Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:22
Medlem
Tjejen har ett väldigt socialt arbete, verkar vara trevlig och social så en teori kan vara att det helt enkelt har stannat en bil och frågat om vägbeskrivning eller något och då har hon gått dit med hjälmen i handen för att hjälpa han/hon/dom sedan har han/hon/dom fått in henne i bilen, antingen med vapenhot eller genom att dra in henne snabbt som fan. För att sedan köra iväg och dumpa telefonen på vägen.

Angående handsken, är det verkligen så orimligt att den har blåst in i ladan? Jag har verkligen ingen aning hur tung en sådan handske är.

Jag kanske är helt ute och cyklar och ni får gärna sticka hål på min teori.
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaamenvesst
orkar inte läsa igenom hela tråden, men om hon dragits in i en bil med våld, borde det då inte synas i gruset runt tex mopeden? Har det framkommit något sånt?
Kan ha skett under hot (JV har ett twitterinlägg om att han behöver en pistol). Ganska enkelt att hota någon med ett tillhygge eller pistol och få personen att lyda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Hade hoppats på att Missing People inte skulle bli inblandade. Nu ska vanliga människor vara med i sökandet med, kommer bara vilseleda.

Aja, får hoppas på det bästa.

Sen kan det vara BRA att utomstående människor involverar sig och kanske kan se det ifrån ett annat perspektiv. Alla människor ser inte alltid samma saker, ju fler ögon desto bättre.
2015-06-10, 13:23
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kan det vara så att polisen har en huvudmisstänkt men att man väljer att ligga lågt och har span på denne?

Vi får väl utgå ifrån att polisen ligger långt före oss här på Fb. De har redan genomfört hundratals förhör och har massor med information som nu sysselsätter "kontoret" samtidigt som nya tips bearbetas och spaningen fortgår.

Undrar om de har planer på att kalla in Rikskrim i ett så här tidigt skede eller om de anser sig ha kompetens att klara upp försvinnandet på egen hand.
2015-06-10, 13:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaamenvesst
orkar inte läsa igenom hela tråden, men om hon dragits in i en bil med våld, borde det då inte synas i gruset runt tex mopeden? Har det framkommit något sånt?

Det skulle givetvis kunna gå att se, men här är det väl frågan om en så kallad hårdgjord yta. Där krävs det mycket kraft för att göra spår. Lägg därtil att det är frågan om ett café och allmän parkering och antalet spår är så stort att eventuella spår kan drunkna i mängden.
2015-06-10, 13:25
Medlem
Jag tänker rimligen att denna hemlöse JV ej har råd med en bil i första hand.

Alternativt att polisen bör kolla upp bilstölder i området?

Förlåt om det redan postats
2015-06-10, 13:25
Medlem
Axel-Foleys avatar
Jag tror starkt på att hjälmen har används som vapen. Antingen av henne eller av honom. Han försöker sig på någonting och hon slår honom. Han ser rött och bör pucklar på henne. Alt. så tar han hjälmen från henne och slår till'na så hon tuppar av. Sätter på henne hjälmen så att hon inte ska bli igenkänd och sedan rotar han igenom hennes fickor. Hittar telefonen. Eller så är det helt enkelt så att dem är långt åt h*lvete ute på vischan efter att ha blivit jagad och nu hittar hon inte hem.
2015-06-10, 13:26
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooked
Jag tänker rimligen att denna hemlöse JV ej har råd med en bil i första hand.

Alternativt att polisen bör kolla upp bilstölder i området?

Förlåt om det redan postats

J*han V*dm*n är ej hemlös. Skriven på en adress i Götene men verkar "krascha" där han känner för det.
2015-06-10, 13:26
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4057429-tv-polisen-vi-ska-hitta-flickan-

Intervju av en polischef där det nämns att de har hittat fler saker men inget de går ut med i och med att det inte behöver ha med försvinnandet att göra.

"Vi kommer hitta henne" säger polisen, låter ju som han ger von är död, kanske hittat spår som tyder på det?!
2015-06-10, 13:27
Medlem
TjackTommys avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800370-mystisk-video-forvirrar-i-fallet-lisa-polisen-undersoker-tipsen
Medlem
Hallonochjordgubbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxLingon
Detta är hans instagram: https://instagr**.com/johnvadman/

Länken fungerar! (du glömde ett a.)
Senast redigerad av Hallonochjordgubbar 2015-06-10 kl. 13:32. Anledning: Fel i länk
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
När det gäller brottsplatsen undrar jag hur man resonerar? Det verkar självklart att den skulle ligga i anslutning till cafét.
Men BO skickade det sista SMS:et 18:21 och hade ungefär 50 minuters mopedfärd till hemmet. BO skulle då tidigast kommit hem 19:11. Om föräldrarna omedelbart blev oroliga och försökte kontakta BO på telefon utan resultat så kan de kanske efter 15 min bestämt sig för att åka och kontrollera om något hänt d.v.s. 19:26.
Om vi leker med tanken att de kör sträckan på 20 minuter med bil så är klockan 19:46 vid ankomst till cafét (med reservation för felräkning).
Om vi antar att BO tagit mopeden och åkt iväg. Vilket skulle kunna förklaras av att ingen sett något konstigt vid cafét. Skulle BO påvägen kunnat sammanstrålat med MGM. Om denne omedelbart skridit till verket, gömt undan BO och tagit mopeden tillbaka så kan brottsplattsen ligga 30 minuters mopedfärd från cafét mot hemmet.
Om dessutom MGM använt BO's hjälm så skulle det kunna förklara varför den saknas. (Förstår att den kontaminerats med MGM's DNA).
Sedan har MGM haft tid på sig att ta sig tillbaka till brottsplatsen flytta kroppen och spridit ut ägodelar över en stor yta för att förvilla.
I så fall har gm lämnat spår efter sig på vespan. Din teori är långsökt men ändå värd att beakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in