Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:51
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Varför sprider GM ut Lisas ägodelar? Om det nu är han som gör det. Att han vill göra sig av med mobilen är ju logiskt men nu har polisen hittat nåt mer personligt.

Ingen som har lust att att lite pedagogiskt rita upp exakt var dessa ting hittats och dessas förhållande till varann.

Och vi får utgå från att allt tillhör Lisa.

Hur hinner GM göra alla dessa saker?

Tänker i samma banor som dig. Tycker folk fokuserar allt för mycket på personer som faktiskt inte kan knytas överhuvudtaget (?) till fallet just nu. Mer fokus på det vi Verkligen vet.

Hade också velat få en karta genererad som mer exakt visar platserna där de olika delarna hittats. Just spridningen av delar, på en grusväg som för en till området okänd person måste tveka att köra in på, är förbryllande.
Senast redigerad av Frozzzt 2015-06-10 kl. 20:54.
2015-06-10, 20:52
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Varför sprider GM ut Lisas ägodelar? Om det nu är han som gör det. Att han vill göra sig av med mobilen är ju logiskt men nu har polisen hittat nåt mer personligt.

Ingen som har lust att att lite pedagogiskt rita upp exakt var dessa ting hittats och dessas förhållande till varann.

Och vi får utgå från att allt tillhör Lisa.

Hur hinner GM göra alla dessa saker?

Vet inte var dom hittats, men det hela tyder på att dom är fler GM eller gärningmannen försöker göra sig av med spårningsbart bevismaterial.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Försökt göra en karta så som jag fattat läget. Kanske har helt fel. Men MPS söker alltså väster norr och öster om Café på Klostret? (Blått)

Polisen har sökt vid fyndplats för mobiltelefonen (rött) Ett område som har utvidgats (Grönt)

Skulle MP ha hittat något så har det alltså hittats rätt långt från fyndplatsen för mobiltelefonen?

Rätt eller fel?

http://www.ladda-upp.se/bilder/ryrtqrtqjgsttj/

Har du ritat ett bröst med vårtgård å allt?

Mobiltelefonen ligger längst bort. Långt bort från alla andra prylar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag tror verkligen inte hon blivit släpad eller överfallen vid mopeden. Det är grus & gräs där runtom och polisen säger inte att det ser ut att ha varit något kamp eller liknande, och det syns isf och lämnar spår.

Jag håller med att om det är grus borde man se spår om någon gjort motstånd.
Kan hon ha hört något från ladan och gått dit för att kolla vad det var?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifty
Hej, halv insatt men när man kollar han JVs Twitter och vad han likear så är han ju storm förtjust i hon fotomodellen kate bock, som är jävligt lik BO, dessutom var ju kate Bock i Stockholm den 18 maj, kanske var de efter hennes besök i Stockholm som JV bestämde sig för att genomföra detta vad tror ni??

Det vore intressant ifall den personen var i Stockholm samtidigt med Kate Bock i så fall. Annars tror jag det är lite långsökt dock inte omöjligt.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Jag har på avägar hört om en observation som gjorts av en förbipasserande bil som inte stämmer med vad jag läst hittills. (Men så har jag inte läst precis allt, så kanske har jag missat det.)

Föraren skall ha passerat Blomberg runt 20 tiden på Söndagen och observerat en moped stående på framsidan av cafet, väl synligt från vägen. Samt att de stora svarta dörrarna till cafet var öppna.

Vad tror ni om detta? Moppe på framsidan, cafet ej stängt. Påhitt?

Stämmer detta så hoppas jag att detta tips rapporterats in. Det verkar ju verkligen inte orimligt med tanke på att det fanns en stor tidslucka mellan när kollegorna sa hej då och pappan anländer till platsen.
Medlem
Catpeoples avatar
Något som förbryllar mig är hjälmen. Vart är den? Hade L på sig den när hon försvann? med tanke på att en hjälm är rätt stor så är det väl inget man vill gå runt och släpa på. (Detta kanske redan nämst i tråden, är rätt svårt att hänga med bland alla inlägg)
Medlem
Om hon inte hittas idag tror jag att hon blivit hotad med vapen att sätta sig i en bil eller något och då tror jag dessutom att hon lever.

Dessvärre tror jag hon hittas imorgon.. Fan alltså
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tror det var den fjärde tjejens, hon drog några minuter före de andra.

Jo men klockan 20.
2015-06-10, 20:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
En tanke angående de utspridda delarna.

Det blåste kraftigt.
Samtidigt är det många bönder som slår sitt gräs på åkrarna just nu.
Kan det vara så att BO:s väska kastats ut på en åker och att en traktor med slåtterbalk helt enkelt trasat sönder väskan och allt innehåll spridits ut för att sedan spridas vidare med vinden?
Medlem
Någon som har info om den kollega som lämnade arbetsplatsen först dvs, före R och L samt LH?
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
För att komma vidare så tycker jag folk borde släppa denna J*h*n v*dm*n och efterforska andra spår, sprids ju en massa påhitt som det vore sanningar. Polisen får utreda JV.

Det var alltså första gången hon inte blev skjutsad till/från jobbet?
Talar helt emot att det var planerat, lutar åt en besökare på caféet som fått ett infall.
Vore också intressant om hennes far har alibi.

Kan ju vara en stalker som redan på morgonen upptäckte att hon just denna dag kör moppe. Sedan hade han resten av dagen på sig att planera bortrövandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in