Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Kan ju låta löjligt och orealistiskt men kan dom inte testa dra in några Medium?

Är beredd att hålla med dig här, medium har gjort bra jobb innan och hjälpt mycket vid sådana här ärenden, in med medium. Kostnaden får skattebetalarna ta, det här är viktigt.
Medlem
Vet man var JV bor? Finns det inte några äventyrliga Flashbackare som skulle vilja åka till hans hem och försöka lokalisera honom?
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad kan polisen ha hittat som enligt dom är "utan tvivel" flickans? Den andra handsken? Hjälmen? Det står dessutom att det är flera saker tillhörande Lisa Holm. Mycket nyfiken i vad det kan vara.
Förmodligen klädesplagg + nycklar - börs etc etc är det vad man hittat skulle jag förmoda
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Fast folk som bor ute på vischan brukar vara väldigt misstänksamma mot "nya" bilar runtomkring. Har en kompis som bor i nån by i Norrland och där kollar man direkt upp regnr på bilar man inte känner igen.

Mja, det kanske är så. Jag bor i Stockholm, så jag vet inte Tycker dock att det är lite långsökt att alltid vara misstänksam mot nya och okända bilar som några timmar i efterhand kaaaanske har något att göra med ett eventuellt brott bara för att den har råkat stå i närheten av brottsplatsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.

Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.

Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden. hon blev bortförd och hotad från första stund.

Ponera att GM ska ha befunnit sig på caféet, vilket GM nödvändigtvis inte måste ha gjort. Då hade GM tagit en extremt stor risk, ifall nu detta brott var planerat. Ifall nu detta brott varit planerat, är det inte desto troligare att GM stalkat BO & väntat utanför caféet? För att utelämna eventuella vittnen och komma undan. Eller resonerar du som så att detta var ett impulsbrott?
Medlem
Citat:
Kan ju låta löjligt och orealistiskt men kan dom inte testa dra in några Medium?

Börja inte dra upp medium nu igen, vi såg ju hur det gick förra gången med proffset från tv som åkte ner och rekade i Göteborg för att kunna uttala sig om Pierre.

Att du ens drar upp att ta in medium är ett hån mot dom som vill hitta henne. Stryk borde du ha.
2015-06-10, 18:41
Medlem
Citat:
Har för mig att ett medium huserade i Boden-tråden för något år sedan som hade någorlunda rätt i sina "spådomar", tyvärr finns inte spådom utan bara generella gissningar.
Medlem
OnlyHates avatar
Om det bekräftas att det är Johan som varit på kafeet och stökat så sätter jag mina pengar på han som mycket trolig GM:

* Han har varit på platsen och utmärkt sig!
* Han är besatt av en fotomodell som är mycket mycket lik LH.
* Han är tidigare dömd för ofredande!
* Han har varit på en klädbutik och hotat att våldta personalen ( Flashback källa).

Mycket trolig GM !
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad kan polisen ha hittat som enligt dom är "utan tvivel" flickans? Den andra handsken? Hjälmen? Det står dessutom att det är flera saker tillhörande Lisa Holm. Mycket nyfiken i vad det kan vara.
Är det klädesplagg så är nog risken att hon finns vid liv väldigt liten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c11
Uppfattade det som att JV är någon sorts hemlös person med Internet? Vad gör han i Luxembourg?

Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Att han skulle befinna sig i Luxemburg är bara en trådsanning.

Jaså, men då kan man undra vart han befinner sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engnu
En bekant till mig blev omkörd av en grå/silvrig kombi vid jirneklev lia vid ca 19.00 tiden i söndags i en Jävla fart!

Han har tipsat polisen!

Kanske fadern? Har för mig att han bl a skulle ha en grå BMW kombi 2013 enligt tidigare post.
Medlem
TheJackets avatar
Ursprungligen postat av Eskulap
Håller med dig i din teori till 100%. Någon galning som blivit kåt på henne när han besökt kaféet. Kan inte lägga band på sig. Bara måste ha henne. Han ser sin chans att leva ut sina sjuka fantasier. Enstöring. Kanske dömd sexualbrottsling sedan tidigare. Men jag håller helt med dig.

Exakt vad jag & min polare nyss talade om. Att hon fått en "beundrare" som inte har alla polacker på bygget. GM observerar rutiner runt stängning osv från avstånd och slår till när BO har hjälm eller lurar i öronen! -tragiskt men låter inte allt för långsökt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in