Citat:
Ursprungligen postat av
Ernst.Hugo
1. I ett minisamhälle kanske man gör? Ingen mer än ens två vänner syns till, och de frågar om något eller så glömde LH något i fiket.
2. Inte omöjligt att hon hade den halvt på huvudet? Kanske var en öppen, och det är inte omöjligt att kommunicera med en sådan på.
3. De kan också ha sagt "Lisa, kom och kolla på denna bilden på instgram/vill du ha en cigg?/kan jag låna din mobil, min är död".
Är det asfalt där bilen var parkerad, eller grus överallt?
OK, bra poänger och det är möjligt. Men jag kan fortfarande inte tro att det var kollegorna. Men utfall att hon inte blev hotad direkt på mopeden så tror jag mer på att någon var i ladan där handsken hittades, och att hon gick dit (av okänd anledning).
Det här med fyrhjulingen också. Jag har svårt att tro att man kan föra bort någon mot dess vilja på en fyrhjuling, LH hade kastat sig av. Och hade hon åkt med av fri vilja så hade hon tagit med sin nyckel från mopeden.
Om hon fördes ifrån platsen i ett fordon så var det i en bil. Det gör det svårare att förstå de här mobilresterna som hittades. Om en mobil slängs ut genom fönstret så hamnar den antingen i asfalten och går INTE i tusen bitar, eller i diket, hel. Nu hittades bitar (är det bitar som bildar en hel mobil eller bara bitar? Var är isåfall resten?!).
Är dock möjligt att föraren som förde bort henne tog mobilen och slog sönder den mot ratten (men förklarar inte varför vissa delar hamnade utanför bilen). Är också möjligt, om det bara är skalet som hittades, att LH slängde ut det frivilligt för att lämna spår efter sig.
Väldigt mycket oklart. Känns konstigt att någon vågar föra bort henne till fots kl 18 en lördag, men också oklart att delar av mobilen hittas på det sättet om hon fördes bort i en bil.