Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:44
Medlem
Det finns ju inga solida bevis med riktiga källor på att J*han V*dman har någon som helst koppling över huvud taget till Lisa? Tycker folk kan sluta ens fundera på honom eftersom polisen onekligen fått in oräkneliga tips om denne. De har dessutom koll på honom enligt x antal nyhetstidningar. Låt poliserna sköta deras jobb och sluta häng ut folk utan solida bevis.

Säg att någon skulle åka dit och puckla på honom fast han egentligen är oskyldig?
Om han nu har något med saken att göra kan detta göra att info om Lisa aldrig någonsin kommer fram.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Nya fynd. Undrar vad det innebär. Vad för saker? (Sådant som tillhör henne) Var? Vad kan det rimligtvis vara? Mitt tänka scenario har varit att hon jagats in i ladan, slagits medvetslös och transporterats med bort med bil. Men om nya fynden inte ligger så till att de kan ha dumpats av GM från bil (ber om ursäkt om jag missat. Men vet vi att mobilskalet kan ha kastats från bil?) så faller ju den teorin. Ligger de i dikeskanten så stärks den väl. Men vad utom mobiltelefon kan en GM vilja göra sig av med?
Om det är samma MO (modus operandi) som när Engla togs är det sannolikt så att hon blev slagen medvetslös och bortförd i en bil. Om vägen där delarna till mobilen hittades slutar nånstans ute i terrängen eller fortsätter och man kommer fram till en annan väg kan GM komma från trakten. Jag skulle inte chansa och köra in på en sån väg om jag inte visste vart den leder.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är beredd att hålla med dig här, medium har gjort bra jobb innan och hjälpt mycket vid sådana här ärenden, in med medium. Kostnaden får skattebetalarna ta, det här är viktigt.

När har ett medium hjälpt att hitta någon? Hade det funnits medium hade denna flicka redan hittats och ingen hade någonsin försvunnit.

Att blanda in medium gör att hela letandet blir komiskt istället.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Men hur visste dom vem han var? Presenterade han sig vid namn när han var stökig? Kände dom igen honom? Blev han gripen?

Han ska väll vara väldigt känd i trakten och är väll en person som sticker ut och har gjort sig känd på orten. Han har säkerligen visat intresse för LH tidigare och därav vet dom sedan tidigare vem denna person är.
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-10 kl. 18:46.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Kan ju låta löjligt och orealistiskt men kan dom inte testa dra in några Medium?

För det fungerade ju så bra när polisen sökte efter Helena Andersson i Mariestad! Slutade med att många av "bevisen" blev "förstörda" och där med var DNA analys omöjligt (när det blev tillgängligt).
2015-06-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.

Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.

Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden. hon blev bortförd och hotad från första stund.

Förfaller mest sannolikt. Mycket som talar för ovanstående teori. Att påsen legat kvar och nyckeln suttit i tror jag betyder att hon blev överraskad utav GM. Att det saknas tecken på att strid skulle ha förkommit tyder väl kanske på att hon blivit hotad
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Vem har sagt det? Är det något du själv hittar på nu?

Hur kommer namnet fram om ingen uppgett att det är han? Tror du det är flashbacks spanare som insett att han var där? Om han varit där och bråkat med personalen så måste man ju ha fått reda på namnet på något sätt?

Hur har det annars kommit fram att han var där menar du? Tror du att det kommer från polisen? Knappast.
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Ang. Herr V*dman. Borde han inte vara så pass känd (källa: allt folk skriver om honom i tråden + tjafs dagen innan) av personalen eller folk i området att han inte kan undgå upptäckt?

Är det sannolikt att han gått frn rattfyllo och twitterpervo till någon med skjutvapen som kidnappar tjejer?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Men hur visste dom vem han var? Presenterade han sig vid namn när han var stökig? Kände dom igen honom? Blev han gripen?

Han har varit stökig på fler kaféer i Skövde och Lidköping, finns en bild i trådstarten. Möjligen lite småkänd. Annars har de väl fått se en bild och bekräftat utseendet.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Om det bekräftas att det är Johan som varit på kafeet och stökat så sätter jag mina pengar på han som mycket trolig GM:

* Han har varit på platsen och utmärkt sig!
* Han är besatt av en fotomodell som är mycket mycket lik LH.
* Han är tidigare dömd för ofredande!
* Han har varit på en klädbutik och hotat att våldta personalen ( Flashback källa).

Mycket trolig GM !

Du kanske har rätt. Men det enda vi egentligen vet om twittermannen är vad han visar själv på twitter osv.
Vi har inte sett någon som helst information att han är dömd för ofredande.
Jag tycker nog att flashback med andra socialamedier visar upp sin sämsta sida just nu och hänger ut personen. Behövs mer än florerande rykten!
2015-06-10, 18:46
Medlem
Förlåt om någon lagt upp detta tidigare, inte kollat igenom allt. Men hur konstigt är inte detta? Detta verkar vara Lisas riktiga youtube (lisaholm98), och där har någon prenumererat på en kanal för två dagar sedan. Någon annan som använder hennes konto eller vad kan det vara?
Förmodligen en enkel förklaring, men ändå intressant.

https://www.youtube.com/user/LisaHolm98/feed
2015-06-10, 18:46
Medlem
hittat 2 nya saker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in