Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:06
Medlem
Det här med att telefonen har hittats en bit ifrån, det påminner mig om den där tanten Ulla som försvann i Tiarp för några år sedan, om jag inte missminner mig så hittades väl hennes telefon slängd på en åker också? Skumt och otäckt med tanke på att hennes försvinnande fortfarande är olöst.

Det nya föremål som hittats idag är ju svårt att veta hur det hamnat där när man inte vet vad det är för föremål, men en teori är väl att det kan ha blåst dit då det tydligen blåste storm samma kväll hon försvann.
2015-06-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Mycket möjligt. Inga bevis för någotdera ännu dock.

Inte bara mycket möjligt, utan troligaste scenariot om man utgår ifrån tidigare händelser i vår kriminalhistoria. Att hon skulle sprida grejer som spår likt värsta rambotjejen är så osannolikt så det blir smått löjligt enligt min mening.
2015-06-10, 21:07
Medlem
Kanske redan tagits upp isåfall kan ni bara skita i att svara men...
Finns det något rimligt motiv? man går ju inte bara och mördar någon och sedan slänger ut diverse prylar från offret.
Medlem
Wikingssons avatar
skrolla längst ner så ser ni en karta på var och vad dom har hittat grejerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20943374.ab
Medlem
DIdes avatar
Jag måste nog ändå tycka att det är otroligt efterblivet om nu inte tingsrätten godkänt avläsning om vilka mobiltelefoner som kan ha befunnit sig på platsen under kvällen.

Då hade man kunnat sluta sig till om det varit fler där än de fyra som jobbat och hur många.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiclunch
Tvivlar att jag är först på bollen men kan man inte koppla pedofilen som rymde från rättspsyket i Sundsvall? F.ö dömd för sexövergrepp på barn osv. Vill minnas att man tror att han nu finns ute i Europa men kan man helt koppla bort han? Väldigt långsökt men..

Det här var det första jag tänkte på. Ett inte helt omöjligt scenario tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Hon ligger nedgrävd på åkern.

Vad har du för information att stödja detta? Eller är det bara en gissning?
Medlem
Har de kollat runt caféet? I brunnar vid stället samt i själva huset?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Inte bara mycket möjligt, utan troligaste scenariot om man utgår ifrån tidigare händelser i vår kriminalhistoria. Att hon skulle sprida grejer som spår likt värsta rambotjejen är så osannolikt så det blir smått löjligt enligt min mening.

Du ser för mycket film. Försök hålla det realistiskt.

Det jag menar med detta är att hur grejerna kommit dit är något vi inte vet. Det är absolut inte någon jävla film som vi försöker måla upp när vi säger att flickan kan ha tappat grejerna själv medans hon blev bortrövad, lika mycket som att gärningsmannen har slängt dem själv efter dådet.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeloovesbeef
Kan det vara romer som tagit henne? Jag är fullt seriös och detta är inte menat som en rasistisk kommentar. Många rör sig ju på landsbygden för att reka inför inbrott, stjäla bilar och så vidare. Säg att det var en psyksjuk sådan som blev sugen och gav sig på den försvarslösa tjejen.

Naturligtvis kan en rom vara psykisk sjuk, likväl som en icke-rom. Det finns inget konkret som talar för att GM inte är rom, men med tanke på att säkert minst 99 av 100 som rör sig i området är icke romer så talar väl det mesta för att GM inte är rom.

Tror för övrigt inte att GM är en rekande person (rom eller icke rom) utan en person som är väl bekant med trakten, varit flera gånger på caféet och bor eller av annat skäl vistats mycket på Kinnekulle.
2015-06-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Hon ligger nedgrävd på åkern.

Nä. För mycket besvär. För riskabelt. Hon är nog transporterad med bil en bit ifrån. Kanske en lång bit därifrån.
2015-06-10, 21:08
Medlem
Dimaks avatar
Hon tappar säkert handsken när hon ska ringa polisen killen (oftast) plocka henne in i bilen och på vägen blir det bråk och han knockar henne och slänger mobilfodralet och sticker där ifrån.

Eller har hon sprungit iväg och slängt spår så polisen kan hitta henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in