Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 20:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror detta är gjort i efterhand. Såvida det inte satt någon påtänd medhjälpare och gjorde detta i farten?
Men varför kasta ut ägodelar om i så fall lisa skulle finnas kvar i bilen?

Intressant. Nästan så att man får känslan av att någon kör den "eventuella" bilen och någon annan går igenom hennes ägodelar. Är Lisa även hon i bilen och lever hon isåfall?

Finns det egentligen någon anledning att slänga ut hennes ägodelar från bilen? Visar ju bara färdriktingen och det lär väl inte gynna GM på något sätt?

Att plantera ut dessa i efterhand är ju otroligt riskfyllt. Men å andra sidan verkar GM agera rätt kallt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Om ett eventuellt nytt fynd skulle vara typ ett kontokort, ett örhänge eller en sko så lär ju spåren vara utlagda medvetet. En handske här, en telefon där och ett random fynd där borta är för mycket kriminalroman för att det skall vara troligt.

Min spontana känsla är att Lisa har kastat av sig saker när hon försökt fly. Men telefonen har jag egentligen inte någon förklaring för men just kort/smycke osv... Det känns som om hon försökt lämna spår efter sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Har du ritat ett bröst med vårtgård å allt?

Mobiltelefonen ligger längst bort. Långt bort från alla andra prylar.

Ja precis. I det röda området. Är inte helt väck när det kommer till kartor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Försökt göra en karta så som jag fattat läget. Kanske har helt fel. Men MPS söker alltså väster norr och öster om Café på Klostret? (Blått)

Polisen har sökt vid fyndplats för mobiltelefonen (rött) Ett område som har utvidgats (Grönt)

Skulle MP ha hittat något så har det alltså hittats rätt långt från fyndplatsen för mobiltelefonen?

Rätt eller fel?

http://www.ladda-upp.se/bilder/ryrtqrtqjgsttj/
Det gröna området söktes igenom redan igår och i Fm
Medlem
Men om det nu visar sig vara så att tidigare nämna person faktiskt är inblandad på något sätt, kanske man ska komma ihåg att syftet måste väl ända vara att rädda flickan?
Denne person är faktiskt värd att granska om det stämmer att han var på kafét i lördags.
Senast redigerad av glendale 2015-06-10 kl. 20:57.
2015-06-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
Det gröna området söktes igenom redan igår och i Fm

Okej. då har polisen gått längre norrut då.
2015-06-10, 20:55
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det är ofta folk spekulerar men ofta stannar det vid initialer eller maskerat namn. Detta som händer med JV är bortom alla gränser för vad som är okej. Folk som inte själva är drabbade tar så lätt på uthängningar, men de inser inte att de kan förstöra någons liv.

Väl skrivet. Sjukt att man inte inser vad man egentligen gör när man sprider rykten som det så tydligt är i det här fallet.
2015-06-10, 20:56
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Om ett eventuellt nytt fynd skulle vara typ ett kontokort, ett örhänge eller en sko så lär ju spåren vara utlagda medvetet. En handske här, en telefon där och ett random fynd där borta är för mycket kriminalroman för att det skall vara troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tadotoka
Min spontana känsla är att Lisa har kastat av sig saker när hon försökt fly. Men telefonen har jag egentligen inte någon förklaring för men just kort/smycke osv... Det känns som om hon försökt lämna spår efter sig.

Är med på eran linje, hoppas verkligen att hon har lagt ut spår.
2015-06-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon som har info om den kollega som lämnade arbetsplatsen först dvs, före R och L samt LH?

Släpp det där. Har tjatats tillräckligt om det i tråden och är alldeles för osannolikt. Dessutom lär polisen ha kollat upp folk i den direkta närheten det första de gör.
2015-06-10, 20:57
Medlem
Har man uttryckligen sagt var mopeden återfanns, framsidan eller baksidan av cafet?
Vad jag förstått så gick hon till baksidan för att hämta mopeden när hon skulle hem, men var det där den stod när pappan hittade den?
Medlem
Sen om det nu är brist på resurser så förstår jag inte varför man inte gör som i USA? Utfäst belöning på typ 1 mille om någon kan komma med ledande information?
Måste man bara va statsminister för att man ska utse sånt?
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Ramlar in sent i tråden. Följde TV4:as livesändning med ett halv öga på em. Något som slog mig var att cafeets ägarinna var ofta i rutan. Nog för att de behövde utfyllnad men kan inte hon vara skyldig?
Lite Linda Chenfallet övet detta.
Därför inget spår av våld. Någon som hon kände väl borde ju skickat smset för det sände väl sent.
Ägarinnans man kanske varit lite klåfingrig och det kan man förstå. Flickan ser ju väldigt bra ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in