Citat:
Ursprungligen postat av
hopeyouguessmyname
Alla teorier om att det var kollegorna. Om kollegorna gjorde det (vilket jag finner helt sanslöst, vilken 21åring tar risken att begå MORD, de har precis allting att förlora) så förde de bort LH med våld. Varför tror jag det?
1. Ingen lämnar nyckeln i tändlåset på sin nya moped, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man tar den med sig. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.
2. Ingen lämnar sin moped med hjälmen på huvudet eller under armen, även om det bara är för att gå 10 meter bort. Man sätter den på mopeden. Om man inte blir hotad därifrån det vill säga.
Bra. Nu är det fastslaget att hon blev hotad därifrån enligt mig.
3. Om det var hennes kollegor (och jag skäms för att komma med teorin ens), hur skulle de kunna hota LH så att hon blir såpass rädd att hon faktiskt gör som de säger? Inte försöker fly vilket ger upphov till strid och därmed spår på platsen? Inte tar av sig hjälmen och slänger iväg den? Nej.
4. För att lämna mopeden med hjälmen på sig på detta sättet krävs CHOCK. Hon blev chockad, och man blir bara chockad av en okänd GM, eller rentav någon man sett förut. Men det krävs en man. Det är en man som fört bort henne. Han har garanterat sett henne förut, men okänt om hon känt till honom. Det är ingen slump att man råkar fånga henne precis sekunden då hon ska köra därifrån. Han visste om när hon skulle hem, vilket gör honom till tidigare cafébesökare.
Jag hade hört varenda gäst på caféet lördag och söndag (vilket antagligen gjorts) och bett dem skriva ner namn på alla gäster de kom ihåg, även göra anteckningar om gäster de inte visste namnet på. Sedan kollat upp alla manliga gäster rigoröst.
1. I ett minisamhälle kanske man gör? Ingen mer än ens två vänner syns till, och de frågar om något eller så glömde LH något i fiket.
2. Inte omöjligt att hon hade den halvt på huvudet? Kanske var en öppen, och det är inte omöjligt att kommunicera med en sådan på.
3. De kan också ha sagt "Lisa, kom och kolla på denna bilden på instgram/vill du ha en cigg?/kan jag låna din mobil, min är död".
Är det asfalt där bilen var parkerad, eller grus överallt?