Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:16
Medlem
Precis samma spår som jag är inne på. Tiden mellan stoppa in nyckeln sätta på sig hjälmen som saknas och starta vilket inte har gjort är ganska litet. sen som sagt borde polisen ha märkt snabbt att det är spår av motstånd i gruset. Sen borde en reflex vara att försöka hålla fast sig i något närmast att slita tag i är antagligen mopeden som borde ha rasat ?

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag tror verkligen inte hon blivit släpad eller överfallen vid mopeden. Det är grus & gräs där runtom och polisen säger inte att det ser ut att ha varit något kamp eller liknande, och det syns isf och lämnar spår. Även ifall de blåser. Speciellt när pappan & polis var där 1.5h efter redan.

Inte heller tror jag att hon blev överfallen på mopeden när hon tagit på sig hjälm & satt i nyckeln.

Det är inte ovanligt att tjejer som kanske inte riktigt når ner när dom sitter på mopeden står jämte scootern och sätter i nyckeln o startar för att putta ner den från centralstödet innan dom sätter sig.
Nu vet jag inte höjd på mopeden men jag minns att det var väldigt vanligt för även medel till långa tjejer att göra så.

Jag tror inget överfall har hänt vid mopeden. Vilket är VÄLDIGT konstigt då hon har vart vid mopeden iom att hjälmen inte är där, nyckeln är i tändningen och hennes påse med tillhör (antar extra kläder osv) stog vid mopeden. Mopeden startade och var orörd i mekanisk väg dessutom enligt polis.

Det är riktigt fundersamt detta.
2015-06-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Som att tro på Gud typ. Hjälper inte en jävel förutom att du ska kunna sova lite bättre.

Fine, se det på det sättet. Jag vill se det på ett positivt sätt för jag tycker att det har varit väldigt mycket på senare tid som bara lett till negativa svar.
Jag skulle kunna sova lika bra hur som helst. Jag vet inte alls vem Lisa är.
2015-06-10, 21:17
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Kan inte ni folk som har drönare med kamera och direktlänk åka och flyga över fälten?

Superb idé! skall man tro youtube så har ju typ alla en drönare
Medlem
Inbrott eller stöld tror jag inte på och att hon skulle ha upptäckt någon tjuv. Känns märkligt att slå till direkt efter stängning , det gör man väl senare på kvällen eller natten såfall ?
Medlem
Någon sa i tråden att L pappa var militär.
Kan han och GM ha en koppling från långt tillbaka, revange? Eller är det besatthet som han hade för den där Kate.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Dom har sökt med helikopter + värmekamera.

Okej, det är bra. Men man har inte hittat henne, så man bör söka mer på alla tänkbara sätt. Större områden.
Medlem
No6s avatar
Är det fult att fråga om det eventuell brottsoffrets facebook här? Man brukar kunna få fram lite information där annars. Hoppas verkligen det bara handlar om nån slags Into the Wild ryck.
2015-06-10, 21:18
Medlem
Jaa det känns ju så. Att hon gått till mopeden, börjat göra sig redo för avfärd. Sätter nyckeln i tädningen, sätter ner påsen med tillbehör, tar på sig hjälmen och innan hon hinner lägga påsen med tillbehör i sadelfacket,putta ner scootern från centralstödet och starta & åka blir hon lockad/vapenhotad lungt, därifrån? Skulle även förklara varför hjälmen inte är funnen. Hon hade precis tagit på sig den i denna teori.

Tänk dig då.. att du hör någon ropa på hjälp eller något ifrån ladan, självklart kollar man vad det är även ifall man inte känner igen rösten, om ropet känns genuint.

Jag misstänker iaf att händelseförloppet är såpass att hon stog vid mopeden, satte ner sina saker och i med nycklarna, sedan på med hjälmen och HÄR, händer något. Vad vet jag inte men väldigt lite tyder på kamp på platts.

Samt att hon blivit slagen medvetslös och det inte blivit något blod p.g.a hjälmen tror jag inte heller på. En moped/MC hjälm flyger det smådelar & plast ifrån vid smäll. Så mycket småflis och delar att GM aldrig skulle ha tid att rensa upp detta osv.

Jag vet inte. Jag kan inte fastslå något alls men det är just denna tidspunkt som fångar mitt intresse mer än det upphittade delarna. Vad hände här? Hur lämnade hon mopeden när det uppenbarligen verkar som hon va sekunder ifrån att ge sig av etc. Kanske såg hon GM/GMs eller något och blev rädd just vid denna tidpunkt och började springa ifrån mopeden? Man har inte tid att starta moped och putta ner samt köra iväg vid en sådan hotbild. En Original scooter är riktigt slö i början. Speciellt vid kallstart.

EDIT: http://sverigesradio.se/sida/images/97/3533607_2048_1152.jpg?preset=article

Där är bild på där mopeden stog. Hade det blivit kamp där så blir det spår i grus & gräs som inte blåser bort på 90m innan pappan dyker upp.

Ingen som tänker som jag? Jag vill se mer tankar kring just denna tidpunkten vid mopeden och inte bara BS runt "JV" och de upphittade delarnas locations.

Det är så jävla odd. Så mycket som inte klickar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
De har hittat flera andra fynd men hjälmen är fortf borta. Konstigt tycker jag. Om nu L flytt från GM som en del verkar vara inne på är det osannolikt att hon släpat med sig hjälmen. Hade hon lämnat den hade den varit funnen vid detta laget. vad ska GM med hjälmen att göra? Gömma bevis från polisen?

Hjälmen sitter nog fortfarande på hennes huvud tyvärr.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Varför inte då?

För att det för hans del i så fall preskriberades år 2007 (om det inte är så att hon var vid liv typ två år efter hon försvann, och han sen hade ihjäl henne). Juridiskt halvkomplicerat, men så är det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpaas
... eller så har gärningsmannen gjort det för att missleda polisen och att det egentligen är åt andra hållet dem skall söka, nå för att det tar tid det med.

Tycker det är så sjukt hur hon bara kan försvinna, många frågor snurrar i huvudet.
Tror inte en hund skulle bli lurad åt fel håll, så om hon har dragits eller burits åt ett visst håll tror jag en hund skulle kunna känna vittring av det.
2015-06-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nej, jag har ingen källa men inget har framgått att de polisen har fått ok på detta vad jag kan se.

Avläsa mobiltrafiken alltså...

Låter ju fullkomligt inavlat att de inte skulle få tillstånd att söka telefoner som var igång vid platsen vid tiden.

Dock så kanske det är för att inget brott har begåtts i nuläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in