Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Sökområden:
Jag förstår att resurserna inte är oändliga, men är det någon som har kännedom om ifall de gjort sökningar på något annat ställe? Det verkar som att även MP är dirigerade till att söka i omgivningarna och efter plagg, inte sök efter tänkbara ställen där hon kan vara gisslan eller där en kropp är dumpad?
Ska man tolka det som att polisen primärt fokuserar på att hitta föremål med DNA, så att de kan gå direkt på att söka en GM?
- Vet inte om polisen sökt även på andra ställen där hon kan hållas gisslan eller där en kropp är dumpad.
- Det verkar som att mobildelarna hittades öster om vägen, söder om caféet efter den mindre grusvägen. Kvällens ännu för oss okända fynd (även) verkar ha hittats väster om vägen. Jag gör den tolkningen eftersom MP enligt Aftonbladet ska lägga krut på att undersöka området mot Vänern väster om vägen. Hur ska man tolka det här? Tycker för övrigt att det är lite svårt att följa det geografiska i det här fallet. Någon som kan göra en karta som visar fyndplatser, arbetsplats, plats för mopeden etc.?
- Min känsla är - som flera varit inne på - att GM haft bil. Det hade väl varit alltför riskabelt att bära omkring på kroppen i dagsljus. Hur han fått in BO i bilen vet jag inte. Kanske har han drogat henne. Vad som talar för att GM på något sätt fått in henne i bilen är att det saknas tecken på att det finns blod på platser i nära anslutning till mopeden.
- Kan troligen vara så att GM gjort sig tillkänna för BO i princip omedelbart efter att BO's arbetskamrater lämnat jobbet i sin bil. En arbetskamrat har vad jag förstår beskrivit att BO tog på sig kläderna, flera lager. Hon var alltså på väg att åka hemåt. I så fall är det väl mycket som talar för att GM lurpassade på BO.
- Eftersom man inte funnit några blodspår eller någon kropp ännu trots som det verkar en hel del sökningar med bland annat hundar omkring caféet så talar väl det ytterligare för att GM fick in BO i en bil. BO finns lite längre bort från platsen där hon sågs senast. Sedan om hon är bortrövad (ännu vid liv eller inte) eller att kroppen är i närheten men ändå utanför det närmaste sökområdet - det får vi väl se.
- Panzertax: Jag läste att du har för avsikt att besöka platsen still helgen. Intressant, vet du är en mycket skicklig "kriminalare". Men, min känsla är att det är för sent, att det här fallet har nått en lösning dessförinnan.