Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 20:48
Medlem
Försökt göra en karta så som jag fattat läget. Kanske har helt fel. Men MPS söker alltså väster norr och öster om Café på Klostret? (Blått)

Polisen har sökt vid fyndplats för mobiltelefonen (rött) Ett område som har utvidgats (Grönt)

Skulle MP ha hittat något så har det alltså hittats rätt långt från fyndplatsen för mobiltelefonen?

Rätt eller fel?

http://www.ladda-upp.se/bilder/ryrtqrtqjgsttj/
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Varför sprider GM ut Lisas ägodelar. Om det nu är han som gör det. Att han vill göra sig av med mobilen är ju logiskt men nu har polisen hittat nåt mer personligt.

Ingen som har lust att att lite pedagogiskt rita upp exakt var dessa ting hittats och dessas förhållande till varann.

Och vi får utgå från att allt tillhör Lisa.

Hur hinner GM göra alla dessa saker?
Jag tror detta är gjort i efterhand. Såvida det inte satt någon påtänd medhjälpare och gjorde detta i farten?
Men varför kasta ut ägodelar om i så fall lisa skulle finnas kvar i bilen?
Medlem
Någon som har fakta kring tidpunkter och händelser/fynd som kan placera ut dessa på en karta?
2015-06-10, 20:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Men det stod ju i tidningarna för flera timmar sen?

Det stod väl att de sökte bland kontokortsbetalningar på caféet i de artiklarna. Här handlar det ju om Lisas kontokort. Du får gärna visa på vilken artikel som nämnde Lisas kontokort för flera timmar sen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Nej tyvärr så kan jag inte området, använder bara fakta som faktiskt presenterats + google maps + sunt förnuft.

Tycker, av det jag skrev innan, det åtminstone finns ett Väldigt troligt scenario;
1. mobilen har krossats Innan färd
2. den har, av döma av terräng, spridning av delar, samt typ av väg (smal grusväg), kastat eller strötts ut från ett rullande fordon.

Ok, synd. Någon annan som kan försöka lista ut på vilken sida av vägen som fynden gjorts?(min teori är att mgm/mgm:s färdats med bil)

I övrigt tycker jag att familjen borde ligga mer i fokus i denna tråd. Finns väl statistik som talar för att det är det troligaste när det gäller denna typ av brott(om det nu är det?). Avsaknaden av skvaller kring familjen gör mig nyfiken. Brukar ju alltid dyka upp nån avlägsen kusin i trådarna... Speciellt när omständigheterna var som de var- det lär ju inte vara många fler än de familjen+kollegorna som kände till att detta var BO:s första mopedtur på egen hand. Som upplagt för att skapa bra alibi. Eller?
Medlem
Hej, halv insatt men när man kollar han JVs Twitter och vad han likear så är han ju storm förtjust i hon fotomodellen kate bock, som är jävligt lik BO, dessutom var ju kate Bock i Stockholm den 18 maj, kanske var de efter hennes besök i Stockholm som JV bestämde sig för att genomföra detta vad tror ni??
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Vad tror ni om detta? Moppe på framsidan, cafet ej stängt. Påhitt?

Tror det var den fjärde tjejens, hon drog några minuter före de andra.
2015-06-10, 20:50
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Låter troligt, men MGM hade väl inte körkort? Vart menar du då han ska ha släpat henne? Hon är ju uppenbarligen inte i närheten då dom sökt där nu..

Är väl inget hinder att köra utan körkort, han kan ju bara ha snott en bil eller hyrt en, fast dom kanske är stenhårda med upplysningar när man hyr en bil, om man fått böter / blivit av med körkortet osv
2015-06-10, 20:50
Medlem
En bild infrån ladan där handsken hittades. Polisen har släppt avspärrningarna där.

http://s3.netdialog.se/9_20150610181148_lada.JPG
2015-06-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är väl bara att tacka personen som nämnde denna person först utan någon som helst grund egentligen.

Det är ofta folk spekulerar men ofta stannar det vid initialer eller maskerat namn. Detta som händer med JV är bortom alla gränser för vad som är okej. Folk som inte själva är drabbade tar så lätt på uthängningar, men de inser inte att de kan förstöra någons liv.
Medlem
xmzs avatar
Om ett eventuellt nytt fynd skulle vara typ ett kontokort, ett örhänge eller en sko så lär ju spåren vara utlagda medvetet. En handske här, en telefon där och ett random fynd där borta är för mycket kriminalroman för att det skall vara troligt.
Medlem
Tydligen har det också varit problem med stölder i området. Bland annat i ladan där handsken hittades. Källa SR Skaraborg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in