att hon då försvinner. Var det vanligt att hon lämnade lite senare än alla andra?

Kan hon ha bestämt träff med någon efter stängning då hon just den dagen inte skulle bli upplockad? Ett perfekt tillfälle att träffa någon utan att familj eller vänner ska ha vetskap om hon vill hålla det hemligt. Någon kille hon träffat via nätet/tinder? Därav att det hela började utan någon kamp och på så vis kan inte polisen se tecken på att Lisa blivit överfallen just vid mopeden/cafét? Kanske gick de iväg någonstans, LH lämnade mopeden men tog med sig hjälm och annat.

Att hon SMSat sin pappa kan rent teoretiskt vara en handling av GM men det låter föga sannolikt då SMSet levererades strax efter stängning. Det är väl knappast troligt att en person överfaller någon annan och direkt tar telefonen för att SMSa dennes föräldrar.

Ber om ursäkt om liknande teorier/tankar tagits upp tidigare i tråden.

Intressant, men teorin faller på att nycklarna sitter i mopeden. Skulle hon träffas hemligt med någon, helt planerat, så är det inget man lämnar.

Jag tror snarare hon är på väg därifrån, men sedan blir distraherad av någon. Jag tror inte heller hon blir överfallen vid mopeden eftersom det inte är några tecken på strid. Kan vara så att hon precis ska dra hemåt, därför har hon hjälmen på, en handske av för att starta fordonet och påsen står bredvid, troligtvis för att hon lägger i den sist av allt eller nåt. Någon kommer med en bil, lockar till sig henne och får sedan in henne i bilen. Antingen genom våld eller hot (pistolhot?). Tror inte det är en slump heller, men det går inte att utesluta i och för sig. GM vet troligtvis om vem Lisa är och vill komma åt henne. Stor chans att han vet om att hon åker hem ensam denna dagen och därför tar sin chans. Viktigt att polisen kollar upp om hon delade denna informationen med andra, om det nu är så att hon vanligtvis blev skjutsad fram och tillbaka.
Medlem
Catpeoples avatar
Hur sannolikt är det att detta är något som GM i fråga gjort på impuls?
Min första tanke var att detta var planerat. GM vet när L slutar, åker dit och tar henne.

Är det inte riskabelt att göra ngt sådant här på ren impuls? Då polisen konstaterat att det är ofrivilligt bortförande. Hade det varit en våldtäktsman hade väl personen i fråga inte tagit personen utan lämnat denne och fsjälv försvunnit från platsen. Om L skadats hade det med största sannolikhet hittats spår eller DNA (blod tex) i närheten?

När det kommer till impulsöverfall osv finns det väl mycket oberäkneliga saker som kan hända? vilket det kanske finns även om det varit planerat såklart.

Känns som att det är en del saker som är oklart ännu. Alla saker som hittats utspridda, inget tecken på strid eller våld, hjälmen som är borta osv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikingsson
skrolla längst ner så ser ni en karta på var och vad dom har hittat grejerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20943374.ab

Men den kartan stämmer inte. Punkt 2 de har på sin karta är inte på andra sidan vägen om punkt 1 t.ex. Aftonhoran i sitt esse...
2015-06-10, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är det fult att fråga om det eventuell brottsoffrets facebook här? Man brukar kunna få fram lite information där annars. Hoppas verkligen det bara handlar om nån slags Into the Wild ryck.

i 3 dygn med tillhörigheter kvar vid moppen likväl som tillhöigheter?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Känns inte så om det är ett sexualbrott, vem fan knullar någon med en hjälm ?

Jaha så bara för att du utgår ifrån att hon blir våldtagen med hjälmen på så kan det inte vara ett sexualbrott?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nej, jag har ingen källa men inget har framgått att de polisen har fått ok på detta vad jag kan se.

Avläsa mobiltrafiken alltså...
Jo polisen har fått ok, man fick det redan i förmiddags runt lunchtid.
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hade man kunnat spåra en mobilsignal till vart GM rört sig (fanns bara GM och BO där var vid bortrövandet) borde det väl ha löst sig nu kan man tycka? Tyvärr inte positivt..

Har också tänkt på det.

Fan idag kan jag spåra varje steg bruden tagit med google maps då google sparar all data.
Bara logga in på hennes mail och vips så ser jag var hon rört sig från punkt till punkt.
Sen därtill bara kolla vilka andra gps signaler som korsat offrets väg och snaran stramas åt skurken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Någon sa i tråden att L pappa var militär.
Kan han och GM ha en koppling från långt tillbaka, revange? Eller är det besatthet som han hade för den där Kate.

Du får det att låta som att v*dman är GM.
Ta det lugnt med spekulationerna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in