Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossam
Det är det jag menar, mycket folk kommer att komma för att hjälpa till. Jag är boende i Skaraborg och väldigt mycket folk har skrivit på twitter, facebook, instagram. Massor med sociala medier att de är oroliga och vill hjälpa till. Dock är en del under 18 så då kommer dom förmodligen inte vara med på skallgången.

Absolut. Vi är tre bilar som åker, sen tycker jag personligen att det är bra med åldergräns. Ska uppdatera så gott jag kan
2015-06-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det här låter trovärdigt. De kan faktiskt ha planerat det här flera dagar i rad och väntat på rätt tillfälle, det vill säga att hon går in bakom ladan och då har de slagit till. Tidigare har hon inte varit ensam. De har kanske studerat hennes resväg, väntat på att hon ska gå till busshållsplatsen, tåget etc men hon har fram tills i söndags alltid tagit sig dit med hjälp av någon. Nu blir hon själv kvar och då slår de till. Usch.

Låter alldeles för besvärligt. Den enklaste förklaringen brukar vara den rimligaste. Tycker det där låter för invecklat och konspiratoriskt. Men det är min åsikt.
2015-06-10, 12:22
Bannlyst
Vem kom med uppgiften att mobildelar hittats?

Jag har läst många artiklar kollat på flera videoklipp senast nu på Aftonbladet och fortfarande är det bara handsken och mobilfodralet som nämns som fynd, vart kommer uppgiften om mobildelar ifrån?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Du menar Engla-fallet?

Det är nog mer korrekt att jämföra med Engla än med Elin Krantz, ja. I det senare fallet rörde det sig om en berusad som gjorde närmanden på spårvagnen, men blev avvisad. I Engla-fallet tror jag att GM medvetet hade bestämt sig för att ge sig på henne, redan innan han började prata med henne.

Mycket tyder också på att LH har överraskats av någon som kanske lurpassat på henne i en stund. En uppenbar skillnad är visserligen att Engla var ett barn, vilket inte riktigt LH är.
Medlem
Troligtvis är detta självmord. Alternativt frivilligt försvinnande. Självmord känns dock troligare.
Finns ju saker som talar mot olycka, t.ex. Att mopeden står kvar oskadad och att man inte hittat ngn kropp.
Finns inget som talar för brott i nuläget vad jag läst, men polisen kanske vet mer. Av det som framgått i media är det isf inget brott bakom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Hon försvann väl i Söndags kväll? Då är man ju inne på den fjärde dagen idag?

Man kan låta MP söka av större skogspartier som polisen inte har kapacitet till att söka av relativt snabbt. Är ju precis det MP är till för.

Hon kan för fan ha legat halvt ihjälslagen i ett skogsparti men vid det här laget vara död pga oviljan att ta in extern hjälp utöver det militära.
Nä, 3 dygn har gått kl 18 ikväll! Sö-mån= 1dygn mån-tis= 2dygn tisd-onsd= 3dygn!
2015-06-10, 12:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
VVem kom med uppgiften att mobildelar hittats?

Jag har läst många artiklar kollat på flera videoklipp senast nu på Aftonbladet och fortfarande är det bara handsken och mobilfodralet som nämns som fynd, vart kommer uppgiften om mobildelar ifrån?

Exempelvis här:

Citat:
– Vi har gjort nya fynd där vi hittade flickans mobilfodral tidigare. Det är ytterligare delar till en mobiltelefon och andra saker vilket gör att vi utökar våra avspärrningar och klassar området som högintressant, säger polisens presstalesman Stefan Gustafsson.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nya-fynd-efter-flickan
2015-06-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Missing People kommer dra MÅÅÅNGA människor. En svensk ung tjej. Finns hur många som helst som kommer vilja delta. Jag skulle själv gärna ställa upp om det funnits möjlighet. Det känns nära för vanligt folk med en ung svensk tjej som försvinner så här.

Jag är övertygad om det också och det är skönt att polisen nu har tagit det beslutet att Missing People skall hjälpa till att leta.

De har ju lyckats förut att hitta personer som varit försvunna tillsammans med polisen, håller tummarna att de lyckas denna gången också, sen om det innebär att de hittar henne levande eller död vet man inte.
2015-06-10, 12:24
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mycket tyder också på att LH har överraskats av någon som kanske lurpassat på henne i en stund. En uppenbar skillnad är visserligen att Engla var ett barn, vilket inte riktigt LH är.

Ja, Anders Eklund var "sugen på något sexuellt" och fick ett infall och brände efter lilla Engla med sin Saab. Förmodligen något liknande här. Infall och avvaktande tills kollegorna åkt, då smög han upp och släpade till sist in henne i sin bil död eller levande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
VVem kom med uppgiften att mobildelar hittats?

Mobildelarna ska ha hittats i samma område som mobilfodralet.
Källa: https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2015-06-09-2000-Uppdatering-Gotene/
Medlem
jonlie76s avatar
När det gäller brottsplatsen undrar jag hur man resonerar? Det verkar självklart att den skulle ligga i anslutning till cafét.
Men BO skickade det sista SMS:et 18:21 och hade ungefär 50 minuters mopedfärd till hemmet. BO skulle då tidigast kommit hem 19:11. Om föräldrarna omedelbart blev oroliga och försökte kontakta BO på telefon utan resultat så kan de kanske efter 15 min bestämt sig för att åka och kontrollera om något hänt d.v.s. 19:26.
Om vi leker med tanken att de kör sträckan på 20 minuter med bil så är klockan 19:46 vid ankomst till cafét (med reservation för felräkning).
Om vi antar att BO tagit mopeden och åkt iväg. Vilket skulle kunna förklaras av att ingen sett något konstigt vid cafét. Skulle BO påvägen kunnat sammanstrålat med MGM. Om denne omedelbart skridit till verket, gömt undan BO och tagit mopeden tillbaka så kan brottsplattsen ligga 30 minuters mopedfärd från cafét mot hemmet.
Om dessutom MGM använt BO's hjälm så skulle det kunna förklara varför den saknas. (Förstår att den kontaminerats med MGM's DNA).
Sedan har MGM haft tid på sig att ta sig tillbaka till brottsplatsen flytta kroppen och spridit ut ägodelar över en stor yta för att förvilla.
Senast redigerad av jonlie76 2015-06-10 kl. 12:28.
Medlem
Har läst igenom precis allt på detta ämne härinne, och många har intressanta teorier. Men ja hittade ingenstans där de har bekräftats att det är Hennes Handske, har dom hittat DNA och grejer eller? Om så är fallet tycker ja de e lite skumt att dom inte hittat Hjälmen asså. För de e ju nåt av de första man slänger iväg om man blir jagad eller dylikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in