Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:14
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Kanske redan tagits upp isåfall kan ni bara skita i att svara men...
Finns det något rimligt motiv? man går ju inte bara och mördar någon och sedan slänger ut diverse prylar från offret.

Min gissning är att det är sexualrelaterat, någon som sett henne på avstånd, stalkat och fantiserat, sedan såg en öppning så att säga och slog till, utan att tänka efter...

Sedan i panik försökt göra sig av med bevis, helt panikartat, desperat ogenomtänkt.

Ett planerat dåd som urartat, eller inte blev alls som i fantasin.
2015-06-10, 21:15
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Någon som vet varför man inte söker mer med helikopter? Det borde vara lättaste sättet att kontrollera större ytor som stora åkrar och ängar.
Dom har sökt med helikopter + värmekamera.
Medlem
aziss avatar
någon nämnde att hon kanske har lurats att hjälpa någon. Det jag kom att tänka på var att den ökände seriemördaren och psykopaten Ted bundy gjorde likadant. låtsades att han exempelvis var skadad o sen slog han personen i bakhuvet o sedan körde iväg med kroppen. Kan det vara nån som försöker utöva strategi?
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Källa?

Nej, jag har ingen källa men inget har framgått att de polisen har fått ok på detta vad jag kan se.
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Någon som vet varför man inte söker mer med helikopter? Det borde vara lättaste sättet att kontrollera större ytor som stora åkrar och ängar.
Dom har redan sökt med helikopter + värmekamera.
Medlem
8711s avatar
Ju mer man ser bilder från området så inser man att dom bara kan ha hunnit söka av en mindre yta ikväll. Baksidan och åt andra håll är helt okollade av missing people. Det kan ta tid ://
Medlem
Kan inte ni folk som har drönare med kamera och direktlänk åka och flyga över fälten?
2015-06-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Min gissning är att det är sexualrelaterat, någon som sett henne på avstånd, stalkat och fantiserat, sedan såg en öppning så att säga och slog till, utan att tänka efter...

Sedan i panik försökt göra sig av med bevis, helt panikartat, desperat ogenomtänkt.

Ett planerat dåd som urartat, eller inte blev alls som i fantasin.

Det är det troligaste scenariot hittills enligt min mening.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
19, och alltså inget han kan dömas för.
Varför inte då?
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Källa?

Nej, jag har ingen källa men inget har framgått att de polisen har fått ok på detta vad jag kan se.

Avläsa mobiltrafiken alltså...
Medlem
Är det ingen som har funderat över ifall det eventuellt kan röra sig om att kvinnan dumpat vissa föremål efter marken för att hjälpa polisinsatser och dylikt med att hitta henne?

... eller så har gärningsmannen gjort det för att missleda polisen och att det egentligen är åt andra hållet dem skall söka, nå för att det tar tid det med.

Tycker det är så sjukt hur hon bara kan försvinna, många frågor snurrar i huvudet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Släpp det där. Har tjatats tillräckligt om det i tråden och är alldeles för osannolikt. Dessutom lär polisen ha kollat upp folk i den direkta närheten det första de gör.

Jag syftar inte på att hen skulle vara GM. Man börjar med att utesluta de personer som befinner sig inom den närmaste inre kretsen kring BO. Har inte sett någonting gällande den kollega som åkte hem först av alla, inget konstigt med det. Glöm random sexsadist som bara råkat ha vägarna förbi och tagit tillfället i akt.

GM är garanterat en person som tillhör LH yttre vänkrets, dvs, någon gäst, kompis kompis, en granne osv. som känner till henne. Sannolikheten att någon annan helt okänd individ är inblandad är väldigt liten. Jag menar inte att det inte händer (Anders Eklund t. ex.) men OM det skulle trots allt visa sig att GM är helt okänd för LH så har han garanterat ett belastningsregister med tidigare domar gällande våldtäkt, misshandel, ofredande mot kvinnor.
Jag pekar inte finger mot någon i onödan ska du veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in