Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:23
Medlem
Skulle hjulspåren vid dammen ha med detta att göra är väl den första tanken att hon kan ha dumpats där eller i närheten. Frågan är ju om GM i ett sådant scenario var medveten/smart nog att dumpa en hyfsad bit bort från spåren, eller om GM lämnat spår väldigt nära platsen där en död kropp förmodligen ligger.

Det är både och - jag tänker att vill GM snabbt bli av med kroppen kanske inte tankar på att "Shit nu gör jag hjulspår här" dyker upp förrän det är för sent. Det är ju iofs inte heller särskilt troligt att GM burit kroppen särskilt långt om GM haft ett fordon. Varje minut bärandes kroppen är ju en hög risk för att bli upptäckt av någon naturälskare, eller random person som råkar vandra i naturen som det sker i. En del människor vill inte alls gå längs stigar, utan gillar att gå igenom ruffare terräng, så det vore rent korkat att bära kroppen längre än 100 m typ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Nej, de två stackars oskyldiga flickorna har ingen aning om någonting alls verkar det som.

Så bara för att de inte minns vilka byxor hon hade på sig (om det nu stämmer) så är de potentiella mördare? Jag kan inte minnas vad mina kollegor hade på sig för byxor idag. Skulle vara ännu svårare om jag var i chock. Hon kan ha haft arbetsbyxor på sig också. Du greppar verkligen efter halmstrån din tönt.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Vem är detta? http://m.nlt.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.4058262

Det är givetvis byfånen som omnäms tusen gånger i tråden.

Beträffande hjulspåren till dammen - det för ju onekligen tankarna till den flashbackanvändare (som startade trådar om att kidnappa och våldta en tjej) som skrev här i tråden "hoppas ludret drunknade i dammen" innan inlägget senare försvann.

Just saying.
2015-06-10, 18:24
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nya fynd enligt Polisen

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/skallgang-startar-efter-forsvunna-17-aringen

Intressant.. "saker som utan tvivel tillhör flickan". Plånbok? Klädesplagg? Riktigt skumt detta... undrar hur en GM tänker om han eller hon sprider hennes tillhörigheter omkring sig på det här sättet, förutsatt att sakerna inte förflyttats med vinden.
2015-06-10, 18:25
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Angående videon och vjworld som gjort timern som visas i videon så är en av grundarna svensk. Testade googla på vjworld och sweden. Han heter M*kael W*hner och på hans FB kan man se att han är vän med en J*han med samma efternamn som den försvunna flickan och som dessutom kommer från Skövde så det kan mycket väl vara en släkting till L.H.
Kan med rätt stor säkerhet säga att J*han inte är släkt med BO.
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Okej, så vilka äger en fyrhjuling i området då. Fan det måste gå undan lite kan man tycka.

Var det inte någon som tidigare idag nämnde här på FB att den sett att det hade publicerats en kommentar som löd "hoppas ludret dog i dammen" och som sen togs bort hastigt? Innan dessa hjulspår nämndes har väl inget annat sagts om någon damm?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
1. I ett minisamhälle kanske man gör? Ingen mer än ens två vänner syns till, och de frågar om något eller så glömde LH något i fiket.
2. Inte omöjligt att hon hade den halvt på huvudet? Kanske var en öppen, och det är inte omöjligt att kommunicera med en sådan på.
3. De kan också ha sagt "Lisa, kom och kolla på denna bilden på instgram/vill du ha en cigg?/kan jag låna din mobil, min är död".

Är det asfalt där bilen var parkerad, eller grus överallt?
OK, bra poänger och det är möjligt. Men jag kan fortfarande inte tro att det var kollegorna. Men utfall att hon inte blev hotad direkt på mopeden så tror jag mer på att någon var i ladan där handsken hittades, och att hon gick dit (av okänd anledning).

Det här med fyrhjulingen också. Jag har svårt att tro att man kan föra bort någon mot dess vilja på en fyrhjuling, LH hade kastat sig av. Och hade hon åkt med av fri vilja så hade hon tagit med sin nyckel från mopeden.

Om hon fördes ifrån platsen i ett fordon så var det i en bil. Det gör det svårare att förstå de här mobilresterna som hittades. Om en mobil slängs ut genom fönstret så hamnar den antingen i asfalten och går INTE i tusen bitar, eller i diket, hel. Nu hittades bitar (är det bitar som bildar en hel mobil eller bara bitar? Var är isåfall resten?!).

Är dock möjligt att föraren som förde bort henne tog mobilen och slog sönder den mot ratten (men förklarar inte varför vissa delar hamnade utanför bilen). Är också möjligt, om det bara är skalet som hittades, att LH slängde ut det frivilligt för att lämna spår efter sig.

Väldigt mycket oklart. Känns konstigt att någon vågar föra bort henne till fots kl 18 en lördag, men också oklart att delar av mobilen hittas på det sättet om hon fördes bort i en bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Angående videon och vjworld som gjort timern som visas i videon så är en av grundarna svensk. Testade googla på vjworld och sweden. Han heter M*kael W*hner och på hans FB kan man se att han är vän med en J*han med samma efternamn som den försvunna flickan och som dessutom kommer från Skövde så det kan mycket väl vara en släkting till L.H.
Hur vet du att grundaren är Svensk? Finns inget påstående som direkt syftar på företaget VJworld, utan snarare "in the VJ world".

[...]As a co-founder of Sweden VJ Union[...], alltså inte VJworld som det har syftats på tidigare i tråden.VJunion har sin sida här: http://www.vjunion.se

För att citera wikipedia:

Citat:
VJing is a broad designation for realtime visual performance. Characteristics of VJing are the creation or manipulation of imagery in realtime through technological mediation and for an audience, in synchronization to music.[1] VJing often takes place at events such as concerts, nightclubs, music festivals and sometimes in combination with other performative arts. This results in a live multimedia performance that can include music, actors and dancers. The term VJing became popular in its association with MTV's Video Jockey but its origins date back to the New York club scene of the 70s.[2][3] In both situations VJing is the manipulation or selection of visuals, the same way DJing is a selection and manipulation of audio.
https://en.wikipedia.org/wiki/VJing

Grundaren till vjworld.com heter Ian Faith, https://twitter.com/GCGCMS
Medlem
Enligt polisen har anhöriga bekräftat att fynden tillhör Lisa Holm.

– Jag vill inte gå in i detalj kring vad det är för saker men det är saker som utan tvivel tillhör flickan. Det här området är fortfarande högaktuellt för oss att söka i.
2015-06-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
*
Om kollegorna lämnade endast 10 minuter tidigare borde dom lagt märke till någon bil eller liknande GM måste annars planerat detta mycket bra. Hur vet GM att lisa ska låsa själv? Hur vet GM att hon ska åka moped denna dagen? Det är ej rimligt att GM släpat iväg henne.

*
Vet vi NÅGOT om vad Lisa gjorde Lördag kväll?

*
Vet vi något om VAD den skumma personen gjorde på caféet på lördagen vad gjorde personen?

*
Youtubevideon där någon döpt videon till Lisa Holm och ej varit aktiv på sedan 2 veckor är märkligt. Det finns 69 Lisa Holm i Sverige.

Exakt så funderar jag också och kan inte komma fram till annat än att det är hennes kollegor som troligen ligger bakom försvinnandet.
Senast redigerad av blaha95 2015-06-10 kl. 18:28.
Bannlyst
emelieutber*.97 (*=g) skrev: Vart fan har du gjort av lisa holm?! Seriöst det är du som har gjort nått med henne så försök inte att smita med ursäkter eller nått sånt nu. @johanv*dman *=A

Det är ingen fejkprofil.
Denna tjej vet alltså att det är han?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Intressant.. "saker som utan tvivel tillhör flickan". Plånbok? Klädesplagg? Riktigt skumt detta... undrar hur en GM tänker om han eller hon sprider hennes tillhörigheter omkring sig på det här sättet, förutsatt att sakerna inte förflyttats med vinden.

Hjälmen!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in