2015-06-10, 00:36
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Svart-taxi-chafören bör inte viftas bort allt för enkelt här.

1. Han körde till fel adress. Och vem går frivilligt långt i storm? Varför vände han inte?
2. Han hade ett färskt sår i ansiktet,i samband med denna kväll.

Att han hade sin tjej i bilen,betyder inte starkt alibi.

Här har dom inte löst fallet.

varför han inte vände?
halkigt, han körde fort, förklarade han i svenska fall för fbi.
i kombination med berusad passagerare som inte hinner få ur sig vart på skiftesgatan hon ska, inget konstigt alls.
Den första avfarten är väldigt nära vägen man svänger in på till skiftesgatan.
men det är en väldigt kort "gata" hennes bror bodde på, ca100meter sisådär.
spelar inte stor roll om man går in på den från andra hållet.
Kan bestämt säga att Mattias kan släppas som misstänkt, åtminstone tills hans dåvarande flickvän som var med vid skjutsen ändrar sin utsago.
det där med sår i ansiktet på honom, var finns källan till det?
missat det helt själv.
Citera
2015-06-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inatuxedo
Vet någon om Leif B bodde ensam i lägenheten? Det pratas om en"liten" kniv, vad betyder det? Har man funnit någon annan bevisning på platsen, fimpar eller så? Om hon druckit mer alkohol halvtimman innan hon blev mördad, går det då inte att se vad det var som vin, öl, grogg, kask?
Sättet på hur hon blev stucken, säger det något om förövaren?
Har Leif B tidigare burit kniv eller utövat fysiskt våld eller har det varit verbal aggression med hot om våld?

Frågar igen.
någon måste veta mer om Leif B. och familjebilden.
Hans syster tog sitt liv, kanske under en psykos.
Citera
2015-06-10, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
varför han inte vände?
halkigt, han körde fort, förklarade han i svenska fall för fbi.
i kombination med berusad passagerare som inte hinner få ur sig vart på skiftesgatan hon ska, inget konstigt alls.
Den första avfarten är väldigt nära vägen man svänger in på till skiftesgatan.
men det är en väldigt kort "gata" hennes bror bodde på, ca100meter sisådär.
spelar inte stor roll om man går in på den från andra hållet.
Kan bestämt säga att Mattias kan släppas som misstänkt, åtminstone tills hans dåvarande flickvän som var med vid skjutsen ändrar sin utsago.
det där med sår i ansiktet på honom, var finns källan till det?
missat det helt själv.

Även om han kört för fort och det var halkit så borde han vända och kära till rätt adress. Inte minst pga vädret,det var ju tydligen storm. Dessutom så skulle han förmodligen tillbaka till sitt svarttaxi ställe,dvs vända.

Såret i ansiktet tas upp i början av tråden,#4
Citera
2015-06-10, 13:23
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Även om han kört för fort och det var halkit så borde han vända och kära till rätt adress. Inte minst pga vädret,det var ju tydligen storm. Dessutom så skulle han förmodligen tillbaka till sitt svarttaxi ställe,dvs vända.

Såret i ansiktet tas upp i början av tråden,#4
Är du Skelleftebo? De jag hört som känner denna kille verkar väldigt övertygade om att det inte är han. Och detta ihop med att han hade tjejen med osv. Nä jag tror verkligen inte på taxichauffören, alls.

Har också missat såren. Dvs hört diskussionen om att vissa folk skulle registrerat att han haft sår i ansiktet, men inte själv sett några sår. Sen en kille i den åldern kan säkert klöst nån finne eller liknande, känns mer troligt isf.

Och hur skulle det gått till att han fått sår i ansiktet menar du? Hon åkte bak i bilen. Hon klev ut, han hoppade ut från sin förarplats, försökte hålla fast henne och få in henne i bilen igen..., hon klöste honom och slet sig fri. Sprang ända upp till gaveln på skiftes 91 och först då hann han ifatt henne trots att hon var berusad och kanske hade klackeskor, medan han var nykter. Han stack ner henne bakifrån i benet med en liten kniv medan hans tjej väntade i bilen nere vid vägen. Eller??
Citera
2015-06-10, 13:27
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Det här inlägget är gammalt men jag skulle vilja ha svar på vem som troligtvis är avliden?
Är det han som slog ihjäl frun med slägghammaren vi pratar om nu?
Citat:
Bo**e Pe*sson?
För han hette väl B*rg*r J*h*nss*n? Född -53. Dog för några år sen i cancer.
Citera
2015-06-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Är det han som slog ihjäl frun med slägghammaren vi pratar om nu?

För han hette väl B*rg*r J*h*nss*n? Född -53. Dog för några år sen i cancer.

Bodde han som slog ihjäl sambon i samma hus?
Citera
2015-06-11, 00:09
Medlem
Spionorganisations avatar
Har den huvudmisstänkte som bodde nära brottsplatsen tidigare domar mot sig för våldsbrott? Det om något vill jag veta.
Citera
2015-06-11, 08:17
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Bodde han som slog ihjäl sambon i samma hus?
Menar du i huset där hon blev mördad utanför (ursäkta konstig mening).
För det tror jag inte, även om han bodde på Anderstorp (inte säker på vart dock).
Däremot bodde väl LB i just den ingången tom.

Släggkarln var väl mer, som jag förstått det, lite så där alkisgruffig och äldre (-53:a). Haft flera fruar och har många barn, även om han aldrig skött sig så snyggt i relationerna (pga alkohol osv)

LB var yngre -60:a tror jag, och hade nån slags diagnos. Var/är han rent omyndigförklarad? om man ska tolka ratsit.se??
Citera
2015-06-11, 09:42
Medlem
Citat:
Menar du i huset där hon blev mördad utanför (ursäkta konstig mening).
För det tror jag inte, även om han bodde på Anderstorp (inte säker på vart dock).
Däremot bodde väl LB i just den ingången tom.

Släggkarln var väl mer, som jag förstått det, lite så där alkisgruffig och äldre (-53:a). Haft flera fruar och har många barn, även om han aldrig skött sig så snyggt i relationerna (pga alkohol osv)

LB var yngre -60:a tror jag, och hade nån slags diagnos. Var/är han rent omyndigförklarad? om man ska tolka ratsit.se??

ja lb bodde i 91 vid mordnatten om han var hemma vid mordnatten vettefan
Citera
2015-06-12, 18:09
Medlem
Citat:
Är du Skelleftebo? De jag hört som känner denna kille verkar väldigt övertygade om att det inte är han. Och detta ihop med att han hade tjejen med osv. Nä jag tror verkligen inte på taxichauffören, alls.

Har också missat såren. Dvs hört diskussionen om att vissa folk skulle registrerat att han haft sår i ansiktet, men inte själv sett några sår. Sen en kille i den åldern kan säkert klöst nån finne eller liknande, känns mer troligt isf.

Och hur skulle det gått till att han fått sår i ansiktet menar du? Hon åkte bak i bilen. Hon klev ut, han hoppade ut från sin förarplats, försökte hålla fast henne och få in henne i bilen igen..., hon klöste honom och slet sig fri. Sprang ända upp till gaveln på skiftes 91 och först då hann han ifatt henne trots att hon var berusad och kanske hade klackeskor, medan han var nykter. Han stack ner henne bakifrån i benet med en liten kniv medan hans tjej väntade i bilen nere vid vägen. Eller??
Nej,inte längre skellefteå-bo,men har bott där och känner till folk och vad som händer.
Tror väl inte att chaffören är skyldig,men han ger ett skumt intryck och verkar knepig. Kanske han bara är nervös framför kameran?

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
ja lb bodde i 91 vid mordnatten om han var hemma vid mordnatten vettefan

Det kom aldrig fram,va? Om han var hemma?
Likadant med de andra två namnen som var intressanta,varför blev dom ointressanta?
Oklart som fan.
Citera
2015-06-12, 22:14
Medlem
Amellys avatar
De skador som presenteras i media tror jag inte stämmer till 100% En ambulansförare som jobbade i Skellefteå ska enligt vissa ha pratat bredvid mun. Dennes version matchar inte medias uppgifter om tre stycken hugg / stick. Tittar man bakåt i tiden så förekomer också i media andra uppgifter angående skadebilden.

Vad gäller LB så tyder väl allt på att han är GM, problemet är att bevisning saknas. Chansen till att polisen skulle hålla nya förhör med honom kan vi nog utesluta. Då hand nuvarande psykiska hälsa och den långa tid som gått sedan mordet förmodligen inte skulle tillföra något nytt att jobba vidare med.

Sammantaget tror jag polisen håller inne med vissa uppgifter angående skador, främst av utredningstekniska skäl. Samt att polisen vet att det var LB som utförde mordet.
Senast redigerad av Amelly 2015-06-12 kl. 22:32.
Citera
2015-06-13, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Polisen anser fallet Jessica Torstensson vara färdigutrett. Det finns en man som de tror är skyldig, men teknisk bevisning saknas.

från den länkade artikeln i inlägget ovan...
Mörd=1 utvecklstörd idiot som polisen av ngn outgrundl anledn inte vill utreda !
Med motsatt attityd hade han blivit dömd för längesen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in