Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:17
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackTommy
vars gör han det?

Var ett twitterinlägg han skrev som finns postat tidigare i tråden. Kommer ej ihåg exakt var
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Personen som hittade Youtube-klippet först är registrerad den 4/6 2015. Som vi vet måste man vänta tre dagar innan man kan skriva, till vilket datum? Juste, den 7/6.

Förmodligen bara ännu en slump.

Jag har för mig att man kan betala en avgift så att man slipper vänta i tre dagar. Det är ju möjligt att han/hon har gjort det, eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutten86
Ni som är bra på att söka, vad har denna J*han V*dman för bil registrerad på sig?

Detta är hans instagram: https://instagr**.com/johnvadman/
2015-06-10, 13:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Är det ett överfall med följande sexualbrott där BO och GM inte är bekanta med varandra sedan tidigare är det statistiskt oerhört mycket vanligare med invandrare då de fullständigt dominerar sporten överfall med följande våldtäkter i Sverige.
Det är i så fall mest troligt, rent statistiskt sett.
Det passar ju dock inte din politiska agenda

Jag har överhuvudtaget inte pratat något om ursprung innan du inledde ditt antiintellektuella malande.

Det går hur som helst inte med "statistik" som verktyg dra slutsatsen att GM troligen är född utomlands, då den statistik (som jag i sig betvivlar) utgår från samtliga våldtäkter, men det här brottet har inte skett på en "genomsnittlig" plats.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
--- Eftersom man inte hittat spår av ett fordon på vägen (grusväg borde visa tecken på det" så måste det ha varit så att BO har sprungit till fots längs grusvägen men sedan inte orkat mer och blivit tillfångatagen av GM. ---

Grusvägar kan hålla tecken på att någon kört på dem, men det är ju inte alls ovanligt att folk gör så det man på sin höjd kan få en bild av är avståndet mellan hjulen.

Om det däremot finns en gyttjepöl så kan man få se fina spår.

Jag tror knappast BO sprungit förbi alla villorna på vägen ned till grusvägen där mobilen hittades...
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Måste inte ha släpats om GM bett henne om hjälp att leta efter lilla bortsprungna vovven eller något sådant
Skulle bli förvånad om hon återfanns i närområdet, tror mer på att hon dumpats långt därifrån

Oftast tyder detta på ett planerat brott. Än att någon hittas inom gångavstånd till där BO bor/senast var t.ex.
2015-06-10, 13:20
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Det är något med hur kollegorna i ett svep (utan att frågor behövs) berättar närmast exakt samma historia ...

Nej. Det betyder säkert ingenting. De har ju varit om samma sak, så det är klart att berättelserna är lika.

... men jag hoppas ÄNDÅ att man någon gång tar (tagit?) sig tid att undersöka bilen, kollegornas mobiler och så vidare. För att vara på den (överdrivet) säkra sidan.

Jag är inne på samma spår som dig. Unga tjejer kan göra hemska saker med andra tjejer som är lite för snygga. Det är antingen tjejerna som jobbar på samma ställe eller JV. Lite konstigt att JV dök upp så fort som tips i tråden också. Kan det vara någon av damerna i cafét som lade in tipset om JV här? Samt tipset om youtubefilmen för att rikta misstankarna åt ett annat håll. Det är något som är konstigt här med dessa tips som kom ur det blå. Hmm nä nu börjar jag luta åt att det är tjejerna på fiket som gjort något korkat. Var inte så längesen en tjej valde att stycka en rival.
Bannlyst
Hade hoppats på att Missing People inte skulle bli inblandade. Nu ska vanliga människor vara med i sökandet med, kommer bara vilseleda.

Aja, får hoppas på det bästa.
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Det kan verka extra misstänkt om han plötsligt tar bort sidorna.
Så hade jag tänkt om jag var skyldig. Då vet alla att han följer tråden här.
Alltså, nja att det verkar extra misstänkt vet jag väl inte. Snarare en normal reaktion i mitt tycke. Man hade ju skämts ihjäl om folk trodde man hade kidnappat någon. Ibland när folk blir uthängda här så skriver de ju en facebookstatus på sin facebook där de redogör att det bara är felaktiga rykten som sprids här.
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
De kanske letar efter honom. Dvs han håller sig undan.
Lite så jag också tänker, polisen måste givetvis ha förhört honom i dagsläget och man undrar ju vad han gör just nu.
2015-06-10, 13:21
Medlem
Om det skulle vara så att den mystiska mannen från Twitter som länkats i tråden skulle vara den mannen som betedde sig lustig på fiket och då nu även GM så kanske det inte är så konstigt om hon började springa och röra sig därifrån?

Jag tycker att han ser jävligt obehaglig ut och utifrån hans twitter-inlägg så verkar han helt galen. Tänk då att ni redan haft en otrevlig situation med mannen och nu är du helt ensam mitt ute i ingenstans och han kommer klampandes mot dig. Kanske försöker fånga henne? Attackera henne? Vi kan ju inte veta vad som hände men är det inte rimligt att en 17årig tjej får panik, springer och försöker ringa någon? Det förklarar ju de utsprida delarna. Hon försökte kanske gömma sig i ladan först, sedan kom han ifatt, sedan sprang hon iväg någon annanstans där de sedan hittade telefonen.

Han ser ju inte direkt ut att vara i fysisk toppform så att hon kunde hålla honom borta ett tag kanske inte skulle vara omöjligt.
2015-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Men är detta verkligen slumpen?! Jag tänker på youtube videon.. Verkar kusligt planerat.

Ja. Jag vet, det är jävligt äckligt. Det är så sjukt om det bara är ett sammanträffande. Låter ju osannolikt.

Man överanalyserar lätt när man inte får någon info. Dock så är det ju sjukt opassande.

Serievåldtäktsmän/seriemördare har lämnat spår förr i tiden. Varför skule man inte kunna göra det nu, dock i annat medium/sätt. Så visst är det skrämmande.
2015-06-10, 13:22
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Ryktet i byn säger att han är hemlös sedan ett tag tillbaka. Han är weird så det räcker till och blir över iaf...I en perfekt värld så skulle en person som mår så dåligt psykiskt inte få vistas ute bland vanligt folk då han utgör en fara för sin omgivning. Att han går lös säger det mesta om hur belastade de är hos polisen, soc, psykvården etc.

Du verkar vara från orten? Killen (JV) är uppenbarligen inte frisk men är han kapabel till ett brott som detta?
Hur går snacket? Någon borde ha koll på hans brottregister? Vi vet endast att han är dömd för rattfylla.
Är han dömd för något grovt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in