Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.

Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.

Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden. hon blev bortförd och hotad från första stund.

Håller med dig i din teori till 100%. Någon galning som blivit kåt på henne när han besökt kaféet. Kan inte lägga band på sig. Bara måste ha henne. Han ser sin chans att leva ut sina sjuka fantasier. Enstöring. Kanske dömd sexualbrottsling sedan tidigare. Men jag håller helt med dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Mycket intressant! Vilken bosktav ska det vara i efternamnet på M*kael?

http://lumen.club/lumen-interview-m*kael-w*hner-aka-the-midi-thief/ (i e)
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.

Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.

Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden. hon blev bortförd och hotad från första stund.

Klart hon kan lämna nyckeln i moppen om någon ropar på henne som hon känner. Det är ju ett kafé ute i ingenstans eller? Vem ska sno moppen där?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Vad finns det för samband mellan V*dman och flickan? Känner dem varandra?

Han hade väl varit på kafeét i helgen och stökat?

Men hur visste dom då vad han hette?
2015-06-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werner3
Verkligen suspekt att JV befinner sig i Luxemburg. Vad har Sverige för utlämningsavtal där?
Polisen bör kolla med JVs vänner utifall någon liknar JV med allt detta skägg?

Ett scenario är att JV samarbetar med en vän som åker bort i hans namn, nu i dagarna har JV åkt till Luxemburg på dennes pass och planerar i vanlig ordning att resa hem och mötas av polis.
Hans vän däremot stannar kvar, ingen koppling hittas och han flyger säkert hem efteråt.

Uppfattade det som att JV är någon sorts hemlös person med Internet? Vad gör han i Luxembourg?
2015-06-10, 18:38
Medlem
Bönans avatar
Kan ju låta löjligt och orealistiskt men kan dom inte testa dra in några Medium?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werner3
Verkligen suspekt att JV befinner sig i Luxemburg. Vad har Sverige för utlämningsavtal där?
Polisen bör kolla med JVs vänner utifall någon liknar JV med allt detta skägg?

Ett scenario är att JV samarbetar med en vän som åker bort i hans namn, nu i dagarna har JV åkt till Luxemburg på dennes pass och planerar i vanlig ordning att resa hem och mötas av polis.
Hans vän däremot stannar kvar, ingen koppling hittas och han flyger säkert hem efteråt.
Att han skulle befinna sig i Luxemburg är bara en trådsanning.
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Det kostar flera tusen, då får man vara med om några skallgångar varje år. Du kan också betala för premium medlemskap och får då vara med på hur många sökningar som hels. Alltså är du helt dum i huvudet?

Vad är problemet? Personen ställde ju bara en fråga, man behöver inte svara med ironi och personliga påhopp.

Det är gratis att vara med och alla som vill får delta. Om du har hund så är det ett stort +
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Vad kan polisen ha hittat som enligt dom är "utan tvivel" flickans? Den andra handsken? Hjälmen? Det står dessutom att det är flera saker tillhörande Lisa Holm. Mycket nyfiken i vad det kan vara.
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Finns det något annat i anknytning till kafeet? Ett ICA, en cykelaffär eller bara bostadshus?

Kollegorna borde ha sett "nya" bilar, personer (förutsatt att det, vanligtvis, är samma personer som rör sig i området) eller vilka byxor hon hade.
2015-06-10, 18:39
Medlem
Tomatos avatar
Här är killen som tog några vändor på 4-hjulingen för att leta efter Lisa i måndags.
Troligen hans spår vid dammen.
https://m.facebook.com/piers.clement?refsrc=https%3A%2F%2Fsv-se.facebook.com%2Fpiers.clement
2015-06-10, 18:39
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Varför skulle det KOSTA att delta? Ideellt innebär att man gör något oavlönat.

Läs frågan EN gång till...

Orkar naturligtvis inte plöja +4000 poster, med risk för att upprepa något:

Hon ser ju jävligt bra ut på bilden så något pervo/psycho har förmodligen fattat tycke och bestämt sig för att plocka henne. Tyvärr lär ju det minska chansen att hon återses i livet.
Hoppas jag har fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in