Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
emelieutber*.97 (*=g) skrev: Vart fan har du gjort av lisa holm?! Seriöst det är du som har gjort nått med henne så försök inte att smita med ursäkter eller nått sånt nu. @johanv*dman *=A

Det är ingen fejkprofil.
Denna tjej vet alltså att det är han?
Hon vet väl för helvete inte att det e han , hon tror som alla andra här bara att hon vet lägg ner o håll inte på så fort det e något
2015-06-10, 18:31
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
emelieutber*.97 (*=g) skrev: Vart fan har du gjort av lisa holm?! Seriöst det är du som har gjort nått med henne så försök inte att smita med ursäkter eller nått sånt nu. @johanv*dman *=A

Det är ingen fejkprofil.

Behöver inte vara så. Tittar man på hennes bild är hon väl runt 14-15-16 års åldern? Visst, Lisa är (hoppas hon lever!!) 17. De kan absolut ha varit vänner. Men, när något sånt här händer finns det ju allitd folk som vill vara med och försöka....tror knappast denna tös är inne på Flashback och läser. D.v.s., hon TROR väl att d

Fast nu blev jag äcklad. Är det verkligen han? Sitter den där tjejen på flashback? Eller har hon fått reda på att han är misstänkt?
2015-06-10, 18:32
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:

Det är ingen fejkprofil.
Nej, men hon fäster för stor tilltro till flashback.
Jävligt illa gjort vare sig hon har rätt eller ej.
Man vet inte ens vad som hänt LH. Rent teoretiskt kan han lika gärna ha köpt henne en weekend på spa.
2015-06-10, 18:32
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
*
Om kollegorna lämnade endast 10 minuter tidigare borde dom lagt märke till någon bil eller liknande GM måste annars planerat detta mycket bra. Hur vet GM att lisa ska låsa själv? Hur vet GM att hon ska åka moped denna dagen? Det är ej rimligt att GM släpat iväg henne.

*
Vet vi NÅGOT om vad Lisa gjorde Lördag kväll?

*
Vet vi något om VAD den skumma personen gjorde på caféet på lördagen vad gjorde personen?

*
Youtubevideon där någon döpt videon till Lisa Holm och ej varit aktiv på sedan 2 veckor är märkligt. Det finns 69 Lisa Holm i Sverige.

Kanske bara är jag, men jag hade iallafall inte lagt märke till någon bil eller liknande som stått i närheten. Hade inte trott något speciellt, den står väl bara där liksom. Varför skulle det behöva vara något speciellt med just den bilen?
2015-06-10, 18:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Jag utgår från en upplagd video som finns länkad, med uppgifter som går att hitta på ett twitterkonto och ett instagramkonto och övrigt information som finns tillgänglig.
Jag behöver inte tipsa polisen om mitt grävande, de har redan fått samma information och av allt att döma så håller de själva på att undersöka den.
Var det något mer du undrade?
Jag undrade hur du med säkerhet kan veta att Youtubevideon och kontot är upplagt och ordnat av J.V. Du påstod att det var han som hade lagt upp videon, jag kanske bara har missat var det står bekräftat med säkerhet att det garanterat är just han som har skapat kontot och lagt upp klippet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Kanske bara är jag, men jag hade iallafall inte lagt märke till någon bil eller liknande som stått i närheten. Hade inte trott något speciellt, den står väl bara där liksom. Varför skulle det behöva vara något speciellt med just den bilen?

Fast folk som bor ute på vischan brukar vara väldigt misstänksamma mot "nya" bilar runtomkring. Har en kompis som bor i nån by i Norrland och där kollar man direkt upp regnr på bilar man inte känner igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
*
Om kollegorna lämnade endast 10 minuter tidigare borde dom lagt märke till någon bil eller liknande GM måste annars planerat detta mycket bra. Hur vet GM att lisa ska låsa själv? Hur vet GM att hon ska åka moped denna dagen? Det är ej rimligt att GM släpat iväg henne.

*
Vet vi NÅGOT om vad Lisa gjorde Lördag kväll?

*
Vet vi något om VAD den skumma personen gjorde på caféet på lördagen vad gjorde personen?

*
Youtubevideon där någon döpt videon till Lisa Holm och ej varit aktiv på sedan 2 veckor är märkligt. Det finns 69 Lisa Holm i Sverige.

Polisen måste begå tjänstefel om man inte undersöker kollegornas bilar bara för sakens skull?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Så kasst att man medvetet dröjjer med DNA-profil. En vecka..,kom igen.Vad är viktigare än ett misstänkt barnarov/mord där förövaren får försprång för varje minut som går? Nån jävla skjutning i bergsjön är ju lättlöst och behöver knappast dna-analyseras fort.

Det kommer inte dröja en vecka, ska ha snabbats på:
http://www.expressen.se/gt/kodnamnet-hjalper-polisen-att-hitta-lisa/
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nya fynd enligt Polisen

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/skallgang-startar-efter-forsvunna-17-aringen

Nya fynd. Undrar vad det innebär. Vad för saker? (Sådant som tillhör henne) Var? Vad kan det rimligtvis vara? Mitt tänka scenario har varit att hon jagats in i ladan, slagits medvetslös och transporterats med bort med bil. Men om nya fynden inte ligger så till att de kan ha dumpats av GM från bil (ber om ursäkt om jag missat. Men vet vi att mobilskalet kan ha kastats från bil?) så faller ju den teorin. Ligger de i dikeskanten så stärks den väl. Men vad utom mobiltelefon kan en GM vilja göra sig av med?
2015-06-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
1. Sätter man nyckeln i tändlåset, då sitter man troligtvis på mopeden. Hur lyckas då GM få BO att stiga av mopeden? Hot troligtvis, annars borde det finnas tecken på strid.

2. Jag instämmer.

3. Ytterst få kvinnor är benägna att begå denna typen av brott. Att 2 kvinnor som både är kollegor & som jobbar med BO skulle begå detta dåd utanför sin egen arbetsplats, det är ytterst osannolikt. Statistiskt talar det som sagt för en man.

4. En man, men vad för man? Någon hon känner? Ett bekant ansikte? En internetflört? En okänd man? Troligtvis finns det någon koppling mellan BO & GM. Behöver inte nödvändigtvis känna varandra, men de kan ha vistats på samma gym eller dylikt.
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.

Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.

Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden. hon blev bortförd och hotad från första stund.
2015-06-10, 18:34
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Angående videon och vjworld som gjort timern som visas i videon så är en av grundarna svensk. Testade googla på vjworld och sweden. Han heter M*kael W*hner och på hans FB kan man se att han är vän med en J*han med samma efternamn som den försvunna flickan och som dessutom kommer från Skövde så det kan mycket väl vara en släkting till L.H.

Mycket intressant! Vilken bosktav ska det vara i efternamnet på M*kael?
2015-06-10, 18:36
Medlem
Verkligen suspekt att JV befinner sig i Luxemburg. Vad har Sverige för utlämningsavtal där?
Polisen bör kolla med JVs vänner utifall någon liknar JV med allt detta skägg?

Ett scenario är att JV samarbetar med en vän som åker bort i hans namn, nu i dagarna har JV åkt till Luxemburg på dennes pass och planerar i vanlig ordning att resa hem och mötas av polis.
Hans vän däremot stannar kvar, ingen koppling hittas och han flyger säkert hem efteråt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in