Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
1. Sätter man nyckeln i tändlåset, då sitter man troligtvis på mopeden. Hur lyckas då GM få BO att stiga av mopeden? Hot troligtvis, annars borde det finnas tecken på strid.
2. Jag instämmer.
3. Ytterst få kvinnor är benägna att begå denna typen av brott. Att 2 kvinnor som både är kollegor & som jobbar med BO skulle begå detta dåd utanför sin egen arbetsplats, det är ytterst osannolikt. Statistiskt talar det som sagt för en man.
4. En man, men vad för man? Någon hon känner? Ett bekant ansikte? En internetflört? En okänd man? Troligtvis finns det någon koppling mellan BO & GM. Behöver inte nödvändigtvis känna varandra, men de kan ha vistats på samma gym eller dylikt.
Jag kan inte spekulera i om de känner varandra, men jag tror att han befann sig på caféet och hörde att hon skulle stänga och/eller köra därifrån själv och därför valde att hänga kvar och att överfalla.
Som jag skrev i ett annat inlägg så var detta ingen som gick förbi och fick ett infall, åtminstone inte samma minut hon stängde. Det kan ha varit ett infall men isåfall kom infallet tidigt på dagen och han bestämde sig för att vänta.
Sannolikheten att man går förbi vid exakt denna tidpunkt och lyckas fånga henne innan hon hinner starta sin moped, den finns bara inte. Antagligen användes en kniv eller annat skadligt föremål som hindrade henne från att skrika på hjälp, som man kan göra vid slagsmål.
Det finns ingen möjlighet att hon blev iväglurad i god tro av en vän heller, för då hade hon fått med sig nyckeln till mopeden.
hon blev bortförd och hotad från första stund.