Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:29
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Jag tror starkt på att hjälmen har används som vapen. Antingen av henne eller av honom. Han försöker sig på någonting och hon slår honom. Han ser rött och bör pucklar på henne. Alt. så tar han hjälmen från henne och slår till'na så hon tuppar av. Sätter på henne hjälmen så att hon inte ska bli igenkänd och sedan rotar han igenom hennes fickor. Hittar telefonen. Eller så är det helt enkelt så att dem är långt åt h*lvete ute på vischan efter att ha blivit jagad och nu hittar hon inte hem.

Det var söndag. Det är onsdag nu. Nog fan hade hon tagit sig till något hus för hjälp.

Intressant att hon kan ju ha blivit jagad. Men var inte mobilen på en stund efter smset? Även om man blir jagad bör man hinna ta upp telefonen och försöka ringa.

Isåfall gissar jag på att hon blev utslagen någonstans innan där telefonen hittades.

Tycker hundarna borde ha hittat något mer?
2015-06-10, 13:29
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Låter ju som ett jävla sammanträffande att timingen gjorde sa att detta inträffade i princip samtidigt:

- Klippet heter 13 och 14 dagar efter det postas, försvinner LH
- Användaren heter Lisa Holm
- Någon startar ett flashbackkonto vilket blir aktivt samma dag hon försvinner
- Klippet "hittas" av denna någon på flashback dagen efter hon försvinner

Ny tes: Den som hittade klippet skapade även youtubekontot.

Om du googlar "Lisa Holm Youtube" så kommer dennes youtube-kanal upp som första träff. Eftersom YT vill att man numer ska använda sina riktiga namn (för att minimera näthat) så är Youtube ett bra sätt att kartlägga folk.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-06-10 kl. 13:33.
2015-06-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxLingon
Detta är hans instagram: https://instagr**.com/johnvadman/

Som av en händelse är nu sidan borttagen.
2015-06-10, 13:31
Medlem
massepojkens avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800370-mystisk-video-forvirrar-i-fallet-lisa-polisen-undersoker-tipsen

Vad videon betyder, och vem som har lagt upp den, är oklart. Enligt Thomas Fuxborg, informatör vid polisen väst, så har de inte hört talas om filmen, som förvirrat många. Han säger att det kommer in tips hela tiden och att folk spekulerar och gör sina egna utredningar på sociala medier, bland annat på Flashback.

– Tipsen till oss strömmar in, så får vi göra en värdering vid varje tips, för att se om det är något vi kan jobba med, säger han till Nyheter24.

På Flashback hängs en specifik person ut som gärningsman, trots att polisen gått ut med att de inte har några misstänkta. Personens Instagram, Facebook och Twitter har länkats i tråden. Fuxborg förmodar att man har koll, men att han inte hört något nu.

– Jag ska naturligtvis undersöka detta. Men vi har ingen misstänkt för tillfället, säger han och fortsätter:

– Vi följer upp en massa olika spår, är det en person som hängs ut, så får vi undersöka det och se.
2015-06-10, 13:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag är inne på samma spår som dig. Unga tjejer kan göra hemska saker med andra tjejer som är lite för snygga. Det är antingen tjejerna som jobbar på samma ställe eller JV. Lite konstigt att JV dök upp så fort som tips i tråden också. Kan det vara någon av damerna i cafét som lade in tipset om JV här? Samt tipset om youtubefilmen för att rikta misstankarna åt ett annat håll. Det är något som är konstigt här med dessa tips som kom ur det blå. Hmm nä nu börjar jag luta åt att det är tjejerna på fiket som gjort något korkat. Var inte så längesen en tjej valde att stycka en rival.

Jag tror att tjejernas alibi var väldigt enkelt för polisen att kolla. Eftersom några var unga så bodde de nog hemma. Bara att stämma av med föräldrarna vilken tid de kom hem. Ska de hinna döda någon, slänga bort en mobil och dumpa ett lik samt prata ihop ett alibi så tar det tid innan de är hemma.

Att en tjej kan stycka en rival (extremt ovanligt), betyder inte att tre st arbetskamrater kan planera ett mord tillsammans. Det är lättare att en person hyser agg till en person och vill mörda än att tre ickekriminella unga personer gör det, sedan berättar det för varandra och tillsammans bestämmer sig för att mörda den person.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-10 kl. 13:35.
2015-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker

Kollade någon innan den försvann om han följde Lh?
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker

Det står ju fel i länken. Lägg till ett "a" på lämpligt ställe efter snedstrecket. Det såg jag på en halv sekund.
Medlem
Hulkass avatar
Han måste haft ett fordon knappast att GM orkar springa runt med BO på ryggen. En livlös kropp är inte det lättaste att bära runt.
2015-06-10, 13:33
Medlem
ojvamysigts avatar
Om vi tänker oss att uppgiften att JV var den som stökade på kaféet faktiskt stämmer, skulle det kanske kunna vara så att han tagit sig dit på cykel? Jag tänker på bilden från Billinge på hans Twitter: https://twitter.com/666Vadman/status/601478227996102657/photo/1

Cykeln på bilden behöver inte vara hans, men nog är det troligt. Inte minst med tanke på att det ligger en ryggsäck och lite annat på bordet bredvid. Man kan förvisso ha en ryggsäck med sig även om man kör bil, men ändå.
2015-06-10, 13:34
Medlem
I förhoppningen om att hon lever, så inser man samtidigt att den sannolikheten minskar hela tiden.

Man vill ju att hon skall vara vid liv, men det innebär då också sannolikt att hon i så fall hålls fången av GM någonstans.

Dock verkar polisens spår tyvärr mer gå mot sökande efter en död kropp, att det är det troliga. Då bör man också finna den om inte GM varit skicklig med att sopa undan spåren efter sig.

Dock kan det ju ta tid, som med Marina utanför Stenungsund - det är inte alltid sökningarna ger så bra resultat som man kan tro att de gör.

Men spontant - varför skulle hon av någon anledning frivilligt lämna platsen - givet de fakta som finns om handsken, mobilen, mopeden - det pekar ju inte mot något annat än att någon gjort någonting mot henne.
2015-06-10, 13:35
Medlem
Axells avatar
http://www.merinfo.se/person/Götene/Jan-Johan-V*dman-1973/bqw3h-30028

*=a

Han tycks inte äga någon bil, dock så hade han väl åkt fast för rattfylla enligt hans Twitter. Han kan ju givetvis hyrt/lånat någon bil.
2015-06-10, 13:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Grusvägar kan hålla tecken på att någon kört på dem, men det är ju inte alls ovanligt att folk gör så det man på sin höjd kan få en bild av är avståndet mellan hjulen.

Om det däremot finns en gyttjepöl så kan man få se fina spår.

Jag tror knappast BO sprungit förbi alla villorna på vägen ned till grusvägen där mobilen hittades...
Jag har svårt att föreställa mig hur en bil kan vara med i ett sådant scenario utan att någon lägger märke till den. Jag tycker att det är möjligt att hon sprungit iväg ifrån platsen. En bil har ingen lagt märke till och det finns inget spår av en bil som ska ha kört fram till mopedens parkeringsplats.

Det som starkt talar emot att hon sprungit till fots är att hundar inte har nappat något. Tycker dock att ett scenario där hon springer till fots inte borde uteslutas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in