Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 20:43
Medlem
Hur ofta i liknande fall som detta hittas egentligen BO vid liv? Man hoppas ju fortfarande...
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Så obehagligt att denna människa hängs ut på detta sätt. Snacka om mobb-mentalitet. Han må vara obehaglig eller psykiskt sjuk men inte fan ska man ta lagen i egna händer, när inget konkret pekar mot honom. Låt polisen sköta det.
Har ni tänkt på att polisen har en strategi och att ni (mobben) stjälper mer än ni hjälper när ni hänger ut folk.

Edit: Bröt länken då jag inte vill bidra till häxjakten, men det är JV jag syftar på, som hängs ut.

Men vad i helvete? Fan vad ledsen jag blir av det här. Vad är det för jävla idiot som har postat detta på Facebook. Skämmes ta mig fan.
Medlem
Fått svar av en kompis som söker, att det ska vara ett kontokort som man hittat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Inget konkret? Skämtar du? Vad menar du att vi behöver mer för att spekulera vidare? DNA-träff? Så här ser den nya moderna världen ut, på gott och ont. Kan du inte hantera det så häng inte på Flashback. Är själv övertygad om att polisen har mer nytta av detta forum än de vill erkänna.

Fast vilka konkreta bevis finns det för att hänga ut JV? En påstådd kommentar på ett youtube-klipp som är ganska konspiratoriskt vinklat om man ska vara ärlig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon kan ju ha flytt från en GM och sprungit in i ladan själv.

Möjligt scenario..., kom o tänka på påsen..., nu vet jag inte vad det var för moppe, men förmodligen en EU-moped. Om hon hade varit startklar så hade hon väl lagt påsen i facket under sadeln om hon nu skulle köra i 50 min...?
2015-06-10, 20:44
Medlem
massepojkens avatar
Varför sprider GM ut Lisas ägodelar? Om det nu är han som gör det. Att han vill göra sig av med mobilen är ju logiskt men nu har polisen hittat nåt mer personligt.

Ingen som har lust att att lite pedagogiskt rita upp exakt var dessa ting hittats och dessas förhållande till varann.

Och vi får utgå från att allt tillhör Lisa.

Hur hinner GM göra alla dessa saker?
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Fått svar av en kompis som söker, att det ska vara ett kontokort som man hittat.

Men det stod ju i tidningarna för flera timmar sen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Sökområden:

Jag förstår att resurserna inte är oändliga, men är det någon som har kännedom om ifall de gjort sökningar på något annat ställe? Det verkar som att även MP är dirigerade till att söka i omgivningarna och efter plagg, inte sök efter tänkbara ställen där hon kan vara gisslan eller där en kropp är dumpad?

Ska man tolka det som att polisen primärt fokuserar på att hitta föremål med DNA, så att de kan gå direkt på att söka en GM?

- Vet inte om polisen sökt även på andra ställen där hon kan hållas gisslan eller där en kropp är dumpad.

- Det verkar som att mobildelarna hittades öster om vägen, söder om caféet efter den mindre grusvägen. Kvällens ännu för oss okända fynd (även) verkar ha hittats väster om vägen. Jag gör den tolkningen eftersom MP enligt Aftonbladet ska lägga krut på att undersöka området mot Vänern väster om vägen. Hur ska man tolka det här? Tycker för övrigt att det är lite svårt att följa det geografiska i det här fallet. Någon som kan göra en karta som visar fyndplatser, arbetsplats, plats för mopeden etc.?

- Min känsla är - som flera varit inne på - att GM haft bil. Det hade väl varit alltför riskabelt att bära omkring på kroppen i dagsljus. Hur han fått in BO i bilen vet jag inte. Kanske har han drogat henne. Vad som talar för att GM på något sätt fått in henne i bilen är att det saknas tecken på att det finns blod på platser i nära anslutning till mopeden.

- Kan troligen vara så att GM gjort sig tillkänna för BO i princip omedelbart efter att BO's arbetskamrater lämnat jobbet i sin bil. En arbetskamrat har vad jag förstår beskrivit att BO tog på sig kläderna, flera lager. Hon var alltså på väg att åka hemåt. I så fall är det väl mycket som talar för att GM lurpassade på BO.

- Eftersom man inte funnit några blodspår eller någon kropp ännu trots som det verkar en hel del sökningar med bland annat hundar omkring caféet så talar väl det ytterligare för att GM fick in BO i en bil. BO finns lite längre bort från platsen där hon sågs senast. Sedan om hon är bortrövad (ännu vid liv eller inte) eller att kroppen är i närheten men ändå utanför det närmaste sökområdet - det får vi väl se.

- Panzertax: Jag läste att du har för avsikt att besöka platsen still helgen. Intressant, vet du är en mycket skicklig "kriminalare". Men, min känsla är att det är för sent, att det här fallet har nått en lösning dessförinnan.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Inget konkret? Skämtar du? Vad menar du att vi behöver mer för att spekulera vidare? DNA-träff? Så här ser den nya moderna världen ut, på gott och ont. Kan du inte hantera det så häng inte på Flashback. Är själv övertygad om att polisen har mer nytta av detta forum än de vill erkänna.

vad babblar du om?
han kritiserade att en person som inte är bevisad skyldig än hängs ut på facebook. vad är ditt problem?
2015-06-10, 20:45
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Men hon har inte gillat! LH har en prenumeration som skickat en update. Det sker ju automatiskt. Posten innan har hon däremot lajkat men det är ju tidigare datum. Titta igen noga så ser du att det gäller en prenumeration inte en aktivt gjord like.

Det är väl ändå så att Lisa har valt att prenumenera på denna kanal för två dagar sedan eller är jag helt ute och cyklar? :O
Medlem
Kanske väldigt idiotisk fråga, har man kollat så hjälmen inte ligger i "bagaget"? Om det är en vespa så brukar det ju finns ett förvaringsutrymme under sätet
Medlem
slasktomtes avatar
För att komma vidare så tycker jag folk borde släppa denna J*h*n v*dm*n och efterforska andra spår, sprids ju en massa påhitt som det vore sanningar. Polisen får utreda JV.

Det var alltså första gången hon inte blev skjutsad till/från jobbet?
Talar helt emot att det var planerat, lutar åt en besökare på caféet som fått ett infall.
Vore också intressant om hennes far har alibi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in