Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:13
Medlem
Livesändning från platsen: http://www.expressen.se/gt/kodnamnet-hjalper-polisen-att-hitta-lisa/

Lite dålig kamerahantering men ger en bra och realistisk bild av hur platsen ser ut och var MP letar.
Medlem
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tipset-om-f%C3%B6rsvunna-lisa-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-vid-dammen-3185155

Per-Olov Eriksson har upptäckt hjulspår vid en damm som ska ligga strax söder om martorpsfallet. Han påstår att dammen ska ligga ungefär 5km ifrån ladan?

Här ligger mantorpsfallet, vilket är cirka 2km ifrån ladan, så vad menar gubben med att dammen ligger 5km ifrån ladan och söder om fallet?

https://www.google.se/maps/place/58%C2%B033'07.5%22N+13%C2%B022'09.8%22E/@58.5497006,13.3526484,2438m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0

Vilken damm är det han pratar om och vet vi om polisen är där och letar?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Undrar om nån vet om hon brukade smsa till föräldrarna innan hon åker från jobbet och hem?
Hur långt var avståndet hem, tänkte bara om hon alltid smsa detta lr om det var första gången!

om jag inte minns fel så var det väl första gången hon åkte moppe till jobbet
2015-06-10, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Till er som säger att personen på youtube trollar och har ändrat info osv efterhand.

Hur förklarar ni att kontot inte varit aktivt sen 2 veckor tillbaka då användaren skapades?

http://www.ladda-upp.se/bilder/qznamsvjmzzypl/

När man loggar in på sitt youtubekonto och ändrar så räknas man väl som aktiv? eller har jag fel?

Såg precis att någon nämde det, men hur funkar det egentligen?

Att vara "aktiv" på youtube innebär bara att man har laddat upp ett videoklipp. Användaren kan mycket väl ha loggat in flera gånger efter det.
2015-06-10, 18:14
Medlem
just_a_girls avatar
Angående videon och vjworld som gjort timern som visas i videon så är en av grundarna svensk. Testade googla på vjworld och sweden. Han heter M*kael W*hner och på hans FB kan man se att han är vän med en J*han med samma efternamn som den försvunna flickan och som dessutom kommer från Skövde så det kan mycket väl vara en släkting till L.H.
2015-06-10, 18:15
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ja dt gör dtet

Kan man se om kontot är inloggat efter den 24 maj?
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Alla teorier om att det var kollegorna. Om kollegorna gjorde det (vilket jag finner helt sanslöst, vilken 21åring tar risken att begå MORD, de har precis allting att förlora) så förde de bort LH med våld. Varför tror jag det?

1. Ingen lämnar nyckeln i tändlåset på sin nya moped, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man tar den med sig. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.
2. Ingen lämnar sin moped med hjälmen på huvudet eller under armen, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man sätter den på mopeden. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.

Bra. Nu är det fastslaget att hon blev hotad därifrån enligt mig.

3. Om det var hennes kollegor (och jag skäms för att komma med teorin ens), hur skulle de kunna hota LH så att hon blir såpass rädd att hon faktiskt gör som de säger? Inte försöker fly vilket ger upphov till strid och därmed spår på platsen? Inte tar av sig hjälmen och slänger iväg den? Nej.

4. För att lämna mopeden med hjälmen på sig på detta sättet krävs CHOCK. Hon blev chockad, och man blir bara chockad av en okänd GM, eller rentav någon man sett förut. Men det krävs en man. Det är en man som fört bort henne. Han har garanterat sett henne förut, men okänt om hon känt till honom. Det är ingen slump att man råkar fånga henne precis sekunden då hon ska köra därifrån. Han visste om när hon skulle hem, vilket gör honom till tidigare cafébesökare.

Jag hade hört varenda gäst på caféet lördag och söndag (vilket antagligen gjorts) och bett dem skriva ner namn på alla gäster de kom ihåg, även göra anteckningar om gäster de inte visste namnet på. Sedan kollat upp alla manliga gäster rigoröst.
Din teori stämmer nog ganska bra.
Med all sannolikhet är hon våldtagen och mördad.
Om hon hade blivit bortförd med något transportmedel (bil), så hade man aldrig hittat något mobilskal 1 km från platsen. Det är nog bara en tidfråga innan man hittar henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Känner du till fallet om Therese Johansson Rojo? Som stryptes till döds av hennes expojkvän, expojkvännen hade blivit matad med hjärntvättat av hans dåvarande flickvän att göra slut på Therese, ta hennes liv pga svartsjuka. Alltså en ung flicka som GM. Jag ser inte att någon här sagt att kollegan t.ex. ska ha kidnappat henne själv, skurit av halsen och sedan dumpat henne någonstans. Men det kan mycket väl vara ett triangeldrama där en tredje och kanske en fjärde part är inblandad som vi inte känner till. Sen är det allmänt känt att de som sett BO sist i livet är oftast de som är huvudmisstänkta i de flesta kriminalfall, men det har kanske Einstein missat helt?

Någon skrev ett intressant inlägg igår rörande intervjun med kollegan, hon kollar ena gången åt vänster sedan ena gången åt höger, när hon svara på frågorna. Denne skrev något om att det är normalt när en människa medvetet ljuger och att hjärnhalvorna inte koopererar så bra.

Therese Johansson Rojos kropp hittades i skogsdungen efter midnatt den 7 juni. Vittnen uppger att hon hade gått ut i skogen för att urinera och där mött den 16-åriga pojke som fälldes i tingsrätten. Han och den jämnåriga flickan greps och anhölls samma natt, och häktades den 9 juni misstänkta för mord på Therese Johansson Rojo.

Dvs, personer i den direkta närheten. Mordet löstes på en gång. Vad är det ni inte fattar. Folk kommer inte undan med sådant här vilket är precis min poäng. Allt talar för en okänd GM. Enstöring. Ensam. Sexualbrottsling. Psykfall.

Släpp kollegorna. Det är för löjligt osannolikt och hade slagits hål på, på en gång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Inte om man ska tro domen han la upp på Instagram.
Han finns på ratsit, så det är han inte.
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att vara "aktiv" på youtube innebär bara att man har laddat upp ett videoklipp. Användaren kan mycket väl ha loggat in flera gånger efter det.

Nej det innebär inte att man bara laddat upp klipp på utube.
Jag laddade upp ett klipp för 2 år sedan, mitt enda klipp, och på min aktivitet står det 2 veckor sedan.
2015-06-10, 18:16
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Alla teorier om att det var kollegorna. Om kollegorna gjorde det (vilket jag finner helt sanslöst, vilken 21åring tar risken att begå MORD, de har precis allting att förlora) så förde de bort LH med våld. Varför tror jag det?

1. Ingen lämnar nyckeln i tändlåset på sin nya moped, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man tar den med sig. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.
2. Ingen lämnar sin moped med hjälmen på huvudet eller under armen, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man sätter den på mopeden. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.

Bra. Nu är det fastslaget att hon blev hotad därifrån enligt mig.

3. Om det var hennes kollegor (och jag skäms för att komma med teorin ens), hur skulle de kunna hota LH så att hon blir såpass rädd att hon faktiskt gör som de säger? Inte försöker fly vilket ger upphov till strid och därmed spår på platsen? Inte tar av sig hjälmen och slänger iväg den? Nej.

4. För att lämna mopeden med hjälmen på sig på detta sättet krävs CHOCK. Hon blev chockad, och man blir bara chockad av en okänd GM, eller rentav någon man sett förut. Men det krävs en man. Det är en man som fört bort henne. Han har garanterat sett henne förut, men okänt om hon känt till honom. Det är ingen slump att man råkar fånga henne precis sekunden då hon ska köra därifrån. Han visste om när hon skulle hem, vilket gör honom till tidigare cafébesökare.

Jag hade hört varenda gäst på caféet lördag och söndag (vilket antagligen gjorts) och bett dem skriva ner namn på alla gäster de kom ihåg, även göra anteckningar om gäster de inte visste namnet på. Sedan kollat upp alla manliga gäster rigoröst.

1. I ett minisamhälle kanske man gör? Ingen mer än ens två vänner syns till, och de frågar om något eller så glömde LH något i fiket.
2. Inte omöjligt att hon hade den halvt på huvudet? Kanske var en öppen, och det är inte omöjligt att kommunicera med en sådan på.
3. De kan också ha sagt "Lisa, kom och kolla på denna bilden på instgram/vill du ha en cigg?/kan jag låna din mobil, min är död".

Är det asfalt där bilen var parkerad, eller grus överallt?
2015-06-10, 18:16
Medlem
crachies avatar
http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/62146/Martorpsfallet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in