Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
För er som missat har polisen just nu en misstänkt person som man kollar alibit på.

Är väl JV då eftersom att dom säkert fått in flera hundra tips om honom
2015-06-10, 20:45
Medlem
Liberty75s avatar
Hundarna hittade inget spår efter Lisa i ladan. Och inget spår som visar att hon sprungit/släpats bort. Så vi kanske kan släppa teorin om övergrepp i ladan! Hon måste ha blivit upplockad av ett fordon, helt klart.
2015-06-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Ok det mest troliga enligt mig efter att läst 200+ sidor här på tråden är att hela fallet har och göra med uppgiften att det skulle varit en bråkig individ lördagen alltså dagen innan Lisa försvann.

För att inte trötta ut nya läsare med enormt mycket obekräftad information så skall jag försöka sammanfatta. Jag har själv lite svårt att få ihop all soppa här till en korrekt teori. Ni får väldigt gärna tillägga information där ni anser att det finns hål. Detta kommer som sagt vara en väldigt kortad version av vad jag tror hänt.

På lördagen jobbar Lisa på fiket och plötsligt kommer det in en man som av någon anledning beter sig konstigt. ( jag återkommer till varför). Lisa försöker hålla sig undan men tänker inte mer på det. Dagen efter stänger Lisa fiket med sina vänner och går runt på baksidan av huset där hennes moped står parkerad. Lisa skickar sms:et till sina föräldrar. Då Lisa strax skall åka kommer mannen från lördagen tillbaka som troligtvis vetat om caféets bakgrund ( han kan lätt ha kollat in detta dagen innan efter incidenten inne på fiket.) fram och vill antagligen närma henne sexuellt igen eftersom det var troligtvis anledningen varför det blev stökigt dagen innan. Lisa kämpar därav mannen stryper Lisa och sedan får panik och på något sätt drar med henne till närmsta avskärmat område vilket då är ladan. Vä där inne åker handsken av och mannen förstår snabbt att han måste bort därifrån och tar därför med sig Lisa som har hjälmen på sig vilket förklara varför hjälmen var det enda som inte var kvar vid mopeden.

Sen till mobilskalet kan det vara så att mannen självmant valt att slänga det längst vägen för att vilseleda polisen. Mannen förstår därefter att han måste förstöra mobilen för att de ej skall kunna spåra mobilen vilket leder till att man senare hittar mobil delar längst vägen.

Ok detta var min teori och jag har också samlat på mig med länkar som kan vara nyttiga och som stärker min historia. Första länken är google maps där någon har markerat caféet samt var mobil skallet hittats osv. Här är den länken: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=zOmqTEpmrbKs.kpfjECwgJkZI

Sen till självaste GM så har det ryktats om en man vid namn J*h*n v*dm*n vilket efter har studerat hans twitter och instagram verkar vara en otroligt läskig man som bor i när området till Caféet samt har någon vecka innan denna händelse trakasserat kvinnor sexuellt i Götene om jag inte minns fel. Denna man poserar naken på sin twitter så jag vill varna för detta men det läskigaste av allt som får mig att misstänka att detta kan vara den skyldige är att han internet stalkar och avgudar en kvinna vid namn Kate Bock och om du jämför denna Kate med Lisa så är det en läskig liknelse. Se på dessa bilder och jämför själva. http://www.ladda-upp.se/bilder/ofuggbzigajmbw/ (lisa) https://twitter.com/katelynnebock/status/592841646997413891/photo/1 (kate)

Flashback misstänkta GMs twitter är här https://twitter.com/666v*dm*n

Och om jag nu skall sammanfatta för er all denna information så är det så här:

J*h*n Kommer in på Caféet på lördagen eftersom han bor i närområdet och får syn på Lisa och ser genast likheten mellan henne och Kate bock som han avgudar. Mannen försöker sedan närma sig Lisa men Lisa visar antagligen tydligt sin illvilja mot honom. Mannen ställer sedan till med scenen som rapporterats och går ut och tar ett titt på Caféets byggnad och ser mopederna som tillhör arbetarna där inne. Han smider sedan sin "hämnd" och återkommer på söndagen och därefter händer det i ett förlopp som jag skrivit tidigare.

Viktigt att påpeka att jag och alla andra som bidragit till denna teori kan ha haft helt fel och att denna man är helt oskyldig men det finns iallafall en läskig koppling som är viktig att påpeka.

Låter troligt, men MGM hade väl inte körkort? Vart menar du då han ska ha släpat henne? Hon är ju uppenbarligen inte i närheten då dom sökt där nu..
2015-06-10, 20:47
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Varför sprider GM ut Lisas ägodelar. Om det nu är han som gör det. Att han vill göra sig av med mobilen är ju logiskt men nu har polisen hittat nåt mer personligt.

Ingen som har lust att att lite pedagogiskt rita upp exakt var dessa ting hittats och dessas förhållande till varann.

Och vi får utgå från att allt tillhör Lisa.

Hur hinner GM göra alla dessa saker?

Jag tror inte att gärningsmannen har spritt dessa saker. Det är nog BO som gjort det. Kanske försökte hon springa ifrån mannen och tappade en massa saker för att sen bli upphunnen. Det enda jag tror gärningsmannen kastat är mobilen.
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
För att komma vidare så tycker jag folk borde släppa denna J*h*n v*dm*n och efterforska andra spår, sprids ju en massa påhitt som det vore sanningar. Polisen får utreda JV.

Det var alltså första gången hon inte blev skjutsad till/från jobbet?
Talar helt emot att det var planerat, lutar åt en besökare på caféet som fått ett infall.
Vore också intressant om hennes far har alibi.

Hennes far var ju hemma och när hon inte kom hem i tid eller svarade på telefonen så åkte han ut och letade. Så han har väl alibi av frugan antar jag.
Medlem
Husaby kyrka ligger inte långt därifrån va? Skulle inte förvåna mig om hon ligger där. Finns väl ett hål nånstans bak där nån snubbe blev döpt eller liknande på medeltiden.
Såg en film den där JV lagt upp, får otäcka känslor av den filmen. Blond tjej, ensam i skogen, dom spelar i en kyrka osv...Helt taget ur huvudet, men bara en känsla jag fick. Kan vara noga planerat av snubben. Spåren pekar väl åt det hållet oxå, med mobildelar osv.
Medlem
Man vill ju gärna tro att det här är en repris av en film som gjordes för några år sedan där en ung tjej blir bortrövad i en bil. Hon blir slängd i bagageutrymmet där hon sparkar ut en av baklyktorna där hon sedan slänger ut bevis efter sig. Dessvärre så tror jag mer på att telefonen dumpades på ett enskilt ställe, där sedan vinden spred alla olika delar. Läser man i början av tråden så är det många som påstod att det skulle blåsa kuling under kvällen/natten av Lisas försvinnande. Jag har ännu inte lyckats hitta någon väderhistorik som vill visa m/s eller vindriktning för den 7 Juni. Men rent spontant känns det som att GM stannar till längs vägen, kastar ut den krossade telefonen och sedan gör vinden sitt om nu vad föregående flashbackares information gällande kulingen stämmer.¨

Blir verkligen galen på det här. VILL HA MER INFORMATION NU!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthers
- Vet inte om polisen sökt även på andra ställen där hon kan hållas gisslan eller där en kropp är dumpad.

- Det verkar som att mobildelarna hittades öster om vägen, söder om caféet efter den mindre grusvägen. Kvällens ännu för oss okända fynd (även) verkar ha hittats väster om vägen. Jag gör den tolkningen eftersom MP enligt Aftonbladet ska lägga krut på att undersöka området mot Vänern väster om vägen. Hur ska man tolka det här? Tycker för övrigt att det är lite svårt att följa det geografiska i det här fallet. Någon som kan göra en karta som visar fyndplatser, arbetsplats, plats för mopeden etc.?

- Min känsla är - som flera varit inne på - att GM haft bil. Det hade väl varit alltför riskabelt att bära omkring på kroppen i dagsljus. Hur han fått in BO i bilen vet jag inte. Kanske har han drogat henne. Vad som talar för att GM på något sätt fått in henne i bilen är att det saknas tecken på att det finns blod på platser i nära anslutning till mopeden.

- Kan troligen vara så att GM gjort sig tillkänna för BO i princip omedelbart efter att BO's arbetskamrater lämnat jobbet i sin bil. En arbetskamrat har vad jag förstår beskrivit att BO tog på sig kläderna, flera lager. Hon var alltså på väg att åka hemåt. I så fall är det väl mycket som talar för att GM lurpassade på BO.

- Eftersom man inte funnit några blodspår eller någon kropp ännu trots som det verkar en hel del sökningar med bland annat hundar omkring caféet så talar väl det ytterligare för att GM fick in BO i en bil. BO finns lite längre bort från platsen där hon sågs senast. Sedan om hon är bortrövad (ännu vid liv eller inte) eller att kroppen är i närheten men ändå utanför det närmaste sökområdet - det får vi väl se.

- Panzertax: Jag läste att du har för avsikt att besöka platsen still helgen. Intressant, vet du är en mycket skicklig "kriminalare". Men, min känsla är att det är för sent, att det här fallet har nått en lösning dessförinnan.

http://prntscr.com/7f2fyj
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Kanske väldigt idiotisk fråga, har man kollat så hjälmen inte ligger i "bagaget"? Om det är en vespa så brukar det ju finns ett förvaringsutrymme under sätet

Det har dom nog gjort med 100%.
2015-06-10, 20:48
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Låter troligt, men MGM hade väl inte körkort? Vart menar du då han ska ha släpat henne? Hon är ju uppenbarligen inte i närheten då dom sökt där nu..

Till en bil hade jag tänkt... Men jag vet ju inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Fått svar av en kompis som söker, att det ska vara ett kontokort som man hittat.

Fick kontakt med min vän jag med även denna säger att det ska röra sig om ett kontokort, men samtidigt om jag tänker på hur det var gällande 2åringen som försvann i Dalarna för ca 1 år sedan så var det ett rykte som fick spridning och alla sa samma sak men sen visade sig det vara helt missvisande
Medlem
Jag har på avägar hört om en observation som gjorts av en förbipasserande bil som inte stämmer med vad jag läst hittills. (Men så har jag inte läst precis allt, så kanske har jag missat det.)

Föraren skall ha passerat Blomberg runt 20 tiden på Söndagen och observerat en moped stående på framsidan av cafet, väl synligt från vägen. Samt att de stora svarta dörrarna till cafet var öppna.

Vad tror ni om detta? Moppe på framsidan, cafet ej stängt. Påhitt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in